Maaliskuun lapset 2010

  • Viestiketjun aloittaja Vilivinkka
  • Ensimmäinen viesti
Odottaisimpa
Heippa Viivinkka! Kiva, että olet laittanut ketjun pystyyn. Etpä tiedä, miten innokkaasti itsekin tänne haluaisin, mutten voi. Testit haamuavat, eikä kunnon plussaa tule, joten vielä pitäisi malttaa. Menkat alkavat viimeistään maanantaina. Laskettu aika olisi 18.3. Hitsi että mä inhoan tuota konditionaalia :)

Kirjoittelin vain, ettei ketju pääse putoamaan. Onnittelut raskaudesta!
 
huomenkukka
Täällä ilmoittautuu pari päivää sitten plussa-testin tehnyt. Onko Viivinkka oireita? Mulla hyvin lievää kuvotusta. Ja kuuma on olo! Toisin kun edell. raskaudessa, kun paleli koko ajan. Eli jos, niin toinen olisi tulossa. Kuina ap:llä, ensimmäinen vaiko?

Ei paljon uskalla hiiskua, jotenkin kaipaa ajan kuluvan, ennenkun oikeesti yhtään rupee käsaittämään, josko josko se kauan kaivattu toinen olisi saanut alkunsa...

Onnea sulle! Ja tosiaan, hui ja jee!!!
 
santti
Heissan, täälä olis kanssa yksi!Varpaisillaan ollaan raskaana..en oikein edes uskalla uskoa,että tämä olisi totta.Tämä plussa ei ole tullut "helpolla".Takana on yli kymmenen vuoden yritys ja lapsettomuus hoitoja jonkin verran.Tämä ihme on aikaansaatu ivf:ällä ja ihan ensimmäistä laatuaan.Laskurin mukaan laskettuaika olis 2.3.-10.Kovasti mieltä kaivertaa,jos siellä masussa ei olekkaan asiat niinkuin pitäisi ja suuri riskihän näin aikaisessa vaiheessa on..Ensimmäiseen ultraankin tuntuu olevan iäisyys..se olis 22. tätä kuuta.Sitten vasta saa tietää onko siellä todella joku! Mukavaa vilivinka, että laitoit ketjun pystyyn!Toivotaan paljon plussalaisia mukaan ja etenkin että kaikki pysyis mukana:eek:)

Terv: santti rv6+1..?
 
Vilivinkka
Kivaa, että meitä on monta! Paljon onnea huomenkukalle ja santille ja peukkuja odottaisimpa:lle.

Aluksi minulla ei ollut yhtään oireita. Tein testin, koska edellisistä kuukautisista alkoi olla sen verran aikaa. En kuskonut plussaan, koska kierto ei ollut ehtinyt vakiintua synnytyksen jälkeen. Tulossa siis toinen lapsi. Nyt on parina päivänä ollut hieman kuvotusta ja olen nukkunut päikkäreitä, eli väsyttää päivisin tavallista enemmän.

Vilivinkka 6+0?
 
Ehkäpä mukana
En vielä tule varmaksi mukaan, mutta kuukautiset ovat 10 päivää myöhässä. Tähän saakka olivat säännölliset, mitä nyt ehtivät tulla toisen lapsen jälkeen.. Tämä lapsi olisi meille kolmas. Lapset 3 ja 1 vuotta. Palaan siis asiaan :)

Laskettu aika olisi 6.3. Raskaustestiä en ole vielä tehnyt.
 
c",)
Mukana ollaan ja toivottavasti myös pysytään. Onnea myös muille! Viime lauantaina iloinen ja yllättävä aamupisuhetki. Ensimmäinen kyseessä, eikä oikein meinaa uskoa, pakko oli vielä tänäänkin testata. Muutaman päivän ollut kuvottava olo, lieneekö raskausoireita vaiko psyykkistä vaan ;)
 
MarsiL
Heips!

Liityn varovasti tähän ketjuun jutskailemaan... Raskaustestin olen tehny ja se oli vahvasti positiivinen, mutta silloin kun piti olla menkat ni tuli sellaista rusehtavaa vuotoa(ei paljoa, pikkuhousunsuojilla pärjäsin) ja sen jälkeen parina päivänä valkovuodon mukana vaaleanpunaista tuhrua. Mulla on varattuna gyne-aika maanantaix, jos silloin selviäis jotain... Raskausviikkoja olis kasassa nyt 6+1... Mulla on yksi onnistunut raskaus, poikani on 5,5v. Sitten oli yksi tuulimunaraskaus joka meni itsestään kesken vkolla 12 ja viime syksynä kiireellinen sektio ja menehtyivät kaksospojat fetofetaalitransfuusion vuoksi.
Oireita raskaudesta on: etova olo, palelen, väsyttää, närästää... Mutta en uskalla vielä iloita raskaudesta...
Toivottavasti maanantaina selviää jotain.
 
