Maalismammat 2009 no.2

  • Viestiketjun aloittaja Raisa-----------
  • Ensimmäinen viesti
Petshop
Oletko Anu muistanut suunnata pojan pippelin alaspäin vaippaa laittaessa? Mulla pääsee se edelleen välillä unohtumaan ja tilanne onkin usein se, että vaippa on kuiva ja kainalo märkä... :)

Meidän poika on alkanut hymyilemään ja juttelemaan! Se on kyllä uskomattoman ihana. <3 <3 Tänään oltiin mun äidin kans päivä Ikeassa ja kun tultiin kotiin ja iskä tuli vastaan, poika hymyili kärrystä iskälle niin aurinkoisesti, että sai iskänkin polvet veteliksi. Hyvin muuten onnistui reissu pikkuisen kans, nukkui lähes koko ajan. Kärsivällisyyttä meidän pikkumiehellä ei muuten ole yhtään, eli silloin kun nälkä yllättää, tissi pitää saada suuhun heti tai menee hermot totaalisesti.

Hurjasti onnea lusiina ja Hurttali!! Ja kovasti tsemppiä elmerille!
 
Petshop
Ja meillä on muuten käytössä vielä toistaiseksi Liberot. Tilaamani kestovaipat (4-10 kg) ovat niin isoja, että odotellaan käyttöön ottoa vielä hetki. Liberot haisevat muuten mielestäni tosi pahalle jo pikkupissan jälkeen, en tiedä onko muissa vaipoissa samaa ongelmaa...
 
AnuMK
Hehe, ei taia olla meiän pikkumiehen komeuden kääntämisellä väliä..on sen verran pieni ja kyllä se minun mielestä alaspäin aina jää ku vaipan pistää kiinni mut taitaa mahtua kääntymään jälkeepäin :) isin poika hehe he
 
Abbie79
Onnea Hurttalille vauvasta! Onkohan Elmeri vauvan haussa kun ei oo pariin päivään kuulunu? Kohta siis päästään vauvapuolelle, aika jännää. Niin nopeesti meni sit kuitenki odotusaika ja ekat vauvatki on jo kuukauden ikäsiä!

Meillä kans on tullu ekat hymyt, iskä sai ekan ja mä sain seuraavana päivänä kunnon virnistyksen, on se vaan ihanan näköstä :) Tänään käytiin ekaa kertaa koko perheen voimin kaupassa ja hyvin meni, tyttö nukkui kiltisti koko ajan. Ens viikon tiistaina meillä on taas Jorvissa käynti ni käydään samalla reissulla työpaikalla näyttäytymässä. Jos vaikka shoppailis jotain kivaa itellekin välillä :) Vitsi kuinka haikeeta, kohta pakataan eka satsi 50cm vaatteita pois! Löysiä ne kaikki on mut etenki bodyt alkaa käydä lyhyiks ja muutamat puolipotkarit kans. Ollaan saatu ihan hurja määrä vaatetta sukulaisilta, kaikki on kaivanu nurkistaan pikkuvaatteet. Keretäänkö ees kaikkee pitää kun tyttö kasvaa niin nopeesti.

Vaipoista oli puhetta. Me on kokeiltu kaikkia paitsi rainbow´ta. Aluks Liberot oli parhaat kun ne on pienimmät new born-koossa mut en tykänny hajusta. Tytöllä oli niin kaposet kintut et vaipat falskas aina lahkeesta. Nytten Muumi on sopivin ja Pampers kanssa, peppuongelmia ei oo ollu joten aika fiiliksen mukaan ostettu. Viime päivinä vakiona et aina kun otetaan vaippa pois ni pissit tulee suoraan siihen aluselle... Liberolla on semmosia kertakäyttösiä hoitoalusia, ne on ihan ykköstuote! Niistä ei mee läpi, oon pitäny sohvallakin. On kyllä vähän huono omatunto kun ostetaan kaikkee kertakäyttöstä, mut jos ne helpottaa elämää niin... Alan käyttämään kestovaippoja sivussa kunhan tyttö kasvaa tarpeeks! Ja olin tuhma, tilasin Vauva-lehden... =D Kaupantekijäisiks lupasivat hoitolaukun ja jotain tarvikkeita.

