Maalismammat 2009 no.2

  • Viestiketjun aloittaja Raisa-----------
  • Ensimmäinen viesti
Raisa-----------
Hei!

Aloitin tosiaan tämän uuden ketjun meille, etteivät pääse venymään älyttömän pitkiksi nämä meidän ketjut. Tiesittekö muuten, että maaliskuussa syntyy tilastollisesti eniten lapsia joka vuosi, siis Suomessa. Ei tietenkään ihme kun kesä alkaa niin hormonit hyrrää.

Täällä voidaan edelleenkin pahoin ja ja ollaan väsyneitä. Liikkumaan en ole kerennyt arkiliikuntaa eli pyöräilyä ja ulkoleikkimistä enempää.


Väsynein terveisin, Raisa
 
Amalia79
Mullakin otettiin neuvolassa verikoe kun kävin jo viikolla 5 (loman vuoksi näin aikaisin). Mutta kun soittelin viikon päästä tuloksia sain tietää vain hemoglobini arvon, 145 jes!Kai ne kertoo seuraavalla kerralla tulokset ja just ton rhesus-tekijän. Pissanäytteen vien ens viikolla. Mulle neuvolassa just naureskelivat, että saattaa maaliskuussa olla vähän ruuhkaista synnärillä. Kuulemma saattaavat ohjata muuallekin, jos oma valinta laitos on sillä hetkellä täynnä.
Me ollaan paljastettu omien perheiden jäsenille ja isovanhemmille, paitsi meidän isä ei vielä tiedä kun on ollut pidempään reissussa ja haluan kyllä kertoa henkilökohtaisesti eikä puhelimitse. Kukaan kavereista ei tiedä vielä, lähinnä sen takia kun ei olla nähty. Oon kanssa sitä mieltä, että turha sitä tietoa on läheisiltä kovin pitkään salata. Jos tulee keskenmeno niin onpahan lohduttajia.

Hyvää vointia kaikille! -Amalia-
 
enskertalainen
Huomentapäivää!
Täällä paha vointi jatkuu :( Eilen tein ruokaa ja se pelkkä ruoan haju sai kuvotuksen päälle, eikä sitten maistunut ollenkaan..mies pakotti syömään edes vähän ja vängällä sainkin syötyä..Herttasta kun huolehtii :) "pitää syödä että että jaksaa" Parempi olohan siitä tulee kun syö mutta pahaa tekee.

Mites teillä tuo seksielämä? Ootteko ihan normaalisti sekstaillu vai jättäny vähemmälle? Me ollaan menty ihan normaalisti, aina kun sille tuntuu ni ei muutaku menoks vaa ;) Pitää nyt nautiskella ennenku maha kasvaa.

Me ei olla kerrottu vielä kellekään ja meinattiin rakenneultraan asti sinnitellä, mut ite en usko et pysyy sinne asti salassa! Noh, sen näkeepi sitten :)

Mulla on seuraava ultra vasta 25.8 ja siellä otetaan verikoe. Eka ultrakin on jos se kone on saatavilla, näin terkka sanoi..toivon että on :))

Jeps, tänään meinaan mennä shoppailemaan ja ehkä poikkeen vauvaosastollekin, ehkä :)
 
Aurora Vee
Emma kyseli edellisessä ketjussa, miten vauvan veriryhmä selvitetään. Yleensä se selviää vasta vauvan syntyessä, mutta tietääkseni sen voi tarvittaessa selvittää myös raskauden aikana jollain (varmasti riskaabelilla) toimenpiteellä. En tosin tiedä miksi se olisi tarpeen...

Isältä otetaan verikoe vasta jos vereesi ilmaantuu vasta-aineita - meidän tapauksessa vasta toisessa raskaudessa, vaikka ensimmäisessä niitä jo olikin. Mutta yleisesti ottaen rh-miinus-äideiltä otetaan ne kolme seurantaverikoetta.
 
hyvää jatkoa vaan!
Kannattaa syödä tarpeeksi proteiinia, että riittää molemmille:)

Proteiini nimittäin on sitä rakennusainetta, jota tarvitaan ja jos sitä ei lapsi muualta saa, ottaa äidiltä ja äiti alkaa kärsiä anemiasta. No, sitä hoidetaan usein raudalla, vaikka eihän sillä proteiinin puutosta voi korjata. Moni tajuaa vasta vuyosien päästä, mikä sen mahan pilasi... Muka "raskaus laukaisi taudin". On ne semmosia "panoksia" jotku rautatabletit:
http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/simmons.htm
 