Cheycel
Joskopa sitä uskaltaisi siirtyä tuolta haaveilijoiden puolelta tänne kauan odotetulle puolelle..

Plussasin reilu viikko sitten ja nettilaskurien mukaan la olisi 5.3. Soittelin hyvissä ajoin eilen neuvola-aikoja, koska loman loputtua viikon kuluttua on hieman hankalaa mahduttaa kalenteriin muita kuin aamuaikoja töiden alettua. Pelkäsin, että ensimmäinen aika menee pitkälle, mutta neuvolatäti kysäisi, että enkö tulisi jo ensi viikolla, kun olen vielä lomalla :) Se meni siis paremmin kuin hyvin. Varhaisultran olen myös jo tilannut vkolle 8, jotta saisin vielä "viimeisen varmuuden", että tässä todella ollaan raskaana :) Olo on onnellinen, mutta kuitenkin vielä hieman epäileväinen, vielä ei uskalla täysillä tuulettaa..

Oireina on turvonneet ja arat rinnat sekä univaikeudet, jotka tuntuvat vain pahenevan päivä päivältä, viimeisimpinä öinä olen nukkunut vain tunnin verran ja senkin aamusta kuuden seitsemän aikaan. Toivon mukaan on vain hetkellistä ihanan hormoonihurmion johdosta.. Niin ja kasvot kukkii kuin teini-ikäisellä. Mutta kyllä nämä kestetään!

Cheycel 6+1
 
Vilivinkka
Onnea ja peukkuja kaikille mukaan hypänneille! Jännitystä ilmassa kaikilla lähiviikkoina. Minulla neuvola viikon kuluttua. Toivottavasti saan varhaisultran.

MarsiL, toivottavasti tänään (?) hyviä uutisia gyneltä. Pieni ruskea vuotohan on ihan tavallista, eikö vaan. Rankka kokemus sinulla takana viime vuodelta! Santille tekee myös mieli pitää peukkuja oikein erityisen paljon, olet odottanut kauan.
 
santti
Minä myös onnittelen plussanneita!Kiitos vilivinkka,sanasi lämmittää mieltäni :eek:).Täälä myös peukut pystyssä marsil:ille, toivottavasti käynti rauhoittaa mieltäsi ja saat hyviä uutisia..surullisiakin kun sinulla on ollut.
Raskaus oireita minulla on ollut rintojen arkuus..ei tee mieli juosta yhtään, vaikka on sporttiliivit päällä ja vähän isommiltakin ne näyttävät :eek:)Pissallakin saa juosta, yölläkin saa parikertaa nousta,mikä mielestäni on hassua koska jotenkin olin mieltänyt sen loppuajan oireiksi silloin kun vauva jo painaa rakkoa!Mitään varsinaista pahoinvointia ei minullakaan, sellaista etomista välillä, niinkuin muillakin on ollut ja viimeviikolla vilutti ja päikkärit on tainnut tulla jäädäkseen..Nyt vaan on ikävästi pää jumpsuttanut jo viikonlopun yli, eikä panadoli oikein tunnu vievän sitä pois.Kärsin migreenistä ja aamulla kun tuntui että särky yltyy, tuli tuttu oire..alkoi oksettaan.Toiveikkaana menin lääkäriin, ja kuten arvelinkin, normaalisti käyttämäni lääke on kieltolistalla, mutta lievä shokki tuli ettei olekkaan mitään vaihtoehtoista lääkettä mitä voi käytää!!Tohtori passitti kotiin..nyt pitää siis vain "sairastaa" kohtaus ohitse.No onneksi tämän kertainen ei ihan pahinta laatua ole, että kyllä tämä tästä!Toivottavasti ei ole muita migreenistä kärsiviä odottajia joukossamme, tosin jostain luin että toisilla odotusaikana migreeni kohtaukset vähenevät huomattavasti.Ja luin myös sellaista, että päänsärky voi olla raskausoire joka johtuu hormooneista ja on migreenin tapaista..jos tämä on sellainen "oire" täytyy toivoa ettei ole kovin pitkäaikaista :eek:)
 
MarsiL
Kiitos Vilivinkka ja Santti.

Sain, onneksi, mielenrauhoitusta gyneltä tänään. Kohdussa oli yksi 4,4mm asukas jonka sydän lyö.
Kyllä helpotti huomattavasti... Nyt vaan toivon että kaikki menee hyvin eteenpäin.
 
