Maaliskuun lapset 2010

  • Viestiketjun aloittaja Vilivinkka
  • Ensimmäinen viesti
Hamale
May, tervetuloa mukaan! :)

Kiva, että Lady Greyn poika on kasvanut hienosti. Oliskohan Pimu jo sairaalassa..?


Mulla alkaa alapää olla kunnossa, mutta yläpää reistaa: rintatulehdus :( Eilinen päivä meni ihan koomassa, lämpöä oli 39,5 astetta. Onneksi mies on ollut tän viikon isyyslomalla, koska en olisi millään selviytynyt eilen yksin. Nyt alkaa onneks lääkkeet purra. Ja tietenkin tulehdus tuli samaan rintaan, joka on ihan haavoilla. Pitäis imettää tiheästi, jolloin taas haavat eivät pääse paranemaan kunnolla. Nyt mulla on aikamoista pelaamista rintapumpun, -kumien ja rasvojen kanssa.

Tyttö voi hyvin. Nukkuu ihan mukavan mittaisia pätkiä. Tosin hereillä ollessaan ei suostuisi olemaan oikein missään muualla kuin tissillä. Saattaa mennä parikin tuntia niin, että syödään ja pulautellaan, syödään ja pulautellaan, kunnes lopulta väsyy. Nyt alkaa onneksi jo tuttikin vähän kelvata, josko siitä löytyisi pelastus tuohon hurjaan imemisentarpeeseen.

Tänään aloitettiin d-vitamiinitipat. Annoin yhden tipan ja huomenna kaksi jne. kunnes päästään viiteen. Ja sain vielä pysymään sisässäkin, vaikka pelkäsin, että tipat tulevat heti ulos, kun tyttö pulauttelee niin kovasti. Mutta nyt sattui onneksi olemaan sellainen hetki, ettei puklua tullutkaan.

Hamale + tyttö 2vko
 
Pimu84
Heips!
Tänään on sit LA ja yhtenä pakettina vielä!
Eilen tuli ensimmäinen kunnon turhautuminen!
Edellis yönä supisteli koko yön 10 minuutin välein ja valvoin koko yön ja olin ihan varma että nyt se alkaa. Aamulla,siis eilen, oli neuvola ja vauvan sykkeet oli 130, yleensä ne on ollut 160 ja olin tosiaan ihan varma että nyt pääsee pian synnyttämään. Sitten päivän aikana supistukset hiipuivat ja loppui illaksi kokonaan. Olin tosi pettynyt. Nyt tänään ei taas ole mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä.
Mulla on ollut lähes kaikki "ennakko oireet",menkkajomotusta vatsasta,selässä ja reisissä,vihlontaa alakerrassa, leukaan tuli yhtäkkiä finnejä, rinnat vuotaa kuin hanat,supistelee,mutta tuntuu että ei tämä mihkään johda kuitenkaan. Yli viikon on maha toiminu vähä liiankin hyvin ja luin jostain että luonta hoitaa lähestyvää synnytystä varten. Nyt alan epäilemään että tää oliski sitä vatsavirusta mikä jyllää täällä pääkaupunkiseudulla.
Mua jännittää eniten se koska ihmiset alkaa kyselemään ja että vauvasta tulisi tosi isokokoinen parin viikon sisällä. Muuten nää päivät menee vähä liiankin nopeeta kun odottaa että jotain tapahtuisi.

Ps. Piti muuten lisätä vielä että, mun miesystävä on kyllä maailman ihanin..se oli sanonu sen kavereille että mä oon ollu kuin unelma koko raskauden ajan <3

T.Pimu84 vihdoin 40+0
 
Callie
Hei vaan. Kauheasti olitte kyselleet kaikenlaista, joista tuskin muistan puoliakaan, mutta yritän vastailla parhaani mukaan. Limatulppaa en nähnyt ollenkaan, liikkeitä en ole tuntenut supistuksen aikana, vauva ei ollut normaalia rauhallisempi juuri ennen synnytystä, maha oli sekaisin muutaman päivän ennen synnytystä... Vieläköhän jotain? :eek:)