TiA82
Meillekin olisi ensimmäinen vauva syntymässä maaliskuussa. Kunhan kaikki vaan menee hyvin - jotenkin vaan jännitän, että jos jotain tapahtuu. Odotan että viikot kuluis nopeasti sinne 12. viikolle saakka. Senkin takia, että tämä pahoinvointi loppuisi. Ei sais antaa vatsan mennä yhtään tyhjäksi, kun sen jälkeen on tosi paha olo. Ja nyt pelkään, että lihon heti alkuraskaudesta kun koko ajan täytyy jotain syödä ;). Huonovointisena se syöminenkin on kyl tosiaan hankalaa - hajut ja tuoksutkin tekee pahaa, vaikka olis ihan normaalia ruokaa! Eilenkin oli pakko jättää lihapullat syömättä, kun niin etoi.

Menen töihin pitkän kesäloman jälkeen nyt maanantaina, ja vähän jännään tätä väsymystä ja huonoa oloa. Olen ihan varma, että naispuoliset työkaverit arvaavat heti mistä on kyse! Tarkoitus kun ei ole vielä kertoa. Sekä minun että mieheni vanhemmat ja sisaruksemme perheineen tietävät raskaudesta, mutta eivät vielä esimerkiksi kaverit. Kerrotaan aikaisintaan sitten kun kolme kuukautta on täynnä...

Joko olette käyneet neuvolassa? Mulla eka aika vasta puolentoista viikon päästä. Ovatko miehenne tulleet mukaan?
 
Bulmitar
Heippa kaikille!

Meillä on tällä hetkellä se tilanne, että aika moni tietää jo meidän raskaudesta. Vanhammet ja lähimmät kaverit ovat tienneet oikeastaan jo alusta asti, sillä olimme heille kuitenkin jo ennen raskautumista avoimesti kertoneet meidän lapsettomuushoidoista ja he suurin piirtein tiesivätkin missä vaiheessa hoidot olivat milloinkin. Eka ultra oli tosiaan maanantaina (9+0) ja koska kaikki oli ainakin tällä hetkellä niin kuin pitikin, niin sen jälkeen lähti sana leviämään jo sukulaisillekin. Innokkaat tulevat isovanhemmat pitivät siitä huolen :) Töissä kerroin lähimmälle työkaveilleni torstaina ja esimiehelle todennäköisesti ensi viikolla kun palailee lomilta. Miespuolinen työkaverini oli ainakin aivan innoissaan, vaikka minun poissaoloni ensi vuonna tarkoittaa kyllä hänelle osittain lisätöitä. Np-ultra on tosin vielä edessä reilun viikon päästä. Emme oli asiaa kuitenkaan enää halunneet mitenkään salailla, sillä voihan asiat mennä pieleen vielä raskauden myöhemmässäkin vaiheessa (näitäkin ikäviä tapauksia lähipiiristä löytyy). Ja jos jokin menee pieleen, niin sitten löytyy ainakin lohduttavia olkapäitä, kuten Amalia sanoi.

TiA kyseli ensimmäisestä neuvolakäynnistä. Meillä oli eka käynti viime viikon tiistaina eli kun 9. viikko oli menossa. Ihan mukana käynti oli ja sai paljon luettavaa materiaalia mukaan. Mies oli myös mukana. Seuraava käynti syyskuun alkupuolella, jolloin on myös eka lääkärintarkastus.

Viikonloppuja kaikille!
 
Amalia79
Huh! Ollaan koko päivä raivattu isännän kanssa kotia. Tehty suursiivous kaappeihin ja samalla raivattu jo pikkuiselle tilaa, heh ;) todella aikaista, mutta näin jotenkin se odotuskin konkretisoituu. Selkä ei oikein tykkää tämmösestä suursiivoilusta ja päätäkin särkee jumalattomasti. Tekis kauheasti mieli ostella jo vauvan vaatteita ja tarvikkeita.
Huomenna pitäisi palailla töihin. Saa nähdä miten jaksaa, toivottavasti ei iske mikään viikko 8 ylläripahoinvointi!
Oikein hyvää viikon alkua kaikille!
 
emmaSH
Tervetuloa Tia82! Ja muutkin uudet, jos en ole muistanut.. Mä otin miehen mukaan ekaan neuvolaan. Tosin jälkeenpäin harmitti, kun se täti puhui miehelleni kuin lapselle.. Mut neuvolantätejä taitaa olla joka lähtöön, ja meillä nyt on vaan tuommoinen.