Vilivinkka
Hieno juttu MarsiL!

Minulla on alkanut olla kuvotusta ja väsymystä hiukan viime viikkoa enemmän. Se on oikeastaan rohkaisevaa, vaikka en toivo, että oireet tästä pahenisivat.
 
santti
Onneksi olkoon MarsiL!
Mulla ei ollut eilen hyvä päivä..aamulla heräsin hirveään pahoinvointiin.Ajattelin jo ennenkuin nousin sängystä, et pikkasen liian aikaisin kirjoittelin..ettei muutakun etomista hiukan.No joo, koko päivä meni oksennellessa, ei pysynyt edes vesi sisällä. Illalla sit kauhukseni huomasin, että oli tullut jonkin verran vuotoa.Nukuin todella huonosti yön kun odottelin koska vatsakivut kovenevat, sillä hieman juimi koko yön. Tänä aamuna pahoinvointi oli tiessään, mutta vuotoa oli tullut edelleen, sellaista vaalean punaista.Tappiomielellä soitin äitipolille ja sainkin ajan heti.Aattelin et parempi mennä vaan heti, ettei tarvi omassa mielessä asiaa pyöritellä ja saan sitten ne tyhjennyslääkkeetkin heti ja kaikki ohi mahdollisimman nopeasti..MUTTA masussa olikin asiat ihan kunnossa!Näin sieltä monitorista meidän pienen alun ja kun lääkäri laittoi kaiuttimen päälle,sieltä kuului myös sydämmen lyönnit! Kyllä nousi tippa silmäkulmaan!Varsinkin kun alku ei ollut lupaava..ensin vastaan otti nuori lääkäri ja hän ei ensin oikein löytänyt mitään ja sanoi, et hakee paikalle heidän vnhemman lääkärin joka on näihin erikoistunut ja sitten helpotti, kun tämä toinen lääkäri kotsoi ja onnitteli heti;kyllä täällä on raskaus alkanut! :eek:)
 
Cheycel
Hieno juttu MarsiL, että sait hyviä uutisia, kyllä olet sen kokemustesi jälkeen ansainnut!
En tainnut viime viestissäni tohkeissani edes onnitella muita maalismammoja, joten paljon onnea kaikille :)

Mä en vielä ihmeemmin jännitä huomista neuvolaa, tällä hetkellä ajatukset pyörii vatsan ympärillä hieman ikävämmän oireen takia, nimittäin ummetuksen. Olen kärsinyt kolme päivää kamalasta turvotuksesta ja ummetuksesta. Äsken kävin vaa'alla ja itku meinas päästä, 3kg enemmän näytti kuin normaalisti :( En ole saanu kahteen päivään mitään pihalle ja muutenkin on ollut ruokahalu hieman kateissa. Olen syönyt syömisen ilosta muutaman päivän ja kevyesti. Mitään makeaa ei ole tehnyt mieli pidempään aikaan ja muutenki olen syönyt nyt huomattavasti terveellisemmin. Paino kun normaalistikin liikkuu juuri ja juuri siinä normaalipainon puitteissa niin se vähän arveluttaa, että mitä huomenna neuvolassa sanotaan tästä "uudesta" painosta. Pieniä asioita, mutta tällä hetkellä tuntuu omassa mielessä niin kovin suurilta..
 
MarsiL
Kiitos kaikille onnitteluista.

Vaikka sain hyviä uutisia ultrasta niin kaikki kokemuksemme on kyllä sen verran jättänyt mieleen muistoja että on todella varovainen mieli.
Tietty on onnellinen että ollaan raskaana ja kaikki on tällä hetkellä hyvin, mutta kokoajan on takaraivossa sellainen pelko/jännitys että mitäs tällä kertaa... jännää seuraavaa ultraa johon n. 4-6 vkoa... Ja varmasti rv:lle 26 ainakin jännittää... Silloin viimex jouduin kiirreelliseen sektioon...
Mutta onnex meillä on yksi positiivinen kokemus eli esikoispoika joka täyttää marraskuussa 6 vuotta.

Tässä raskaudessa en oo niin väsynyt kun viimex (ainakaan vielä) mutta ällötys ja etova olo on sitäkin vahvempi. Onnex ei oo tarvinnut oksentaa... Kaikki hajut on todella etovia...jopa käsirasva haisee liian vahvalle.
Ja tekee mieli kaikkea suolaista syötävää... aikaisemmin oon himonnut mm. suklaata...
niin se joka raskaus on erilainen...
 