Mutta tarinaan. Keskiviikkoiltana oltiin kylässä ja siellä vielä multa kyseltiin laskettua aikaa ja sanoin, että perjantainahan se olisi, mutta ylihän me mennään. Noh, kahdeksan jälkeen kotona alkoi supistella. Eivät olleet mitään äärettömän kivuliaita, joten täällä sitten kävelin ympäri kämppää ja mies kyseli viiden minuutin välin, että joko mennään ja minä rauhoittelin häntä, ettei vielä, kyllä nämä kohta loppuvat. Kymmenen aikaan mentiin nukkumaan. Tunnin verran kärvistelin sängyssä, kunnes en enää pystynyt oleman makuulla ja nousin taas kävelemään. Puoli kaksitoista kävin herättämässä miehen ja esikoisen, että eivät nämä taidakaan loppua, joten jos sitten lähdettäisiin. kivut yltyivät yltymistään ja supistukset tulivatkin jo kahden minuutin välein. Vietiin esikoinen hoitoon ja me oltiin yhden aikaan sairaalassa (kesti muuten hetken aikaa kävellä sinne synnytysosastolle, kun sairaalassa on joku remontti meneillään). Matkallakin vielä pelkäsin, että supistukset loppuvat kuin seinään ja palataan kotiin, mutta sen verraan usein niitä tuli ja sen verrn kivuliaita ne oli, että päätimme kuitenkin jatkaa matkaa. Kätilö otti meidät sairaalassa vastaan ja teki sisätutkimuksen, olin 4cm auki. Varttia yli päästiin synnytyssaliin ja siellä jonkun aikaa oltuamme kätilö totesi, että olenkin jo 9,5cm auki, joten ei keretä enää puuduttamaan, vaan ihan juuri ponnistetaan. Noh, puoli kahdelta sitten maailmaan putkahti uusi perheenjäsenemme.

Mulla on kanssa toinen rinta verillä, juuri noiden alkuimujen takia. Onneksi on jo helpottamaan päin, aika tuskaista on ollut. Maito kuitenkin tuntuu riittävän eikä ole lisämaitoa ainakaan vielä tarvinnut antaa.

Äh, kutsu kuuluu taas, palailen paremmalla ajalla.

Callie

P.s. Pimulle onnittelut maailman ihanimmasta miehestä ;o) Tosi kauniisti sanottu!
 
Sari_80
Meille syntyi poika keskiviikkona 24.3. klo 20:05 (sama syntymäpäivä, kuin äidilläni). Pituutta hänellä on 54 cm ja painoa 3895 grammaa. Poika sai täydet 10 pistettä syntyessään. Syntyi tasan 39+0, joten eipä tarvinnut odotella h-hetkeä. Tulen kertomaan lisää, kunhan hieman hengähdetään ja päästää tähän rutiiniin makuun. Kotiuduttiin laitokselta eilen ja nyt olisi toinen yö kotona edessä.

t. Sari ja Jerry-poika 4 päivää vanha
 
Pimu84
Täydellinen poikavauva syntyi 27.3. Mitat 47cm ja 3566g.
Kotiuduimme juuri ja kakki on hyvin.
Synnytys oli tosi rankka mutta hyvin meni loppujen lopuksi.
Vauva on just NIIN ihana kun miltä se tuntui tuolla mahassakin. Sitä ei voi olla ihailematta koko ajan.
Onnea myös Sarille!!

T.Pimu84
 
Vilivinkka
Heh, luen ketjua suoran linkin kautta enkä huomannut, että oltiin päästy seuraavalle sivulle, ja täällä olikin jo uutisia. Paljon onnea Sarille ja Pimulle!! :) Ellille kovasti tsemppiä.

Vilivinkka
 
Hamale
Onnittelut Pimun perheelle!

Saa nähdä, saatko Elli aprillivauvan. Serkkuni on syntynyt aprillipäivänä, ja kun soittelivat vauvauutisia sukulaisille, niin kukaan ei uskonut :)

Meillä oli tänään eka lastenneuvolakäynti, kun viime kerta oli vielä äitiysneuvolan puolella. Myös lastenneuvolantäti totesi, että "Täydellinen ja aivan ihana!". Ja taas oli äiti ylpeä. :) Meillä on mennyt mukavasti ja mullakin alkaa tissi parantua sekä tulehduksesta että haavoista. Muutama päivä sitten tytöllä oli vähän vatsanväänteitä ja oli pari kitinäpäivää, mutta eilen illalla ja tänään oli jo parempi. Ulkoilua on harjoiteltu ja tänään otti jo ekat pidemmät unet ulkona.