Kiitos Aurora vastauksesta! Katsotaan, mitä neukkulatäti sanoo verikoetuloksista ensi kerralla.

Mä olen aika laiska liikkuja. Ihan hävettää. Hyötyliikuntaa yritän kuitenkin mahdollisuuksien mukaan harrastaa. Jotain tarttis kyllä tässä raskauden aikana tehdä, että jaksais sitten synnyttää paremmin. Vaikka sitten edes muistaa käydä sauvakävelylenkillä säännöllisesti tms. Nää sateet ei kyllä valitettavasti oikein moiseen hommaan houkuttele. Ylipainoa mulla ei ole, BMI 22. Mutta ettei tulisikaan...

Mulla on pahin pahoinvointi varmaan ohi, jee (noh, koputetaan nyt puuta kuitenkin). Muutenkin on vähän epäuskoinen olo, että oonko mä todella raskaana, kun ei vauvaa voi vielä mitenkään tuntea. Np-ultraan tasan kaksi viikkoa. Ja aika kuluu h-i-t-a-a-s-t-i.

Tsemppiä kaikille muillekin maalismammoille!
 
Pörrö75
Moi,

mulla on eka neuvola vasta ensiviikon t o r s t a i n a .... Meinasin mennä sinne itsekseni, mutta näyttäis että teillä on ollu miehet mukana. No, täytyypä miettiä. Jos siellä kuunnellaan sydänäänet ja ne kuuluu niinkuin pitääkin, niin ehkäpä sen jälkeen kerrotaan vanhemmille uutinen. Mutta jos ultraan päästään pian niin ehkä sitten odotellaan sinne saakka.. Esimiehelle kerron varmaan aika pian, sillä ensivuoden suunnittelut alkavat kohtapuoliin.

Pahoinvointi on pysytellyt enimmäkseen poissa, mutta jotain ihme painetta (närästystä?) on ylävatsassa silloin tällöin. Pitäis muistaa syödä usein ja vähän kerrallaan. Painoindeksi on normaali, mutta saa nähdä miten tässä käy ;)

Lauantai meni sisällä ja autossa kököttäessä, mutta eilen käytiin lenkillä ilta-auringon paisteessa. Tänään lähden mustikkaan työkaverin kanssa.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille :)
 
Raisa-------
Hei!

Täällä tehtiin taas uutta pahoinvointiennätystä. 2 tuntia kerkesin olla aamulla töissä, kunnes alkoi ihan kauhea pahoinvointi. Olin oksentaa meidän työpaikan edessä oleviin pusikkoihin, kun odottelin taksia, sillä olin tullut pyörällä töihin. Toivottavasti kovin moni ei nähnyt. Onneksi sain pidäteltyä kotiin asti, vaikka pussi oli koko ajan taksissakin nenän edessä. Sitten vaan halailemaan vessanpönttöä. Tuntuu tosi surkealta, kun en muka jaksa olla töissä, kun on niin paha olo. Minusta vaan on jotenkin väsyttävää oksentaa ja mennä sitten vaan reippaana takaisin omaan työpisteeseen, ei vaan jotenkin siihen pysty.

Miten te selviätte töissä? Mulla on ihan luuseri olo kun en saa töitä tämän pahoinvoinnin takia tehtyä. :(

Sen verran vaan iloisia uutisia, että viikonloppuna sain pyöräiltyä ja käveltyä ihan olan takaa. valehtelematta kävelin n. 4 t ja pyöräilin 2 t viikonloppuna aika lailla vielä yhteen menoon. Viimeinen ylämäki sunnuntaina kotimatkalla jo teki vähän tiukkaa, kun oli ihan voimat poissa jaloista.

Koittakaahan jaksaa.
 
lusiina
HEippa taas!

Joo muistan esikoiselta, kuin se oli kamalaa olla töissä kun oksetti ja oli paha olla. Tuli töissä oksenneltua monet kerrat. HYI!! Autossakin mua jostain kumman syystä alkoi aina oksettamaan, varsinkin jos oli hetkenkään ollut auringossa auto, eli oli lämmin siellä ja joku siellä haisi muka sillon. :) Monesti työmatkoilla kesken ajon ei muuta kuin jarrut pohjaan ja äkkiä ovi auki, siihen keskelle tietä vain oksut. Ja takana tietty odotteli pari autoa tai rekkaa kun ei mahtunut ohi. :D Noloa. Onneksi asutaan "maalla", täällä vähän pohjosemmassa, että ei mitään kauheaa liikennettä ole. Missäspäin muut asustaa?