Mulla on ollu tosi saamaton ja vetämätön olo, pitäs siivota huomenna mut katotaan tuleeko siitäkään mitään. Selkäkin toiselta puolelta niin kipee et tyttelin sylissä pitäminen on hankalaa :( Pitänee varata aika hierontaan. Mutta joo, ehkä meen nukkumaan, tulee turhan myöhään roikuttua netissä kun ei muulloin kerkiä. Mukavaa sunnuntaita!
 
ViiviXXx
ONNEA vielä kerran ja
voimia vauvan hoitoon!

Pisti hiukan miettimään AnuMk:n synnytys.Hattua nostan että kaiken kokemasi jälkeen jaksat nauttia vauvasta ja kuulostat vahvalta etkä ole menettänyt huumoriakaan.

Vaipoista sen verran että täällä on Huggies ja Pampers käytössä molemmat ihan hyviä.
Tosiaan jos meillä on jäänyt pippeli ylös on poika sitten tosiaan märkä ylävartalostakin ja vaipan osa joka on reiden ympärillä pitää asetella hyvin tai tulee sitten sieltä ja kastelee jalat.

Niska ja selkä vaivat vaivaa täälläkin johtuu just vauvan kantamisesta ja välillä huomaan imettäessä että jännitän hartioita ja selkäkin voi olla ihme asennossa.
Pitää pyytää miestä hieromaan...

Tosiaan kyllä näin jälkeenpäin ajatellen aika meni nopeeta ja välillä kun katsoo vauvaa miettii miten uskomattoman ihana nyytti siinä tuhisee.

Voimia ja jaksamista odottakille ei toivottavasti kauan enää kestä että kaikilla on vauva sylissä.

Mukavaa ja maidontuoksuista sunnuntaita.
 
Sanna75
Mulla, kun siis ollut noi rintaumit käytössä, niin rinnanpäät ovat ehjät, eivätkä lainkaan kipeät. Myös se hyvä puoli kumien köäytöstä on :) Pulloa ei oo tarttenut antaa laisinkaan, kun rintamaito riittää. Poika imee rintaa n. 3h välein ja muuten nukkuu, sekä välillä hieman seurustelee. Hyvin on sii kaikki mennyt :) Neuvolassa oltiin to. ja paino oli noussut syntymäpsinosta 3980 g yli 4180g ja pituutta tullut sentti lisää 54cm., mikä kuulemma kk:ssa hyvä kasvu. Päänympärys oli kasvanut jo syntymästä 35 cm:stä 37cm:n. Vaunu-ulkoilemassa käytiin yhteensä n. 5km. lenkki ja samalla matkalla Euromarketissa ostoksilla, minkä ajan pikkumies nukkui koko ajan tyytyväisenä :) Ristiäiset on varattu 2.5. la. (su. oli varattu). Sylikummeiksi tulee mun veli vaimonsa kanssa (veljenvaimo aivan ihastttava ja enrginen puuhanainen! Lupasi jo leipoa ristiäisiin). Kummitäti tirautti kyyneleitä kysyessäni häntä kummin tehtäviin. Toiset kummit ovat miehen veli vaimoineen. On ollut aiva liikuttavaa ja mahtavaa miten kaikki ystävät, sukulaiset ym. ovat muistaneet pikkumiestä ja meitä vanhempia syntymän johdosta... On tullut kortteja, tekstareita, puheluita ja kukkia, sekä lahjoja :) Pari vanhaa työkaveria lähettivät mm. postissa paketin meen postiluukkuun. Paketissa oli ihana Tuttan hippokuvioinen collegepuku :) Pomo vaimoineen lähetti myös paketin ihanassa Postin muumilootassa, missä oli vielä vaaleansininen valkoisella harsolla koristeltu lahjakassi, missä oli ihana pehmoinen ja värikäs lehmäpehmolelu mikä oli vedettävä soittorasia, joka soittaa heleällä nuotilla jotain Mozartin tunnaria. Lisäksi lahjana oli ihana Tuttan vihreä etanakuvioinen body ja collegehousut :) Mies kävi aamulla postilaatikolla ja toi paketin sänkyyn, mikä oli kiva ylläri avata :) Oon filmannut ihan hulluna pikkumiestä, kun on niiiiiiiiiiiiiiin suloinen ja aina tulee uusia ilmeitä ja hän näyttää aina niin ihanalta uusissa hienoissa asusteissa ;) Nyt nukkuu just parhaillaan täs mun sylissä, kun kirjuuttelen, vaan näyttää alkavan heräilemään. Hyväksi konstiksi oon havainnut, kun pudottaa tutin ja naama alkaa vääntymään harmillisesti, niin laittaessani tutin takaisin suuhun silitän samalla poseka samoin, kuin rinnalle nukahtaessa teen herätellessäni, niin tähänpä päinvastoin taas rauhoittuu useimmiten mukavasti ja jatkaa vielä jnkin aikaa uniaan. Eilen olin itekseni pari tuntia lastentarvikekirppiksellä ja asioilla, kun mies kotona pojan kanssa. Poika nukkunut koko ajan ;) Vaan kyllä tuli jo tuossa ajassa ikävä pientä suloista naamaa... ;) Miehen isyysloma loppuu huomiseen ja jäädään kolmisin pojan ja koiran kanssa :( No, siitä se arki ja homma alkaa! Onneksi kuukauden päästä miehellä taas 2 vkoa lomaa, kun on kolmas isyyslomavko. ja talvilomavko. On se vaan niin mukavata olla koko perhe koolla ja puuhailla kotosalla ym.