Vilivinkalle tsemppiä yövalvomisiin!


Hamale
 
Sari_80
Hamale 27+31, esikoinen, 2.3. LS
Lady Grey 30+31, esikoinen, 3.3. Lontoo
Cheycel 30+34, esikoinen, 5.3. TAYS
MarsiL 32+32, toinen/(enkelikaksoset), 6.3.
Vilivinkka 31+34, toinen, 16.3.
Callie, toinen, 19.3. PHKS
Frida 26+26, esikoinen, 25.3. TAYS
Pimu84, esikoinen, 26.3. NKL
Monnia, kolmas, 26.3. JS
Celina 28+32, esikoinen, 28.3.
Elli M 28+29, toinen, 30.3. PHKS
Sari_80 29+29, esikoinen (poika), 31.3. Kät/Haikaranpesä
Eine 34+37, toinen, 31.3. SatKs


Syntyneet:

Lady Grey, (3.3), 24.1, poika, 2436 g
Hamale, (2.3.), 12.3., tyttö, 3590g/49cm
Cheycel (5.3.) 7.3. tyttö, 3560gr ja 53 cm
Sari_80 (31.3.) 24.3. poika, 3895g ja 54cm
 
Monnia
Enpä ehdi kuin ilmoittelemaan että vauva on edelleen väärällä puolella mahaa. Olen ollut sairaalassa myrkytysepäilyn takia 6 päivää jolloin on yritetty murusin käynnistää mutta kroppa ei ole valmis!

Tulin pyhiksi kotiin ja ensi viikolla uutta yritystä jos ei lähde spontaanisti.

Olo on niin kypsä ettei koskaan.

40+6

ps. Onnea vauvansa jo saaneille!
 
May
Onnittelut Pimulle ja Sarille! Ja voimia Monnialle!

Kysymys teille, joilla on vauva jo kotosalla. Eli miten teidän pikkuiset suostuvat nukkumaan yöllä omassa sängyssä? Vai onko teillä käytössä ns. perhepeti? Me haluaisimme, että vauva tottuu nukkumaan omassa sängyssä ja vanhempien sängyssä oltaisiin vain silloin, jos ei muuten rauhoitu. Jotkut yöt ovat olleet sellaisia, että vauva havahtuu lähes joka kerta, kun hänet siirtää omaan sänkyyn. Toisaalta ymmärtäähän sen, kun vauva on monta kuukautta elänyt niin, että kuulee äidin sydänäänet. Välillä taas nukkuminen omassa sängyssä onnistuu hyvin.

Toinen asia, onko d-vitamiinitipat sopineet hyvin vai aiheuttavatko ne vatsan väänteitä vauvalle? Itse vaihdoin jo toiseen merkkiin, kun tuntui että masua kipristelee ehkäpä niiden takia ja tuntuu että se saattoi olla hyvä veto.

Hyvää pääsiäistä kaikille!

May ja tyttö 1 kk
 
Cheycel
Paljon onnea Pimulle & Sarille ja voimia Ellille & Monnialle!!

Meillä oli tänään ensimmäinen neuvolakäynti ja samanlaista palautetta saatiin kuin Hamale; suloinen kuin mikä ja isä saa kuulema olla varuillaan kosijoiden kanssa muutamien vuosien päästä :) Tarkkaavaiseksi, rauhalliseksi ja onnelliseksi myös kuvailtiin ja ihmeteltiin miten voi jo nyt olla niin hymyleväinen ja nauravainen. Kyllä oli vanhemmat niin rinnat rottingilla että!