Niin tosiaan, sitä piti sanoa että nyt on helppo, kun olen vielä äitiyslomalla esikoisesta, saa nukkua aamulla niin pitkään kuin esikkokin nukkuu, ei tarvi herätä töihin tms.. Ja päiväuniaikaan voi itsekkin nukkua jos siltä tuntuu.. Mulla kun pahaolo menee useasti sillä jo ohi kun vähän torkahtaa.. Eipä ole tässä raskaudessa tarvinut oksentaa (ainakaan vielä) kertaakaan. Eli tsemppiä vaan teille jotka käy töissä!!

Ja Raisa, ihan turhaan podet huonoa omaatuntoa, jos oot töistä pois pahan olon takia, mä kyllä ymmärrän. :) Vaikka en ite ollukkaan sillon, niin oisin mielelläni ollut jos se vaan jotenkin ois ollu mahdollista. Se on kauheeta olla töissä jos kuvottaa kokoajan, ja ei silloin saa kuitenkaan mitään tehtyä, eli sama se on lähtä kotiin.

Amalia79, miten meni eka työpäivä?

Mä olen kans tosi laiska liikkumaan, ja kun esikoisen synnytyksestä on vasta se 4kk aikaa, ei ole oikein kerennyt vielä reenata itseä takas siihen kuntoon missä olin sillon joskus. Tai vatsalihaksia on vasta nyt pikkuhiljaa saanut alkaa tekemään, mutta nyt oonkin uudestaan raskaana, niin ei ainakaan niitä suoria vatsalihasrutistuksia saisi vissiin tehdä.. No, kiloja mulla ei ole kuitenkaan kamalasti "ylimääräisiä", pari jäi tuolta esikoiselta, mutta ne yritän saada sitten pois kun nämäkin raskauskilot, eli joskus sitten synnytyksen jälkeen. Ei mulla ekasta raskaudesta tullutkaan kiloja mitenkään hulluna, ehkä 10 yhteensä.

No, jatketaampas juttua taas.. :) Jaksamisia kaikille!
 
maaliskuinen myös
Olen taustaillut ketjussa, kun omakin laskettuaika osuu maaliskuulle.

Raisalle sympatioita ja tiedoksi, että on täällä muitakin jotka ei töihin pysty. Olen ollut pahoinvoinnin vuoksi sairauslomalla kaks viikkoa ja tänään lääkäri kirjoitti kolme viikkoa lisää. Tuntuu tosi kurjalta olla pois töistä, mutta minkäs tälle mahtaa. Nyt on menossa rv 10. Saa nähdä kauanko tätä kärsimystä jatkuu... Tsemppiä sinne!
 
Petshop
Hei kaikille! Yritin jo eilen kysellä, pääseekö maalismammoihin vielä mukaan, mutta viesti oli näköjään hävinnyt johonkin. Minulla siis laskettuaika 8.3. ja kolmas raskaus menossa. Oliko mukana ketään näin konkaria? :) Esikoinen on tosin jo 8-vuotias ja kuopuskin jo 5,5 vuotta, joten aivan tuoreessa muistissa ei kaikki raskauteen liittyvä sentään ole. Voimia pahoinvointeihin, kyllä ne siitä helpottavat! Ei tosin kauhean oksentelun keskellä lohduta kommentit, että "kestää vain n. 3kk ja sitten helpottaa". Päivät kun meinaavat olla pitkiä ja yölläkin herätessä paha olo muistuttaa itsestään...

 
taustailija
teillä on aika lyhyitä nuo ketjut ja kaikki uudet kysyy samat asiat aina uudestaan ja uudestaan...mitään nimilistaa ei näy tässä ketjussa ja taas herää kysymyksiä onko konkareita ym..katkaiskaa ketju vasta vaikka kympin kohdalla niin ei tarvi aina hakea vanhoja ketjuja uudestaan ja uudestaan! Ihan vain vinkkinä, kun on niin mukava lukea teidän juttuja, mutta paremmin pysyy perillä pidemmällä ketjulla! Hyvää jatkoa kaikille! :)
 
MillaLilla
Heippa jälleen. Olen samaa mieltä, että ketju saisi muodostua hieman pidemmäksi niin ei tarvitsisi haeskella aikaisempia juttuja monen mutkan takaa..
Tervetuloa Petshop mukaan!! Kaikki ovat tervetulleita jakamaan kokemuksia ja sunmuita juttuja tänne!