Onnea Hurttalille ja Elmerille kaikkea hyvää tulevaan koitokseen :)
 
Sanna75
Mies kävi nappaamassa pojan mun sylkystä vaipanvaihtoon, joten kirjuuttelen viel vähän lisää. Tosta vauvan kärsivällisyydestä... Must on ihanaa, kun tässä vaiheessa meen poitsulla tuntuu ainakin tota pinnaa löytyvän. On tainnut isältään vissiin periä, kun äidillä taitaa tuo pinna olla aika lyhyt, paitsi vauvan suhteen sitä on löytynyt jollain ihmeellisellä tavalla :) Kai se on sitä, kun arvostaa tätä onnea niin suunnattomasti ja tajuaa tuon pienen avuttomuuden ja viattomuuden... Ja, niin sitä sanotaan, että sitä lapsen myötä sitä myös itse kehittyy ja kasvaa ihmisenä! Mikä tosi hienoa, jos sitä vois just oppia kärsivällisemmäksi ja saada pidempää pinnaa..., ja niinhän sitä kuulemma saa... On kaverit kertoneet :) Kiitos lapseni mun, että opetat myös äidille uusia taitoja ;) Tää taitaa vähän olla tällanen symbioosi-suhde; kun antaa, niin saa :) Kuten on esim. tos yhdes jutussa eli hän tarvii mun rintamaitoa ja mä tarvin tyhjentäjää ;)

Niin, siis öisin (yleensä 1-2 kertaa) ja aikaisin aamulla n. 06-07, kun pieni herää nälkäänsä, niin hän ei suinkaan ala huutamaan suoraa huutoa, vaan pitää sellaista pientä tuhinaa ja kitinää jonkin aikaa, ennen kuin parku pääsee, jos kerkee pääsemään ennen, kuin oon valmis (mun wc-käynti, toisinaan tissien pesu, jos oon yöllä hionnut ja tissikiumien, sekä kerääjän asettelu nänneihin).
 
elmeri77
Huomenta,

ihan pikaisesti vain ilmoitan, että meille syntyi pikkuinen tyttö pe-aamuna 27.3. Pituutta oli 48cm ja painoa 3320g. Eilisiltana päästiin kotiin.