May, meillä tyttö nukkuu omassa sängyssään yöt, mutta muut unet menee välillä meidän sängyssä tai sohvalla. Mua ohjeistettiin jo raskauden aikana neuvolassa, että kannattaa laittaa lapsi hereillä sänkyyn ettei pelästy, kun herää eri paikassa kuin mihin on nukahtanut. Tämä on meillä toiminut hyvin, vähän aikaa, kun silittelee tytön päätä ja hyräilee niin uni vie voiton. Toki välillä on yösyötöillä nukahtanut syliin, mutta ei ole ollut moksiskaan herätessään aamulla sängystään. D-tipat aiheuttivat meillä suurta tuskaa ja itkuu ensimmäisen illan, mutta jo seuraavana päivänä helpotti. Aloitin antamaan samalla maitohappobakteereja, enpä tiedä olisiko niillä suurta vaikutusta.

Onkos teillä muilla jo ollut kuukautisia? Mulla alkoi ensimmäiset eilen ja kovin ihmeissäni olin aluksi, että näin pian alkaa, mutta googletettuani ja luettuani muutamaa opusta selvisi, että voi alkaa jopa viikon päästä synnytyksestä.. No onpa näiltä välttynyt viimeiset 10kk ja eipä pienet alavatsan nippailut tunnu enää missään :)

Cheycel & pikkuneiti
 
Hamale
Hyvää pääsiäistä!

Meillä ei onnistunut nukkuminen omassa pinnasängyssä kovin hyvin. Nyt meillä on vaunukoppa pinnasängyssä ja siellä nukkuu melko kivasti. Toki on öitä, jolloin en ole saanut nukahtamaan kuin viereeni, mutta en ole ottanut tästä mitään stressiä. Hyvinä öinä pyrimme laittamaan aina omaan koppaan. Havahtuu usein sinne siirrettäessä, mutta useimmiten nukahtaa kun vähän aikaa keinuttelee koppaa. Joskus joudun ottamaan monta kertaa syliini rauhoittumaan tai jatkamaan syömistä ennen kuin nukahtaa uudestaan.

Meillä on myös ollut vatsanväänteitä jonkin verran sen jälkeen kun d-tipat aloitettiin. Ei mitään kovin pahoja, mutta vähän kuitenkin. Meillä on niitä uusia tippoja, joissa on samassa maitohappobakteeri. Katsotaan, josko vatsa rauhoittuisi kun tottuu tippoihin.


Kuukautiset?! Hitsi, mulla ei oo vieläkään selvästi loppunut jälkivuoto. On kyllä vähentynyt ja muuttunut vaaleammaksi. Tänään oli taas verisempää aamulla, joten voi ne olla jo ekat menkatkin. Tosin ei mitään menkkakipuja..tiedä häntä..

Vatsansa kanssa kärvisteleville voimia vielä loppumetreille!


Hamale
 
Vilivinkka
Hamale 27+31, esikoinen, 2.3. LS
Lady Grey 30+31, esikoinen, 3.3. Lontoo
Cheycel 30+34, esikoinen, 5.3. TAYS
MarsiL 32+32, toinen/(enkelikaksoset), 6.3.
Vilivinkka 32+35, toinen, 15.3.
Callie, toinen, 19.3. PHKS
Frida 26+26, esikoinen, 25.3. TAYS
Pimu84, esikoinen, 26.3. NKL
Monnia, kolmas, 26.3. JS
Celina 28+32, esikoinen, 28.3.
Elli M 28+29, toinen, 30.3. PHKS
Sari_80 29+29, esikoinen (poika), 31.3. Kät/Haikaranpesä
Eine 34+37, toinen, 31.3. SatKs


Syntyneet:

Lady Grey, (3.3), 24.1, poika, 2436 g
Cheycel (5.3.) 7.3. tyttö, 3560gr ja 53 cm
Hamale, (2.3.), 12.3., tyttö, 3590g/49cm
Vilivinkka (15.3.) 11.3. 3290 g ja 49 cm
Sari_80 (31.3.) 24.3. poika, 3895g ja 54cm

Hei, lisäsin itseni synnyttäneiden listaan ja muutin samalla tuolta LA-listasta meidän iät ja sen LA:n (se muuttui melko alkuvaiheessa 15.3. eikä 16.3., mutta en tullut muuttaneeksi sitä listalla odotuksen aikana).

