Maalaamisesta tietäjät, tuleeko tästä mitään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan perseidin sutina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan perseidin sutina

Vieras
Maalataan mäntyseiniä. No olen kyllä maalannut jo lapsesta lähtien ja olen tarkka. Mutta kun tuo mies meni maalaamaan ekan kerran seinät ja katon pohjamaalilla, telalla veteli sinne sun tänne ja jälki on ihan kammottava. Siis epätasainen, toisissa paikoissa paistaa vielä maalaamattomia paikkoja, on vedellyt telalla sinne tänne.

Että voiko tästä nyt sitten päälle maalaamalla vielä saada kuitenkin siistiä vai menikö tämä ihan mönkään???

Maalataan siis kaksi kertaa pohjamaalilla ja sitten varsinaisella ja väri on valkoinen. Tuntuu vaan ihan typerän toivottomalta nyt yrittää saada siistiä jälkeä kun tuo eka kerta on noin suttuinen :/

Ja sit toinen kysymys: Millaisella maalilla kannattaa maalata takka, käykö sama maali siihenkin? Ainakin toi pohjamaali näyttää jo nyt halkeilevan... ja juu ei ollu mun keksintö vetästä kaikkea miten sattuu...

No ei tietenkään tule tasaista, jos pohjamaalia on jossain paikoin paksummalti kuin muualla. Pelastaa tilannetta voi kokeilla sillä, että maalin kuivuttua yrittää sitä hioa kevyesti tasaisemmaksi.
Ja takka kannattaa maalata sellaisella maalilla, joka kestää lämmön nousua, jollain vähän elastisemmalla. Teitte kai kunnolla pohjatyöt, ennenkuin aloitte seinää maalaamaan, vähintään pesitte maalarinpesulla ja karhensitte pinnan?

Toivottavasti käytätte seiniin ja kattoon järempää maalia, vaikka Tixomattia pohjamaalina? Jotain öljypohjaista? Vesiohenteisillä tuppaavat noi mäntyseinät jäämä aivan kamalat, kun ohkakohdat kellastuvat -> läiskikästä...

jos täydellisen tuloksen haluaa niin ensin pitää kaikki mahdolliset kolot kitata ja hioa hyvin. oksankohtiin on oma peiteaineensa ja sen jälkeen panelimaalia. Voi erillistä pohjamaaliakin käyttää, mutta nykyisin on ihan oma panelimaali, johon ei pohjamaalia tarvi.

Ja voi olla, että se mies on ihan hyvin maalannut seinän, mutta puu imee itseensä sitä maalia vain ihan älyttömästi. Riippuu ihan et millasella maalilla ootte maalanneet

Yhteistyössä