NP ultra takana ja kaikki näyttäisi olevan kunnossa. LA:n piti paikkansa. Tosin olin itse laskenut päivän hudin tuohon.. :)
Korjaan sen alle. Mukavia vointeja kaikille. Mun on pakko lähtä taas lepäämään!!!

1.3. Myy-y, kakkonen
2.3. Mollie, esikoinen
6.3. hippu81, esikoinen
7.3. Viivixx
7.3. Raisa
8.3. Chili77, esikoinen
8.3. MillaLilla, kakkonen
9.3. Bulmitar, esikoinen
11.3 emmaSH
18.3. peppiina86
19.3. Pörrö75, esikoinen
20.3 Abbie 79
20.3.ani85
21.3 Juulia83 kakkonen
22.3 Antzi*
22.3 AnuMK, esikoinen
23.3. Amalia79, esikoinen
23.3 enskertalainen, esikoinen
24.3. Pampulei, esikoinen
24.3. lusiina, kakkonen
25.3. elmeri77, kakkonen
 
Abbie79
Heippa pitkästä aikaa! Meillä oli neuvola viime torstaina ja sitte viikonloppuna kierrettiin lähisuku ylläripyllärinä. Mun isosisko alkoi itkemään onnesta :) La aikastui 17.3. mut ootan viel np-ultran et mitä siel sanotaan, 2 viikkoo pitäs oottaa. Paha olo on tasottunu pieneks kuvotuksen tunteeks, autossa meinas ainoostaan lentää yrjö. Tissikipu on ihan mahdotonta! Vaatteet on alkanu kiristää mahasta, turvotusta kai. Painoakin oli tullu kilo, vaikka syöminen on edelleen vaikeeta. Mä tykkäsin meidän neuvolasta, ottivat miehen kaikin puolin huomioon eikä ollu mitään "tyhmää" juttua. Harmi ettei sydänääniä kuunneltu, vanhat vehkeet. Tääl Etelä-Karjalassa on eka ultra joko neuvolalääkärillä tai sit np.

Taisin saada viime viikolla ekan hormoniraivarin :) Mies oli ihan silmät pystyssä et mitä se raivoaa ja itkee kun ei heti noustu päikkäreiltä...! Ja huolehtii musta tosi kovasti, savusaunaankaan en ois saanu mennä kun ei tiedä mitä se savu voi tehdä :) Ja kaikki siivoomiset on hoitunu, mun ei tarvi tehä oikeen mitään!!!

Nyt loppuu kehuskelu ja mars nukkumaan. Mä voisin nukkua vaikka viikon... Millon muilla alkanu väsymys helpottaa? Mukavaa viikon alkua kaikille!
 
Sars76 (kirjautumatta)
Pampulei ja enskertalainen: höpötättekö muissa ketjuissa kuin tässä maalismammoissa? :)
Olis nääs hauska tääs vaihdella kuulumisia, kun tuolta haaveilijoiden puolelta tuli siirryttyä tänne odottajien puolelle...

T: Sars, joka onnittelee kaikkia maalisvauvojen saajia!
 
emmaSH
Pitikin eilen mennä kehumaan, että pahin pahoinvointi on ohi (vai oliko se eilen?). Iltaa kohti se taas voimistui ja tänä aamuna lensi laatta hampaita pestessä. Juu, odotusaikana pitäisi muutenkin huolehtia hampaista tavallistakin paremmin, mutta minkäs teet, kun ei vaan pysty pesemään ilman että mahan sisältö lentää ponttöön. Luulin, että se auttaa, että syö jotain ennen hampipesua, mutta niin vain lensi kallisarvoinen vaivalla alas saatu aamupala tänään. Huoh. Väsymyskin vaivaa. Tissikipu alkaa onneksi helpottamaan vähän.

Mulla ei ole niinkään tuota hormoniraivari-puolta esiintynyt, mutta hormoni-itkua senkin edestä. Eilen se suomalainen voitti olympiakultaa, ja meikä poras Maamme-laulun aikana. Samoin loukkaannun ihan mitättömistä asioista ihan sydänjuuriani myöten.

Mä toivoisin myös, että ketjut voisi olla vähän pitempiä. Kiitos Raisa, kun olet aktiivisesti ylläpitänyt näitä meidän ketjuja, toivottavasti et loukkaannu näistä toiveista!

