Maaliskuiset 2025

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Noups
  • EnsimmĂ€inen viesti EnsimmĂ€inen viesti

Noups

Tunnettu jÀsen
19.04.2018
221
272
63
Heippa! 😊

En löytĂ€nyt ketjua maaliskuulle 2025 vauvaa odottaville. Löytyykö tÀÀltĂ€ muita juuri plussanneita? đŸ€© Vertaistukea kaipaan!

Esikoisen raskauden aikaan tÀltÀ palstalta löysin itseni salaiseen Facebook- ryhmÀÀn ja aktiivisesti edelleen osan porukan kanssa ollaan whatsappissa yhteyksissÀ pÀivittÀin. Onko Facebook- ryhmÀÀ kukaan vielÀ perustanut / ajatellut perustavansa / kiinnostaisiko liittyÀ? Tai whatsapp-ryhmÀÀ?

Oiii kiva, ettĂ€ on muitakin maaliskuisten odottajia tÀÀllĂ€ kirjoittelemassa đŸ„°

Mulla nyt vasta 4+0, tĂ€nÀÀn ois siis pitĂ€ny menkat alkaa, mutta ei ole onneksi nĂ€kyny 🙏 la ois oviksesta laskettuna 8.3. TĂ€nÀÀn on oltu koko pĂ€ivĂ€ menossa niin oon koko ajan vĂ€hĂ€ niinkuin unohtanut, ettĂ€ oon raskaana, kun on saanut ajatuksia muualle kunnolla. Ja sit kun on havahtunu siihen, ettĂ€ ainiin oon raskaana ni on niin onnellinen 💕

MitÀs oireita muilla on vai onko vielÀ tullut mitÀÀn? Mulla suurimpana oireena alavatsan turvotus, nÀlkÀ, alavatsan menkkamainen juilinta ja rintojen aaltoileva arkuus.

Mulla on ollut nyt kyllĂ€ vĂ€hĂ€n pahaa oloa kun sitĂ€ ei aiemmissa onnistuneissa raskauksissa ollut. Ei koko pĂ€ivÀÀ vaan se tulee vĂ€hĂ€n aaltoittain. Muuten ei oikeastaan mitÀÀn mainittavaa oirehdintaa vielĂ€ 😅🙏 paitti se ettĂ€ leposyke on korkeammalla kuin yleensĂ€.

• TykkÀÀ
Reactions: Noups
Oiii kiva, ettÀ on muitakin maaliskuisten odottajia tÀÀllÀ kirjoittelemassa

Mulla nyt vasta 4+0, tÀnÀÀn ois siis pitÀny menkat alkaa, mutta ei ole onneksi nÀkyny la ois oviksesta laskettuna 8.3. TÀnÀÀn on oltu koko pÀivÀ menossa niin oon koko ajan vÀhÀ niinkuin unohtanut, ettÀ oon raskaana, kun on saanut ajatuksia muualle kunnolla. Ja sit kun on havahtunu siihen, ettÀ ainiin oon raskaana ni on niin onnellinen

MitÀs oireita muilla on vai onko vielÀ tullut mitÀÀn? Mulla suurimpana oireena alavatsan turvotus, nÀlkÀ, alavatsan menkkamainen juilinta ja rintojen aaltoileva arkuus.
Mulla on ollut nyt kyllĂ€ vĂ€hĂ€n pahaa oloa kun sitĂ€ ei aiemmissa onnistuneissa raskauksissa ollut. Ei koko pĂ€ivÀÀ vaan se tulee vĂ€hĂ€n aaltoittain. Muuten ei oikeastaan mitÀÀn mainittavaa oirehdintaa vielĂ€ 🙏 paitti se ettĂ€ leposyke on korkeammalla kuin yleensĂ€.
Mulla on myös nĂ€lkĂ€, menkkamainen juilinta, rinnat turvoksissa, nĂ€nnit arat ja aaltoilevaa huonoa oloa. Mulla LA ehkĂ€ 3.3, tarkentuu varmaan vasta neuvolassađŸ€” Onnellinen ja rauhallinen olo đŸ„°