Tuun paremmalla ajalla kirjoittamaan lisää ja lukemaan muiden kuulumiset.

t. onnellinen elmeri ja pikkuneiti 3 vrk
 
Lorete
Onnea Elmerille pikkutytöstä!

Meillä rankka yö takana, kun tyttö nukahti vasta 2.30. Ei ole koskaan valvonut noin pitkään, mutta olisi vaan halunnut seurustella. Vanhempien moka, kun tyttö sai nukkua päivällä niin paljon, joten yöllä ei väsyttänyt. Sitten kun nukahti, nukkui kuuteen asti. Varsinainen unimaraton!

Meidän vauvalla on ollut hymyntapaisia, vaikka sitä aina miettii onko ne oikeita hymyjä vai sellaisia relfleksihymyjä. Tosin nuo hurmaavat ilmeet tulevat aina seurustelutilanteessa ja kasvokontaktissa. Toinen uusi taito viime viikolla oli se, että vauva alkoi kannatella päätään ollessaan rintakehän päällä vatsallaan. Oli veikeän näköistä kun käänsi päänsä oikealle ja vasemmalle. Ei tosin jaksa tätä kauaa aikaa ja sitten tulee väsy ja pieni itku.

Kyllä aika menee nopeasti. Torstaina tyttö on jo kuukauden ikäinen!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille mammoille, pitkää pinnaa ja ihania hetkiä pikkuisten kanssa!

 
Abbie79
Ihanaa Elmeri! Onnea vauva-arkeen! Ja kyl Lorete ne on oikeita hymyjä! Täällä tulee jo useita hymyjä päivässä, ihana kun silmätkin nauraa :) Ja hereillä olo on pelkkää viuhtomista, kädet käy ja päätä käännellään puolelta toiselle ja koittaa mönkiä eteenpäin.

Vietin maailman karseimman illan eilen, Jorvin lastentautien päivystyksessä, vaivaiset 6,5 tuntia!!!! Tyttö alkoi oksentamaan eilen ihan kunnolla ja väsähti eikä jaksanu syödä ni lähettiin tsekkaamaan vointi. Oli kunnon ruuhkahuippu siellä, kaikki korvatulehdukset ja vesirokot samaan aikaan. Meidät ohjattiin omaan huoneeseen oottamaan ettei kaikki taudit tarttuis samantien pieneen, siel sit kökötettiin puoleen yöhön asti. Onneks neiti piristyi illan mittaan ja lakkas oksentamasta ja maitoki meni alas. Päästiin sit kotiin kun lääkäri vihdoin pääsi kattomaan, mietti kyl pitäskö ottaa osastolle valvontaan mut sanoin et kun vointi on niiiin paljon parempi ni halutaan kotiin lepäämään. Nyt on syöny taas reippaasti, mut tosi paljon puklaa edelleen. Haha kun tähtäs vielä suoraan äitin tissiväliin... Koko kämppä haisee puklulle :( Ja täälläkin valvottiin melkeen koko yö, kun sairaalassa tuli nukuttua pitkät unet... Aamulla mies heräsi kun itkeä tihrustin vauvan sängyn vieressä kun se mokoma ei vieläkään nukkunu. Vihdoin puol kasilta simahti ja äiti sai nukkua ja herätiin puol ykstoista syömään ja taas unta kuuppaan, sit jaksoin jo herätä kokonaan :) Pikkusen jos jaksais siivota ni ois kiva alottaa viikko, mut taidan oottaa et mies tulee kotiin ni saapi auttaa. Jännä kyl ton miekkosen suhtautuminen, ennen se ois saanu ties minkälaisia hermokohtauksia mun itkemisestä ja auttamisvaatimuksista, mut nyt se (useimmiten) yrittää kaikkensa et mä jaksan, vaikka silläkin hirveet paineet kun pitäs saada päättötyö valmiiks ja firmaa pyörittää ja käydä töissä. Ja isi on niiin rakastunu vauvaan :) Mut nyt lopetan tän jaarittelun ja teen jotain tuottavaa (ihmettelen nukkuvaa vauvaa) Moikka ja antoisaa uutta viikkoa!
 