Tervetuloa uusille ja onnea!
 
AnuMK
Pitkästä aikaa terveisiä Kainuusta!

Ihan ekaks aattelin itekki laittaa ehotuksen sivun suhteen et oisko mahoton laittaa jokaisella aina nimmarin yhteyteen viikot niin näkis heti kirjottajasta millon la..mä ainaki selailen kokoajan ylös ja alas ku etin sitä listaa et näkee et aha tommoset oireet ja millos olikaa la...

Juu eli palailen just kesälomalta Norjasta. Hyvin meni reissu..voiden erittäin pahoin, ei oikeastaan mitään muutaku mansikoita syöden ja nukkuen, huoh..oon nIIIIIIIN monta kertaa kironnu et "jos oisin tän pahoinvoinnin oikeesti tienny näin pahaks niin..." oikeesti meinaa viedä voimat täysin ja on erään kerran tullu itkettyä tätä huonoa vointia..kyllähän siskot ja äiti nauroi ja varotteli että kyllä kuule tiiät sitte mitä on pahoinvointi kuhan ensimmäistäs ootat mut et se voi olal tämmöstä?!????! Ihmeellisintä on ettei mulla tuu oksennus, oon yrittäny monta kertaa laittaa oikei sormet kurkkuun et jos tulis niin jos helpottas, ei ku on vaan se kuvotus kokoajan, huippaa, koskeeki mahaan vähäsen samaan aikaan ja se oksennusreaktio tulee ihan yhtäkkuä jos esim. joku juo kahvia vieressä..tää on oikeesti aika hirveetä..

YHTÄÄN LIIOITTELEMATTA ennen raskautta join monta PANNUA kahvia päivässä, siis kokoajan oli kahvikuppi saapusalla ja tupakkia meni puoltoista askia..tunnustan kaiken kansan kuullen että kun plussasin niin en heti lopettanu kumpaakaan, tupakin vaihdoin miedoimpaan mitä s-kaupasta löyty ja sitä polttelin vielä toista viikkoa muutaman päivässä, joka ikisen savun jälkeen kauhee morkkis ja joka tupakan jälkeen olin valmis lopettaa..apteekista eivät luvannu mulle nikotiinituotteita ja olin jo aivan pulassa..sitte kaks viikkoo sitte tasan (sillon rv 5+6)tuli se ensimmäinen KUNNON kuvotuspäivä ja ensimmäiset oksennusreaktiot ja siihen jäi tupakki SAMONTEIN, samoin kävi myös kahville. Siinä vaiheessa alko kaikki hajut yököttää ja miettikää, mä teen ruokaa töikseni niin voitte kuvitella mimmoset kaks viikkoo mullon ollu herätä aamulla tekee aamupalaa (pekonia, munia, makkaraa) asiakkaille ja siitä sitte päivällinen..miten mä toivon etten ois aikanaan jättäny sitä silloin niin tympeetä toimistotyötä..siellä ei sentään haisis...

Mutta juu, yhessä ultrassa oon jo käyny, yksityisellä kaks viikkoo sitte kun oli niin kovat mahakivut, silloinhan oli rv 6+0 ja ultrassa näky kaks rakkulaa kohdussa ja yks munanjohtimessa..vaikka gene onnitteliki "normaalista raskaudesta" niin silti se vihjaili et VOI OLLA et täällä on a)yksi normaali raskaus eli jompikumpi niistä kohden kahdesta kasvaa b)kaksoset tai c)kaksoset ja yks ulkoinen raskaus...tässä sitä on nyt sitte mietitty ja ootettu et toisaalta hyvä et tuo pahoinvointi on ollu nii kauhee niin on vieny ajatukset muualle..ensimmäinen neuvola ja lääkäri/ultra mulla on 18.8, sillon rv 8+5 niin sitte pitäs olla viisaampi..

Maha on kasvanu ja turvonnu mut tiukoissa paidoissa huomaa selvästi, aamulla asiakkaat onnitteli vaikkeivat asiasta tienny, parhaat onnitteli jo tyttövauvasta heh heh. Siskot on varmoja et kaksoset siellä on ku pahoinvointi on noin kauhee, miehen serkku sai maaliskuussa kaksoset et suvussa sitä on, huoh..rinnat on tosi arkana ja naama kukkii ku pottupelto..että on tää raskaus ihanaa...

Sori pitkä romaani :)

Terkuin,
Kaenuun mamma 7+6
 
elmeri77
Moi vaan kaikille!