Cheycel
Täällä on ensimmäinen neuvola takana ja oli todella positiivinen käynti. Terveydenhoitaja oli todella maanläheinen ja oikeissa kohdissa sopivan humoristinen. Alusta asti oli todella rentoutunut ja hyvä olo, saatiin kyllä kaikkiin mieltä askarrattuviin asioihin vastaukset ja paljon semmoista tietoa, mitä ei olisi osannut tässä vaiheessa edes kysellä. Nyt sitten vielä jänskäillen odotellaan ensi viikon varhaisultraa..

Pitäisikö muuten ruveta kehitteleen jonninmoista listaa meistä maalismammoista?

Aurinkoista viikonloppua!
 
Vilivinkka
Hienoa santti, että pääsit säikähdyksellä! :) Cheycelillä tosi mukavan kuuloinen neuvolaihminen. Toivottavasti saat pitää saman tyypin koko raskauden ajan.

Listaa olisi kiva koota. Itse vielä odottelen neuvolaa ja varhaisultraa, josko siellä tulisi lasketusta ajasta tarkempaa arviota. Menkkojen alkupäivä on kyllä tiedossa, mutta hedelmöitysajankohta ei, kun kiertoni on niin epäsäännöllinen. No, listoihin voi tietenkin aina korjata niitä tietoja jälkeenpäin.

Eilen tein raskaustestin uudestaan, kun oireita ei edelleenkään juuri ole. Ensin testi ei toiminut! Siis, kontrolli-ikkunaan ei tullut mitään (eikä testi-ikkunaan). Luulin, että se on suunnilleen teoreettinen mahdollisuus. No ohjeissa sitten luki,että syynä voi olla että tikkuun on tullut liikaa tai liian vähän pissaa. Ei kun apteekkiin ostamaan uutta testiä... Se näytti turvallisesti plussaa. :)
 
Tianna
Heippa! Oli ihan pakko kirjoittaa kun itsellä on niin epätodellinen olo tästä plussauksesta. Taustana siis sen verran että mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Söin pillereitä 15 vuotta ja lopetin ne helmikuussa. Yleensä kierto on tosi säännöllinen 32 pv. Viimeinen kierto oli 44 pv johtuen varmasti Jenkkien matkasta samassa kuussa. Menkat siis alkoivat 2.6. Vähäisen seksielämän vuoksi muistan ne harvat kerrat jolloin sitä oli.. eli 20.6 ja 27.6. Plussasin 6.7 vahvan plussan. Oletin tietty että juhannuksena olisi tapahtunut hedelmöittyminen ja varasin varhaisultran kilpirauhaslääkkeen tarkistamisen takia. Ultra oli 14.7 eikä kohdussa näkynyt mitään :( Lekuri jo murehti kohdunulkoista ja olin siitä itsekin ihan varma. Hormoniarvo oli 1674.Nyt perjantaina jouduin sairaalaan tarkistettavaksi missä alkio on kiinni. Ylläri oli suuri kun kohdussa näkyi ruskuaispussi. Hormoniarvo yli 4000. Gyne oli ihmeissään ja tuli siihen johtopäätökseen että hedelmöittyminen on tapahtunutkin vasta kuun vaihteessa! Nopea plussaus 6.7!? Mä oon aina lapsettomana kuvitellut että ovulaatio tapahtuu kierron puolessa välissä!? Voiko ovulaatio jäädä päälle siitä normaalin kierron tahdista, jolloin se olisi tapahtunut kuun vaihteessa? No, vielä on mahdollisuus tuulimunaan että en vielä innostu.. Onko muilla kokemusta ovulaation ihmeellisestä ajankohdasta!?
 
Taustailija
Ovulaatio ei välttämättä ole kierron puolivälissä. Jos on pitkä kierto, niin ei varsinkaan silloin. Kuukautiset tulevat aina sen mukaan, milloin ovulaatio on ollut. Eli ovulaatio saattaa hyvinkin "myöhästyä"...
Itselläni on ollut niin, että kierron pituus esim. 36 vrk. Silloin ovis on ollut kp 22. Kuukautiset tulevat yleensä n. 14vrk oviksesta.
Peukkuja Tiannalle, että sinullakin on kyse juuri tästä :) Siittiöthän myös elävät muutaman päivän...
 