MillaLilla
Onnea Elmeri!! Mukava kun ketjuun saadaan jokunen tyttökin poikien vastapainoksi :)

Lorete: pitkää pinnaa kyllä tarvitaan päivittäin kun väsyneenä tuntuu että kotityöt kaatuu niskaan ym ym.. Esikoisesta ei ole ollut onneksi lainkaan harmia. Harmittaa vain itseä kun ei olla päästy ulos.. On kyllä varmaan yksi maailman reippaimmista pikkuihmisistä!
Ja äkkiä se aika menee. Pitää nyt nauttia kaikesta mahdollisesta ja tuoksutella vauvelia oikein varastoon asti. Meidänkin pikkumies on tällä viikolla jo 3 viikkoa!!

Tässäpä nopeat kuulumiset, nyt pitää laittaa perheelle evästä!

MillaLilla
 
Bulmitar ja tyttö 2 vko
Heippa!

Ja Elmerille onnittelut tytöstä! Hyvä, että tyttö poweria saadaan lisää meidän joukkoon :)

Tänään oltiin neuvolassa ja nyt päästy uudelle kiloluvulle. Tasan 4 kg näytti vaaka ja pituus 53,5 cm. Täällä tyttö yllätti meidät vanhemmat viikonloppuna vetämällä kahtena peräkkäisenä yönä yli kuuden tunnin unet putkeen, heräsi syömään ja jatkoi uniaaan vielä kolme tuntia lisää! Viime yö ei sitten nukuttukaan enää niin hyvin, kun taisi ilmavaivat vähän vaivata. Tyttö ei kyllä itke ilmavaivojaan, mutta sätkii ja heiluttelee jalkojaan vimmatusti ja rupsuttaa peräpäätään. Nukahti viime yönä vihdoin ja viimein joskus kolmen jälkeen. Tänä iltana täytyy ottaa taas Cuplatonit käyttöön.

Täällä on vähän ollut myös taistelua imetyksen suhteen. Tytöllä ei kyllä ole ongelmia syömisen suhteen, ongelmana on lähinnä se, että minulta voisi tulla enemmänkin maitoa. Tytöstä on tullut sellainen maidon "sekakäyttäjä", kun ei tuo oma maidontuotanto tunnu millään riittävän tytön tarpeisiin. Päivisin rinta riittää joten kuten, mutta illalla varsinkin on sellaisia tankkausmaratoneja, että pakko ottaa korvikkeet apuun, jotta tyttö saadaan kylläiseksi. Viikkojen aikana olen myös huomannut, että selällään makaaminen ei ole paras imetysasento meidän tytölle, sillä tuntuu, että maitoa nousee nenään helpommin ja pulauttelu on runsaampaa kuin jos syötetty enemmän pystyasennossa.

Abbie, melkoinen sairaalareissu teille! Onneksi selvisitte ja tytönkin vointi parani.

Minä yritän psyykata itseäni, että lähtisimme tytön kanssa kahdestaan kaupunkiin humputtelemaan viikon lopulla :) Jos oikein villiksi ryhdyn, niin mennään jopa Stockan hulluille päiville! Äitiä ensimmäinen junamatka kaupunkiin jännittää jo nyt ainakin aika hurjasti, vaikka tiedän, että tyttö todennäköisesti vetelee sikeitä vaunuissa koko reissun ajan.

Nyt kopasta tapittaa kaksi silmää taas siihen malliin, että maitoa tartteis saada...
 