Loma on nyt vietetty, ja täytyy kyllä sanoa, että ei tuo yksi viikko auta yhtään mitään... Tietty parempi sekin kuin ei mitään, mutta silti..
Tänään siis eka työpäivä loman jälkeen, kuvottavaa oloa olen yrittänyt pitää loitolla, söin jo voileivät ja kylmää vettä on mennyt reippaasti. Kahvia ei tee _yhtään_ mieli!

Kävin ekan kerran neuvolassa jo viime torstaina. Terkkarin mukaan LA on 24.3., mutta odotan kyllä ekaa ultraa, että saadaan varmistus. Luulisin, että siirtyy vähän eteenpäin.

Enskertalainen kyseli seksielämästä: nyt täytyy kyllä myöntää, että sitä ei ole ;( Mulla on ihan järkyttävä väsymys koko ajan, ja varsinkin iltapäivisin/iltaisin on niin kuvottava olo, että ei kyllä tee mieli.. Ihan harmittaa miehen puolesta..Jospa se kuitenkin malttaa vähän aikaa odottaa..

Tervetuloa kaikille uusille!

terv. elmeri, rv 8+0
 
Nuusku82
Heippa kaikki!

Taidan minäkin nyt tovin jo taustailtuani liittyä joukkoonne kirjottamaan. Kiva vaihtaa ajatuksia samassa tilanteessa olevien kanssa. :) Yritin kirjoitella tuolla vauvahaaveissa, mutta se ei jotenkin tuntunutkaan luontevalta, kun en oikein uskaltanut toivoa liikoja ja mikään ei tuntunut konkreettiselta. Luonteeni mukaisesti olen hieman epäuskoinen varmasti aina ensimmäiseen ultraan asti.

Pikku esittely sitten: Minä ja mies molemmat 25 v. Esikoista odotellaan ja laskettu aika olis joidenkin laskureiden mukaan 23.3 ja nyt olis siis menossa 8+1. Eka neuvola on vasta vajaan parin viikon päästä. Tuntuu, että siihen on ikuisuus. Mies on myös tulossa mukaan neuvolaan. Olemme molemmat jo kirjanneet ylös joitakin kysymyksiä ettei sitten unohdeta. :)

Viikoilla 6 ja 7 mulla oli sellasta menkkamaista alavatsakipua, mutta se on nyt vähän onneksi jäänyt. Aivan järkyttävä väsymys kyllä vaivaa ja sen takia ei oikeen tee seksiäkään mieli. Pientä kuvotusta myös esiintyy, mutta se pysyy aika hyvin kurissa sillä, että syö vähintään parin tunnin välein jotain. Itseasiassa musta tuntuu että syön ihan kokoajan, mutta kun ne syötävät on kuitenkin tollasia terveellisiä pieniä välipaloja, niin luulen että olen jopa laihtunut tässä pari kiloa. :)

Itseäni kiinnostais hieman äitiysjooga, mutten ole vielä selvittänyt harrastusmahdollisuuksia täällä Turun seudulla. Käykö joku teistä mammajoogassa tai oletteko ajatelleet aloittaa?

Hmm... mitäs sitten vielä... Jos näin tulokkaana saa ottaa kantaa, niin mustakin ketjut vois olla hieman pidempiä, niin pystyis kätevästi selaamaan hieman vanhempiakin asioita.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille ja ihanaa odotusta +tsemppiä pahoinvoiville!

t. Nuusku82 rv 8+1

1.3. Myy-y, kakkonen
2.3. Mollie, esikoinen
6.3. hippu81, esikoinen
7.3. Viivixx
7.3. Raisa
8.3. Chili77, esikoinen
8.3. MillaLilla, kakkonen
9.3. Bulmitar, esikoinen
11.3 emmaSH
18.3. peppiina86
19.3. Pörrö75, esikoinen
20.3 Abbie 79
20.3.ani85
21.3 Juulia83 kakkonen
22.3 Antzi*
22.3 AnuMK, esikoinen
23.3. Amalia79, esikoinen
23.3 enskertalainen, esikoinen
23.3 Nuusku82, esikoinen
24.3. Pampulei, esikoinen
24.3. lusiina, kakkonen
25.3. elmeri77, kakkonen
 