• TykkÀÀ
KyllÀ tein ja 3+ siihen lÀvÀhti
Kuvaa en muistanut ottaa ennenkuin hĂ€visi đŸ«Ł
Nyt huoletta vain eteenpÀin, testaamiset jÀtÀn pois. Omaan neuvolaan en ole saanut yhteyttÀ, ovat lomalla..
Joo enpĂ€ tiedĂ€ mitĂ€ testaamisella tĂ€ssĂ€ kohtaa enÀÀ oikein varmistaa đŸ€·â€â™€ïž ku testit niin tummia ku tyyliin voi ja kohtahan ne kai jo alkaa vaalenemaan ku hormonia niin paljon 😂🙈

mulla varhaisultra 17.7. ❀ sen jĂ€lkeen varaan neuvolan sitten jos siellĂ€ kaikki nĂ€yttÀÀ hyvĂ€ltĂ€ 🙏

• Rakkaus
Reactions: Noups ja viivaviivi
TÀÀllÀ 4+5 tÀnÀÀn. En aio testailla enÀÀ. Ultra on 15.7., koska lÀhdemme ulkomaille sen jÀlkeen. Jos kaikki on ok, niin soittelen neuvolaan kun palataan. -Samovaari

• Rakkaus
MĂ€ kurkkaan varovasti tĂ€nne 😅 ikÀÀ piirun yli 40v, kesĂ€kuun alussa hoidettu lÀÀkkeellisellĂ€ tyhjennyksellĂ€ kkm ja nyt heti perÀÀn ilman kuukautisia vĂ€lissĂ€ testi on positiivinen. Pelottaa olla yhtÀÀn iloinen ennen sykkeen nĂ€kemistĂ€. 🙈

Tulin ivf:n avulla raskaaksi vuosien ja vuosien lapsettomuuden jÀlkeen. Nyt rv 5+3. Muuten hÀkeltynyt onni mutta viime pÀivinÀ on keskenmenon pelko lietsoutunut ihan tosi koviin lukemiin. (Kokemusta on parista aikaisesta keskenmenosta, edellinen ehti viikolle 7+6) Varhaisultraa tÀytyy nyt kesÀlomien vuoksi odotella vielÀ pitkÀÀn. Pahimpana lietsojana siis se kun alkuviikosta tuli niin kauhean öklö olo vÀlillÀ mutta se kauhein öklötys hÀvisi pari pÀivÀÀ sitten ja vatsaa jomottelee menkkamaisesti. Muuten raskausoireita on kyllÀ ja pahoinvointiakin. Ei mitÀÀn vuotoa onneksi. SitÀ en tiiÀ voiko alkuun kÀytetty hormonilÀÀke lietsoa pahaa oloa ja sen lopetus vÀhÀn tasata.

Oon nyt yrittĂ€nyt tukeutua ajatukseen ettĂ€ meillĂ€ on todisteita ainoastaan raskaudesta ja vauvasta. ❀ Ei muusta.

Moikka!

TÀÀllÀ tÀnÀÀn 5+5 eli LA 4.3. Tulin tÀnne myös kuikuilemaan vanhasta tottumuksesta, kun esikoisen aikaan koottiin tÀÀltÀ juurikin ihana suljettu FB-ryhmÀ ja porukka on edelleen aktiivinen, joskin siirtynyt enempi WA:n puolelle.

Oon ollut hyvinkin oireeton vielÀ, vÀhÀn saattaa alkaa heikottaa, jos ei ole syönyt sÀÀnnöllisesti ja satunnaista menkkamaista tunnetta alavatsalla. Varasin siis varhaisultran 12.7. niin pÀÀsee tsekkaamaan, ettÀ löytyyhÀn sieltÀ sydÀmen syke. Eka neuvola on sit 29.7.