Päivittelen..
Synnyttäneet:
16.2. (4.3.) Mandariini77 P, 47 cm, 3,070g, kakkonen
19.2. (3.3.) Mollie, T, 49 cm, 2770g, esikoinen
20.2. (17.3.) Abbie 79, T, 45 cm, 1940g, esikoinen
23.2. (7.3.) Petshop, P, 50,5 cm, 3475g, kolmonen
3.3. (8.3.) Chili77, P, 49 cm, 3445g, esikoinen
3.3. (7.3.) Viivixx, P, 54 cm, 3300 g, kakkonen
5.3. (21.3.) Juulia 83, P, 48cm, 3010g, kakkonen
5.3. (9.3.) Lorete, T, 50cm, 3500g, esikoinen
7.3. (6.3.) hippu81, P, 49 cm, 2985g, esikoinen
8.3. ensimmäinen89, P, 53 cm, 3446g, esikoinen
9.3. (12.3.) Myy-y,T, kakkonen
10.3. (21.3.) Pörrö75, T, 49cm, 3230g, esikoinen
10.3. (17.3.) Sanna75, P, 53cm, 3980g, esikoinen
11.3. (8.3.) MillaLilla, P, 52 cm, 4030g, kakkonen
11.3.(9.3.)Bulmitar,T, 52cm, 3525g, esikoinen
12.3.(7.3.)Raisa, P, 52cm, 4196g, kakkonen
14.3. (24.3.) AnuMK, P, 53cm, 3965g, esikoinen
20.3. (12.3.) lusiina,P, 54cm, 4240g, kakkonen
20.3. (26.3.) Hurttali, P 49cm, 2850g, esikoinen
27.3. (25.3.) elmeri77, T, 48cm, 3320g, kakkonen


Odottajat
14.3. emmaSH, esikoinen, TAYS, tyttö-L
14.3. Paper80, esikoinen, NKL
14.3. Antzi, kolmas(yksi enkeli), NKL, Poika
15.3 enskertalainen (26), esikoinen, OYS, Poika
18.3. peppiina86
20.3.ani85
21.3 pepe65, kolmas phks
24.3. Pampulei, esikoinen
 
AnuMK
Katsotaas kauanko menee et poika ilmottaa heränneensä..tuolla vetelee hirsiä kehdossa, kohta tunnin nukkunu. Yleensä nukkuukin näin aamupäivästä ihan kunnon nokoset mut sit kukkuu melkei koko päivän..sylissä nukkus tottakai, mut ei sängyssä tai kehdossa tms..Kaks ed yötä menny kolmen tunnin välein heräten mikä näyttäs olevan aika normaalia näin pikkuselle mut ite vaan kerkesin jo "tottumaan" siihen et nukkuu 4-6h putkeen, syö tunnin ja jatkaa unia kolmisen tuntia. Heti huomaa et on paljo väsyneempi ku ite heräät sen 3h välein vaikkaki nukahan samontein ku vauvaki nukahtaa. Oon ottanu nyt sit aamusin viereen kun en vaan yksinkertasesti oo jaksanu istuiltaan imettää ja taistella takas sänkyyn laitossa. Näin se pikkuhiljaa pikkuherra pääsee nukkumaan perhesänkyyn, hehe :)

Onnea onnea onnea ELMERI pienen neitokaisen johdosta! Nyt alkaa varmaan olla porukka koossa, tokkopa näistä listan muista kuuluu..enskertalainen korkeintaan, eikös hän jossain vaiheessa käyny kuulumisia laittaa?!? Siirrytäänkö nyt sinne hoitopuolelle?

Huomaa kyllä miten on kirjottelut jääny itse kultakin vähemmälle ku vauvat tuli. ei vaan yksinkertasesti meinaa koko PÄIVÄN aikana selvitä vartiks koneelle, on se uskomaton miten tuommonen pieni ihminen työllistää ja meitä sentään kaks aikusta kotona. Isännällä vielä tää ja ens viikko isyyslomaa, sitte kai se ois lähtö sinne metsän keskelle töiden pariin. Täytyy toivoo et poika pysyy terveenä että päästään isin mukaan eikä tarvi jäädä keskenään kaupunkiin.