Amalia79
Jaksamisia kaikille pahoinvoinnista kärsiville! Kiitos kysymästä Lusiina, töihin paluu on sujunut loistavasta, olin jopa jumpassa eilen. Olen aina liikkunut melko aktiivisesti. Iltasin vaivaa kyllä armoton väsymys ja uni tulee kyllä heti kun sänkyyn asti pääsee. Mulla alkuvaiheen huimauskin jäänyt kokonaa pois. Meillä seksiä ollut ihan normaalisti, ehkä enemmänkin ;) Nyt välillä ihan unohtaa, että on raskaana kun ei kummenpia oireita. Menis ne maagiset 12 viikkoa nyt äkkiä, vaikka eihän se täysin varmaa ole sen jälkeenkään. Sulla Nuusku on näköjään sama La mun ja enskertalaisen kanssa :) Sullahan jännä tilanne AnuMK, saa nähdä montako tulee :)
Amalia 8+1
 
Mollie
Moi,

Ajattelin taas kirjoitella kun on aikaa eikä okseta. Mulla siis viikkoja 11+1 ja pahoinvointi vaivaa edelleen. Luulin sen helpottaneen, mutta parina viimeisenä päivänä on laatta taas lentänyt aamulla. Mikään ei myöskään oikein maistu ja painokin on tippunut 2kg. Toivottavasti tää loppuis pian.

Vaivaako teitä muitakin huimaus? Tänään kaupungilla ollessani rupesi yhtäkkiä heittämään päästä niin, että oli pakko mennä kyykkyyn istumaan. Onneksi oli kaveri mukana joka sitten piti huolta musta :)

Huomenna olis sitten np-ultra ja kovasti jännittää. Ihanaa kun vihdoinkin saa tietää asuuko mahassa edes joku.

Me kerrottiin vauvasta meidän vanhemmille heti ja melko nopeasti sai myös kaverit tietää. Nyt on sit tulevat mummit huolehtinut siitä, että myös sukulaiset tietävät. Päädyttiin tähän ratkaisun, koska keskenmenosta oltais kerrottu kans ja eihän tukea ja lohtua voi saada (siis jos asiat menee huonosti) jos kukaan ei asiasta tiedä. Sitäpaitsi eihän se 12 viikkoa mitään takaa, monella on käynyt huonosti paljon sen jälkeenkin. Kovasti ovat kaikki olleet innoissaan, välillä ehkä innostuneempia kuin minä ja tulevan lapsen isä :)

Tsemppiä kaikille!

Mollie 11+1
 
AnuMK
..ja sinnehän piti sitte mennä...lakkoja keräämään..voi että kuulosti hyvältä idealta ENNEN lähtöä mut siellä ku kilometrin umpimetässä appiukon perässä puolijuoksua ämpäri vinossa puuskutin ni melko pian alko kaduttaa..ja nyt vasta kaduttaaki..koko kroppa kipiä..ilmeisesti jännitin koko mettäreissun ajan mahalla ku alavatsa on ollu koko iltapäivän ja illan kipiä eikä jaksa kunnolla etes kävellä..hoh hoijaa..eikä niitä perhanan lakkojakaa ollu ku pahaset pari litraa heh heh :) mut tulipahan ainaki raitista ilmaa ja kunnon kohotusta, joo-o

Mielihaluista sen verran että eilen illalla ku pelattiin isännän ja kälyn kanssa korttia ni keskenkaiken tuli yhtäkkiä vaan semmone olo et pakko saada JAUHELIHAKEITTOA. Kello yheksän illalla ja eiku keittelemään...ja menihän sitä sitte melkei kolme lautasellista...mut pakko syödä sillo ku tuntuu et pystyy..päivisin kun ei oikeastaan mene kuin hedelmät eritoten mandariinit ja banaanit, hedelmäjogurtti ja Jackyn maitosuklaavanukkaat :) tää nälkä on käsittämätön..ennen raskautta sitä selvisi (kiitos tupakoinnin tietty..) jopa parilla voileivällä ja kahvilla koko päivän niin nyt on tunnin välein KOVA nälkä ja kiire on napata se mandariini poskeen..huoh..ja niinku ne sanoo et raskaana ei tarvi syyä ku yks voileipä ja maitolasi enemmän ku normaalisti..

Nyt kuitenki nukkumaan ja odottamaan jännäyksellä kuinka paha olo HUOMENNA on :)

Lakkaleidi rv 7+6

PS.Hoksasin et ku mulla kierto norm 25 ni oisinki 8+2 mutta neuvolan tätit saa laittaa mun viikot kohilleen ens maanantaina..samalla ku ne tietty sanoo et siellon kolmoset tulossa, argh....
 

Yhteistyössä