Maailmanloppu, mitä tekisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä kun on katsonut televisosta maailmanlopun odottajia, eräohjelmia, jne. eikä passaa unohtaa tota zombien riehumista tuola foxilla :D, niin kuvitteellinen tilanne, maailmanloppu tulee, vedestä on pulaa, ruuasta on pulaa, talous romahtaa, ihmiset tappavat toisiaan, zombit hyökkää, marsilaiset saapuu, tsunamit vyöryvät, ydinpommit paukahtelee.. Jokainen voi päätellä itse minkälainen se maailmanloppu olisi.

Mitä erikoistaitoja sinulla olisi? Miten olisit valmistunut? Mitä tekisit?

Olisitko valmis tappamaan ihmisiä, puolustaaksesi itseäsi tai läheisiäsi?

Jos maailma, eli Tellus planeettana kohtaisi tuhonsa, eipä siinä paljoa pyristelyt tai pullovesi auttaisi.

Jos ihmiskunta tuhoutuisi tai tuhoaisi itsensä ydinasein tai pandemialla, ei siinäkään kovin kikkailemalla pitkälle potkuttelisi.

Vesi-, ruoka- ja sähköpulasta selvittäisiin kevääseen, jolloin pääsisi sitten istuttamaan uutta satoa tulemaan. Olemme periaatteessa omavaraisia, kun mobilisoimme koko tilan resurssit (eikä tarvitse käydä palkkatöissä muualla).

Puolustautumiseen on hiukan heikommat eväät, paras puolustus lienee syrjäinen sijainti - ensimmäiset jengiytyneet nälkäkurjet eivät osuisi luuttaamaan meidän kellaria ainakaan jalkapelillä. Veikkaan siinä vaiheessa myös polttoaineen lienevän kortilla. Jos niikseen tulisi, olisin kyllä valmis puolustamaan kaikin tarvittavin keinoin meidän perhettä, tosin siitä ei nyt paljoa apua olisi.

Tsunamit eivät onneksi uhkaa näin korkealla, vaikka Isomäen pahin tuhotulvavisio toteutuisikin.

[QUOTE="vieras";27484183]Sotilastaustan omaava pärjää kyllä[/QUOTE]

suomalainen sotilas on opetettu väistelemään nakkeja ja olemaan ilmottautumatta vapaaehtoiseksi. :laugh:

• Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Täällä olen monesti pienessä mielessäni miettinyt jtn suurta katastrofia ja mitä tekisin..

Ilman sähkö pärjättäis, erityisesti talvella. Tulisijoja on talossa useampi ja puita löytyy.. Pihakaivo otettais käyttöön(puuhellalla vesi keitettäis) ja ulkosauna ois kiva silloin muutenkin kuin tunnelmoides. :D Mulla on sairaat säilykevarastot.. oon miettinyt miten ikkunat(vanha talo) tukkis yms.. Onneksi on tuo metsästysharrastus, joten ruokaakin keksis tarpeen mukaan ja vois vaik puolustautua niitä zombeja, muita hulluja vastaan. Heh.. ja ollaan niin korvessa, ettei tänne ihan ekana mitkää örkit iskis. Haukotus.. taian olla liian väsy nyt.

Osaan metsästää, kalastaa, kasvattaa, viljellä... hallitsen rakentamisen, puutyöt, pienimuotoiset metallityöt, osaan tehdä jousiaseita, nuolia, keihäitä. Osaan monia itsepuolustuslajeja, löydän luonnosta vettä, osaan tehdä tulen ilman sytkäriä/tikkuja, osaan liikkua luonnossa ja suunnistaa ilman karttaa ja kompassia, hmm.. ainakin alkuun.

Mutta ensimmäisenä kyllä hamstraisin tai suoraan sanottuna varastaisin kaiken tarpeellisen mitä saisin käsiini. Lähinnä aseita, ammuksia, vaatteita, vettä, siemeniä ja ruokaa.

Tekisin jonkinlaisen linnoituksen josta näkee ympäriinsä, ympärille ansoja.

Tekisin kaikkeni puolustaakseni itseäni ja lähemmäisiäni. Todennäköisesti myös yrittäisin saada kokoon jonkinlaisen ihmisverkoston. Yhteisön. Joka pitää huolta omistaan.

[QUOTE="Sissi";27484365]Osaan metsästää, kalastaa, kasvattaa, viljellä... hallitsen rakentamisen, puutyöt, pienimuotoiset metallityöt, osaan tehdä jousiaseita, nuolia, keihäitä. Osaan monia itsepuolustuslajeja, löydän luonnosta vettä, osaan tehdä tulen ilman sytkäriä/tikkuja, osaan liikkua luonnossa ja suunnistaa ilman karttaa ja kompassia, hmm.. ainakin alkuun.

Mutta ensimmäisenä kyllä hamstraisin tai suoraan sanottuna varastaisin kaiken tarpeellisen mitä saisin käsiini. Lähinnä aseita, ammuksia, vaatteita, vettä, siemeniä ja ruokaa.

Tekisin jonkinlaisen linnoituksen josta näkee ympäriinsä, ympärille ansoja.

Tekisin kaikkeni puolustaakseni itseäni ja lähemmäisiäni. Todennäköisesti myös yrittäisin saada kokoon jonkinlaisen ihmisverkoston. Yhteisön. Joka pitää huolta omistaan.[/QUOTE]

Autot ja polttoaineet unohtui listalta ;)

mies hoitaa puolustuksen ja mä voin tehdä pettuleipää ja tehdä menuun mikä pitää sisällään isohirvenjäkälää ja kallioimarretta etc. mutta mutta voi olla että noutaja tulee kaikesta huolimatta :)

Lähdettäisiin etsimään joku hylätty kartano ja elettäisiin siellä omavaraisina ja onnellisina :D

Mun versiossa sitä "piilopaikkaa" eivät löytäisi zombiet tai ruokaa etsivät kannibaalit :saint:

Yhteistyössä