Jännitän tuota pojan painoa..neuvolatäti kävi tosiaan torstaina ja paino oli tippunu 80g laitokselta..nyt uskon et 4kg on rikki, sen verran kovasti on alkanu maitoa menemään. Enää ei omat ihan riitä. Tai riittäs mut samoin kuin Bulmittaren tytöllä, niin meillä kans päivisn riittäs maito just ja just mut sit illalla ei malta nukahtaa siihen tahtiin mitä iteltä tulee niin pitäny antaa vastiketta, Nania oon käyttäny eikä toistaiseks oo hirveitä ilmavaivoja tuonu. Muutenki meillä ilmavaivat vielä ihan hallittavissa, pikkusen vääntää kun on pitempään syöny ja yleensä päräyttää pari kertaa ja vaippa täynnä mut siihen jää väännötki. Cuplatonia ei siis oo alotettu eikä aloteta ennenku jos alkaa enemmän vääntää.

Meillä edelleen saa vaatteet vaihtaa lähes joka pissin jälkeen. Eikä auta vaikka kuin pippelin laittaa alaspäin..kai se siellä sitte mahtuu kääntymään pystyyn hehe.

Niin muuten, nukutteko te imetysliivit päällä yöt? Mä nukun ja tottakai liivinsuojusten kans mut aamulla herään aina aivan yltäpäältä maidossa. Lakanat märkänä ja yleensä poika kans märkänä jos oon nukahtanu et hällä tissi suussa, ihan ku ois jääny isompiki hana päälle..ja imettämätön rinta on aina kans valunu liiveihin, inhottavaa..ei pitäs johtua liiveistä et ois huonot tms..

Jaaha, kehto alkoi äännähdellä. Isäntä touhuaa keittiön laatotuksen kans ni äitin velvollisuudet kutsuvat.
 
hippu81*
Täällä kans kuunnellaan kehdosta ääntelyjä. Välillä vähän unissaan vääntelehtii, mutta vielä ei oo kunnolla parkassu. Jospa ehtisin vähän kirjottaakin.

Mä nukun imetysliivit päällä. Pakko on, koska muuten ois sänky maidossa. Joskus tulee läpi liivinsuojuksista huolimatta, mutta poitsu kuitenkin syö suht tiheään yöllä joten pahimmilta on vältytty. Nukkuu maksimissaan 3,5 tuntia putkeen. Ehkä yksi tällainen pitempi uni. Sitten muut lyhemmissä pätkissä. Eka pätkä ennen ekaa syöttyöä on yleensä se pisin yöllä.

Me varattiin ristiäispäiväksi 25.4. Vielä on kuitenkin nimiasiakin kesken. Etunimi melko varma, mutta toinen nimi vähän epäselvä vielä. Pitäis vaan istahtaa alas miehen kanssa ja päättää asia. Mun mies on ollu nyt töissä, joten on kiirettä pitänyt kotosalla. En oo siksi kerenny kovin kirjoittelemaankaan.

Onnea Elmerille ja Hurttalille vauvoista! Mun puolesta voidaan siirtyä hoitopuolelle, mutta enskertalaisen kuulumisia ois kiva kuulla. On mahtanut jo vauva tulla kun ei oo kuulunu sen viime kerran jälkeen. Tuuhan kertomaan kuulumiset! Eikös emmaSh:kin kirjotellut yhteen väliin tiheämmin? Ois kiva kuulla miten on menny, vauva varmaan kuitenkin jo syntynyt!?

Kovasti on poitsu jo kasvanut ja ens maanantaina saadaan sitten tilastoon merkintä kasvusta 1 kk neuvolassa :D Kyllä varmasti jo yli 3.5 kilon on hyvästikin!

Lähdenpä tsekkaamaan poitsun tilanteen tuolla kehdossa. Kohta ois jo syömisaikakin ja vaippakin tuntu edellisellä kehtotsekkauksella jo vähän haiskahtavan. Jospa kohta heräis :D Ihana tosin kun välillä nukkuu niin ehtii äiskä vähän surffailemaan netissä ja hoitamaan kotia!
 
emmaSH
Moikka kaikille! Sattumalta huomasin, et joku muisti mut tällä palstalla. :) Mulla tosiaan kirjottelut vähä jääny..