Muutin tuon syntyneiden listan järjestyksen menemään lapsen syntymäpäivän mukaan (eikä LA:n mukaan), onko ok?

Me nukumme toistaiseksi koko perhe perhepedissä, tosin viime yönä siirryin vauvan kanssa toiseen huoneeseen, kun hän valvoi ja äänteli illalla pidempään kuin esikoinen ja puolisoni. Yöt siis vauva nukkuu kainalossani ja näin varmasti jatketaan. Päivisin hän on nukkunut kantoliinassa ja sylissä, hetkittäin myös sitterissä. Vähitellen alamme totuttaa vauvaa päiväunille myös koppaan, vaunuihin, pinnikseen yms.

Mulla jatkuu vielä jälkivuoto. Välillä riittää jo pikkuhousunsuoja, välillä olen vielä käyttänyt sidettä. Öisin olen jo nukkunut alasti (pyyhe alla), ettei tulisi koko ajan haudottua pimppiä siteissä (synnytyksestä yli 3 viikkoa). Vauvallekin tekisi itse asiassa hyvää olla enemmän ilmakylvyissä kuin mitä pn tähän asti ollut. Iho voisi paremmin.

Esikoisen kohdalla mun menkat alkoivat 3 kuukautta synnytyksestä. Ehti olla kolmet menkat ennen uutta raskautta. Menkkojen välit olivat tosi epäsäännölliset: eka kierto oli alle 20 pv ja toinen melkein 40.

Iloa kaikille,

Vilivinkka
 
Monnia
Merkkailen että olen yhdessä kasassa vielä. Viikkoja on nyt siis 41+5 eikä merkkejä synnytyksestä ole. Olin eilen sairaalassa kontrollissa ja paikat on vieläkin epäkypsät. Sairaalaan joudun kirjautumaan perjantaina kun on 42+0 ja silloin yritellään käynnistellä taas cytotecilla.

Pahimmassa skenariossa menee sektioon jos ei ala kypsymistä tapahtumaan.
 
Elli M
Kovasti voimia Monnia! Toivottavasti et joutuisi leikkaukseen vaan kaikki sujuisi mahd.luonnollisesti.

Minäkin olen vielä yhdessä kasassa, viikkoja nyt 41+1. Huomenna viimeinen normineuvola jossa varataan aika yliaikakontrolliin maanantaiksi 41+6. Mulla on paikat ollu auki jo helmikuusta joten ajattelin pyytää kalvojen puhkaisua. "Lääketieteellisenä" syynä armoton ja kokoaikainen supistelu jonka vuoksi en ole nukkunut yhtään kunnon yötä ties milloin viimeksi. Synnytys ilmeisesti yrittää tulla mutta jää aina kesken...

Olen todella kyllästynyt, välillä yön pimeinä tunteina ajattelen jo etten enää halua lähteäkään synnyttämään. Mitä enenmmän aikaa kuluu, sen hurjemmaksi nousee taas synnytysjännitys päässäni. Aina vaan aamulla herään uuteen päivään.... Tänään vein esikoisen hoitoon ja ajattelin vaan maata koko päivän. Mistään lenkkeilyistä tai muusta rehkimisestä kun ei näytä olevan apua kuitenkaan.

Ainoa positiivinen ja varma asia tässä on se, että vauva varmasti on tässä maailmassa ensi viikolla tavalla tai toisella.
 
Hamale
Tosi paljon tsemppiä ja jaksamista Ellille ja Monnialle! Meitähän on täällä monta, jotka menevät tämän raskauden pidemmän kaavan mukaan. Taitaa haluta teidän vauvat odotella kevättä ja lämpimiä kelejä ennen kuin tulevat ulos. Voin vaan kuvitella, miltä tässä vaiheessa äidistä tuntuu, kun itsekin olin ihan tuskissani, vaikka mulla meni "vaan" viikoille 41+3. Mietin myös välillä, että kiinnostaako mua enää koko synnytys jos oikein pitkälle menee, mutta kyllähän se oli kuitenkin hieno kokemus sitten kun siihen päästiin. Ihanaa Elli, että saat pitää lepopäivän. Toivottavasti saat vähän nukuttua ja kerättyä voimia.