IntellektuElli
Hei vaan :) Täällä kans hämmentynyt plussaaja. Söin e-pillereitä 2kk kun ootin aikaa kierukan laittoon, keskiviikkona ois aika vihdoin. Vaan perjantaina testi näytti plussaa...! Testin tein ihan varuiks kun on tuntunu hassulta mahallaan makoilu ja rinnat kihelmöi ja väsyttää. Predictorilla testasin ja siinä vastaus tulee puolen tunnin sisällä. 5 minsan jälkeen ei näkyny mitään ja olin et selvä, mut 10 minsaa myöhemmin testissä näkyikin vaaleenpunanen viiru!! En jotenkaan usko et se ois positiivinen tulos, vaikka oireet löytyy... Lauantaina alkoi sit vuoto ihan odotetusti (pillereitä söin siis listan loppuun...) ja nyt mietin et tuliko vaan pillereitten aikaansaama tyhjennysvuoto vai menikö heti alussa kesken. Testipäivä oli kp 32, kun pöljänä pidensin kiertoa et alkais menkat sopivasti kierukan laittoa ajatellen. Edelleen oireet jatkuu siis eikä suurempia kipuja oo. Huomenna testaan vielä, toivottavasti ois oikee plussa!!! Toinen ois tulossa, esikoinen 5kk mut pieni ikäero ois kiva, ei tarvis mennä välissä töihin :) Pitäkää peukkuja, raportoin huomenna kuin kävi!
 
santti
Onnittelut tiannalle ja peukut on pystyssä intellektuElli, toivottavasti saat sen plussan!

Kiva kuulla cheycell,että teillä oli mukava ensivierailu neuvolassa.Meillä eka kerta olis enskuun alkupuolella.Sellainen lista olisi kiva..tosin luulen että mullakin vielä tiedot saattaa muuttua.Mutta kuten vilivinkka totesi voihan niitä sit muuttaa!

Vilivinkka tuo on ymmärrettävää..tuo testien teko, sitä niiiin haluaa jotain todisteita et oikeasti on raskaana.Itsekkin taisin tehdä neljä testiä kotona ja sittenkin halusin viellä virallisen vahvistuksen labrasta :O)

Niin ne omat tiedot saattaa hyvinkin muuttua..ylihuomenna on vasta varsinainen varhaisultra.Viimeviikolla kun kävin siellä äitipolilla, lääkäri oli sitä mieltä että alkumme on viikon myöhemmässä kuin itse laskin ja nettilaskuri näytti.Mutta lääkäri arvioi koon perusteella ja itse laskin hedelmöittymisen mukaan.Vaan eipä sillä mitään väliä,tärkeintä vaan et kaikki olisi hyvin! :O)
 
Cheycel
Tiannalle onnittelut ja IntellektuEllille varovaisesti myös, toivotaan, että plussa tänään pärähtää!

Vilivinkallahan on ollut jänskät hetket testien kanssa, huh, huh.. täällä kanssa edelleen epätodellinen olo ja myös kaipaan vahvistusta testeille. Kaksi testiä olen tehnyt ja molempiin tosin tuli heti minuutin sisään vahvat viivat, mutta silti. Verikokeissa en ole vielä käynyt, ne ovat vasta ensi kuun alussa edessä. Odotan todella torstain varhaisultraa, toivon, että sieltä saadaan hyviä uutisia ja vahvistusta odotukseen. Jännittää..

Saitte mut hieman vielä epäleväiseksi listan suhteen, josko sitten vielä odotellaan hetkinen :)
 
IntellektuElli
Huuh, kyllä sieltä vahvasti plussaa tuli!! Soitin neuvolaan et mitä pitäs tehdä, ni laittoi varuiks lähetteen labrakokeisiin, meen huomenna. Oli terkka kyl sitä mieltä et kun viivat vahvistuu vaikka vuotoa ni raskaana ollaan! Oireita löytyy pitkä litania, pahaa oloa, alamahan nipistelyä, itkuherkkyyttä yms. Toivottavasti saan lähetteen neuvolasta varhaisultraan ton vuodon takia, pelottaa et pillerit on saanu tuulimunan tai kohdun ulkopuolisen raskauden :( Edelleen siis jatkuu vuoto...

Ihanaa kun toiset on jo päässy ultraan ja neuvolaan! Mulla ois LA kuun lopussa ni joutuu oottamaan tooosi kauan... Tai neuvolaan varmaan pääsee lähiaikoina, meillä on kans tosi kiva terkka. Tätä raskautta toivottavasti seurataan vähän tarkemmin kun ekassa istukka oli tosi pieni ja vauva syntyi rv 36+3 ja tosi pienenä. En haluais kokea samaa järkytystä uudelleen synnyttämään mennessä (sillon vasta selvis kuin pieni vauva oli, painoarvio 2,1kg ja syntymäpaino 1940g!).

Elli ja rv 5+0 justiinsa :D
 

Yhteistyössä