Kiva, ettÀ tÀÀltÀ löytyi jo muitakin maaliskuista odottavia :love:

Heippa, tÀÀllÀ yksi ehkÀ maaliskuinen odottaja. ItsellÀ ollut vain yhdet menkat edellisen lapsen jÀljiltÀ, toukokuun puolivÀlissÀ, ja esim. neuvolan raskauslaskuri antaa lasketun ajan helmikuulle. Itse en tuohon kuitenkaan usko, sillÀ tein kesÀkuussa pari raskaustestiÀ menkkoja odotellessa, ja vielÀ juhannuksena sain negan. Silloin oli kovat imetyskivut ja siksi epÀilin raskautta, mutta ehkÀ se olikin ovis, sillÀ 4.7. sain ihan hennon viivan aamuvirtsasta. TÀnÀÀn testasin uudelleen, kun pÀÀsin mökiltÀ vihdoin hakemaan lisÀÀ testejÀ, ja tuli tasavahvat viivat ihan keskellÀ pÀivÀÀ.

Yritin tÀnÀÀn soitella neuvolaan ja kysellÀ, pÀÀseekö sitÀ kautta varhaisultraan tms. selvittÀmÀÀn raskauden kestoa, mutta eipÀ sieltÀ kukaan vastannut eikÀ ole takaisinkaan soitellut...

MitÀ muille kuuluu, onko pahoinvointia tms.? ItsellÀ ihan tajuton vÀsymys ja vÀhÀn etova olo, mutta tosiaan erittÀin vÀhÀn vielÀ.

• TykkÀÀ
Reactions: Liisa_85
Ihanaa @Liisa_85! Mulle soitettiin seuraavana pÀivÀnÀ neuvolasta, ja varattiin eka neuvola sen mukaan, ettÀ ovis olisi ollut juhannuksena. Nyt olisi siis vasta jotain 5+3 tms. Oireetkin ovat edelleen erittÀin vÀhÀisiÀ; yöhikoilu tullut kuvaan mukaan, ja vÀlillÀ tuntemuksia alavatsalla.

Oletteko kaikki menossa varhaisultraan? Itse mietin, ettÀ malttaisiko sitÀ sinnitellÀ np-ultraan asti.

Ihanaa @Liisa_85! Mulle soitettiin seuraavana pÀivÀnÀ neuvolasta, ja varattiin eka neuvola sen mukaan, ettÀ ovis olisi ollut juhannuksena. Nyt olisi siis vasta jotain 5+3 tms. Oireetkin ovat edelleen erittÀin vÀhÀisiÀ; yöhikoilu tullut kuvaan mukaan, ja vÀlillÀ tuntemuksia alavatsalla.

Oletteko kaikki menossa varhaisultraan? Itse mietin, ettÀ malttaisiko sitÀ sinnitellÀ np-ultraan asti.
MĂ€ kĂ€vin tai jouduin lÀÀkĂ€rin lĂ€hetteellĂ€ muun syyn takia, tarkistettiin siis, ettĂ€ kaikki on raskauden kannalta hyvin ennenkuin jatkettiin tutkimuksia jne. SydĂ€n sykki ja yksi siellĂ€ kellui ❀
TĂ€nÀÀn 7+0, enkĂ€ jotenkaan osaa laskea nĂ€itĂ€ raskausviikkoja oikein, pakko olla sovellus, ettĂ€ pysyn mukana 😂
Rauhallisin mielin, kuitenkin seuraavaan ultraan on aikaa ja tiedostaa, ettĂ€ mitĂ€ vain voi tapahtua đŸ«Ł

• TykkÀÀ
Reactions: merin
Moikka, tÀÀllĂ€ ensimmĂ€istĂ€ kertaa positiivisen raskaustestin tehnyt ja tuntuu ettĂ€ oon pihalla ihan kaikesta. On oikein toivottu raskaus ja laskettu aika tĂ€llĂ€ hetkellĂ€ 6.3, mutta varmaan muuttuu tuosta vielĂ€, kun hyvin epĂ€sÀÀnnölliset menkat ollut. EnsimmĂ€isen neuvolakĂ€ynnin sain vasta elokuun alkuun ja tuntuu kamalan pitkĂ€ltĂ€ ajalta odottaa sinne asti, ettĂ€ saa yhtÀÀn tietÀÀ mitÀÀn.😅

• Rakkaus
Reactions: merin

YhteistyössÀ