Meillä on mennyt kokonaisuudessaan oikein mukavasti. Pääsiäisenä oli vatsanväänteitä, mutta nyt on ollut muutama päivä rauhallisempaa. Taisi olla vaan tottumattomuutta d-tippoihin. Tai sitten johtui mun liiasta herkuttelusta, oli nimittäin itselläkin pahat ilmavaivat silloin. Tein pienen ruokaremontin ja nyt on vauvan vatsakin ollut parempi. Tosin tänään aamulla oli taas vähän kitinää. Aikani siinä kanniskelin eri asennoissa ja hyppyytin, niin johan saatiin pari röyhyä ja reilu määrä pukluja tulemaan. Sen jälkeen rauhoittui unille.

Pari viime yötä ollaan nukuttu koko yö vierekkäin. Ajattelin, että mitä sitä turhaan käyttää monta tuntia yössä siihen, että yrittää saada vauvan omaan koppaan rauhoittumaan. Kopassa kyllä nukkuu yleensä pidemmän pätkän ja itsekin nukun paremmin silloin. Mutta nyt kun tytön vatsa on parempi, niin nukkuu vieressäkin paremmin, esim. viime yönä 3-4 tunnin pätkiä.

Meillä on jo ensi sunnuntaina ristiäiset. Ajateltiin pitää heti alta pois. Tänään tulee pappi käymään iltapäivällä ja vähän suunnitellaan juhlaa. Pappi on meidän yksi tuttu ja lupasi vetää toimituksen sillä tavalla rivakasti läpi, niin ei ehdi kyllästyä. Meillä kun on paljon lapsivieraitakin. Yllättävän suuri porukka tulee ristiäisiin, vaikka muita ei tule kuin molempien vanhemmat sekä sisarukset perheineen + mun kaksi isovanhempaa. En kyllä aio ottaa mitään stressiä niistä kemuista. Koti saa näyttää siltä kun näyttää. Jos nyt hiukan enimpiä koirankarvoja luuttuaa.


Hamale
 
Callie
Kummallista, mutta totta, joka kerta, kun avaan koneen, niin vauva herää... ei sen tarvitse edes olla samassa huoneessa, mutta jostain se sen aavistaa ja aina alkaa huuto. Nytkin yritän syöttää tässä samalla, jotta pääsen kertomaan teille, että hengissä ollaan.:eek:)

Sarille ja Pimulle onnittelut, Mayn taisin unohtaa toivottaa tervetulleeksi viimeksi, joten tervetuloa vaan kirjoittelemaan.

Öistä. Meillä on yöt niin rikkonaisia että en ole siirtänyt vauvaa vielä omaan sänkyyn. Jahka saadaan syöttöväliä hieman pidemmäksi, niin sitten kyllä. Näin tein viimeksikin. Tosin meillä on tuo vauvan sänky samassa makkarissa, joten ei se kauaksi silloikaan mene. Täytyy myöntää, että kyllä väsyttää...

Kuukautisista. Ei ole vielä näkynyt, mutta kuten vilivinkallakin, niin jälkivuotoa tulee edelleen... Viimeksi mulla tuli kuukautiset vasta kun lopetin imetyksen, joten toivon, että niin menisi nytkin.

Toivottavasti sekä Elli että Monnia ovat jo saaneet pienokaisensa. :eek:) Marsil, Frida, Eine ja Celina ovat tainneet kadota jonnekin? Mutta nyt keskityn syöttämiseen taas.

Callie
 
Eine
Hamale 27+31, esikoinen, 2.3. LS
Lady Grey 30+31, esikoinen, 3.3. Lontoo
Cheycel 30+34, esikoinen, 5.3. TAYS
MarsiL 32+32, toinen/(enkelikaksoset), 6.3.
Vilivinkka 32+35, toinen, 15.3.
Callie, toinen, 19.3. PHKS
Frida 26+26, esikoinen, 25.3. TAYS
Pimu84, esikoinen, 26.3. NKL
Monnia, kolmas, 26.3. JS
Celina 28+32, esikoinen, 28.3.
Elli M 28+29, toinen, 30.3. PHKS
Sari_80 29+29, esikoinen (poika), 31.3. Kät/Haikaranpesä
Eine 34+37, toinen, 31.3.


Syntyneet:

Lady Grey, (3.3), 24.1, poika, 2436 g
Cheycel (5.3.) 7.3. tyttö, 3560gr ja 53 cm
Hamale, (2.3.), 12.3., tyttö, 3590g/49cm
Vilivinkka (15.3.) 11.3. 3290 g ja 49 cm
Sari_80 (31.3.) 24.3. poika, 3895g ja 54cm
Eine (31.3.), 25.3., poika, 3495g ja 49,5cm


Täällä ollaan ja onnellisesti aikaa sitten jakautuneina. Yllättäen alkoi arki olla aika hektistä kahden pienen kanssa, ei juuri ehdi koneelle...

Onnitteluni kaikille vauvallisille ja TOSI iso halaus niille jotka vielä odottaa (tai on vielä sairaalassa).

Mäkään en ole vielä yrittänytkään siirtää vauvaa kehtoonsa, suosiolla pidän kainalossa kunnes yörytmi tasaantuu. Vierellä nukuttaessa on näppärä työntää tissi suuhun kun vauva alkaa huutaa, ennenkuin samassa huoneessa nukkuva esikoinen herää! Ja ihan hyvin on onnistunutkin tähän asti -paitsi viime yönä valvottiin kahdesta eteenpäin. Tai no, esikoinen on ilmeisesti periny loistavat unenlahjat isältään, mutta me muut valvottiin. Mä todella toivon et se oli vaan poikkeus eikä meillä tule yöhuuto tavaksi!

Nyt kyllä väsyttää...
 
May
Huomenta!

Lisään itseni tuohon listaan.

Hamale 27+31, esikoinen, 2.3. LS
Lady Grey 30+31, esikoinen, 3.3. Lontoo
Cheycel 30+34, esikoinen, 5.3. TAYS
MarsiL 32+32, toinen/(enkelikaksoset), 6.3.
May 26+31, esikoinen, 11.3.
Vilivinkka 32+35, toinen, 15.3.
Callie, toinen, 19.3. PHKS
Frida 26+26, esikoinen, 25.3. TAYS
Pimu84, esikoinen, 26.3. NKL
Monnia, kolmas, 26.3. JS
Celina 28+32, esikoinen, 28.3.
Elli M 28+29, toinen, 30.3. PHKS
Sari_80 29+29, esikoinen (poika), 31.3. Kät/Haikaranpesä
Eine 34+37, toinen, 31.3.


Syntyneet:

Lady Grey, (3.3), 24.1, poika, 2436 g
May, (11.3.), 2.3, tyttö, 2640 g ja 48 cm
Cheycel (5.3.) 7.3. tyttö, 3560gr ja 53 cm
Hamale, (2.3.), 12.3., tyttö, 3590g/49cm
Vilivinkka (15.3.) 11.3. 3290 g ja 49 cm
Sari_80 (31.3.) 24.3. poika, 3895g ja 54cm
Eine (31.3.), 25.3., poika, 3495g ja 49,5cm


Onnittelut Eine! Ja jaksamistä Elli M ja Monnia.

Täällä odotellaan, että tulisi hienot keväiset ilmat, niin voisi lähteä ulkoilemaan vauvan kanssa. Meitä neuvottiin odottamaan, että vauva on yli kolme kiloinen ennen kuin saa lähteä ulkoilemaan, pikkuinen kun oli syntyessään vähän kevyempi versio. Nyt onneksi ollaan reilusti yli sen kolmen kilon. Yöt ovat menneet tosi hyvin ja olen ihan suosiolla antanut vauvan nukkua vieressä, niin saan itsekin nukuttua "kunnon yöunet". Täytyy tässä pikkuhiljaa totuttaa vauvaa omaan sänkyyn, mutta en nyt ota siitä vielä kauheasti paineita.

Kuukautisista. En ole varma onko nyt ekat jo alkaneet tai yrittääkö ne alkaa, mutta jälkivuoto loppui jo aikaisemmin ja nyt tulee taas vähän verta. No, ensi viikolla mulla on jälkitarkastus neuvolalääkärillä.

May ja tyttö 5 vko
 

Yhteistyössä