Tyttö syntyi tiistain ja keskiviikon välisenä yönä helpon ja nopean synnytyksen jälkeen. Lapsivesi meni puoliltaöin ja jo 01.50 oli tyttö maailmassa. En ehtinyt saada muuta kivunlievitystä kuin ilokaasua ja pudendaalipiikin toiselle puolelle. Kohdunsuu aukesi niin nopeaan ettei toista puolta ehditty puuduttaa. Ilokaasun avulla sain kyllä tajun kankaalle ja kun tyttö syntyi niin nopeasti, kivun kyllä kesti. Eri asia olis ollu jos olis tarvinnu monta tuntia kärvistellä. Eppari mulle tehtiin ja sen myötä tuli monta tikkiä. Nyt pystyn kumminkin jo istumaan taas.

Tyttö on aivan ihana! Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja kai siihen yövalvomiseenkin tottuu. Sairaalassa en juuri saanut nukuttua, ja siksi oli ihanaa päästä kotiin. Mies on isyyslomalla ja ihan leppoisasti kuluu meidän päivät. Vähän vauvalla on ollu masuvaivoja ja ollaan annettu Cuplatonia.

Semmosia meidän kuulumiset. En oo lukenut kaikkia aikaisempia viestejänne, mut onnea jokaiselle vauvasta hurjasti! Kaikkien synnytyksetkin on tainnu mennä suht helposti (Anulla tais olla kamala edellisistä viesteistä päätellen, meen kohta lukemaan kertomuksen). Voimia ja iloa vauva-arkeen!

emma ja tyttö 1 viikko
 
Lorete
Siirrytään vaan hoitopuolelle, jookos?

Meillä odotellaan millainen yö on tulossa, kaksi viime yötä on mennyt pienissä kitinöissä. Toivottavasti ei ole koliikkia ja olisi vaan tuo seurusteluvaihe hulluun aikaan. No nyt alkoi mahtava konsertti...
 
emmaSH
Sain nyt luettua tuon Anun kertomuksen kun imetin välillä... Huh sentään.. Sun kohdalle sattui sitten kaikki mikä voi mennä pieleen. Melkein nolottaa, kun itse pääsin niin helpolla.. Onneksi oot kuitenkin toipumassa ja lapsikin kaiken jälkeen terve.
 
AnuMK
Kiitos vaan tsempeistä, tällä hetkellä tosin jo lähinnä naurattaa kaikki ummetukset ja lonkan paikoiltaanmenot ja itse leikkauksen ja kohtutulehduksen suhteen on pelko hälvennyt, siis pelko että jos toistamiseen oon raskaana niin en usko että alan pelätä et jos joudun samaan rääkkiin uudestaan..isännän kans on paljon puhuttu leikkauksesta ja se on kyllä auttanut, hänhän kuitenkin näki kaiken vierestä ja oli pelännyt että siihen pöydälle jään..

Älä Emma yhtää nolostele et oisit helpolla päässyt, sulla sentään tikkejä paranneltavana alapäässä, mä säästyin niiltä täysin :)

Tänään ois pikkuherran kylpyhetki isin kanssa. Kaks kertaa viikossa ollaan kylvetty niin samalla itekki käyään saunassa. Tällä hetkellä poika tuhisee tässä kaulan alla, tänään hoksasin et hei mullahan on toi babybjörnin rintareppu ni oon sitä nyt iltaman käyttäny ja poika simahtaa siihen samontein. Saan kädet vapaaksi mut ainut huono puoli on, että poika sit nukkuu vähän liianki hyvin ni saapa nähä miten nyt vaikuttaa yöuniin..puoliltaöin tää on yleensäki alkanu nukkumaan ekan pitkän pätkän ni ku nyt mennään kylpyyn ni kerkee sopivasti väsähtää taas unia varten.

Mut nyt herättelee tätä kaveria.
 
hippu81 päivittää
Synnyttäneet:
16.2. (4.3.) Mandariini77 P, 47 cm, 3,070g, kakkonen
19.2. (3.3.) Mollie, T, 49 cm, 2770g, esikoinen
20.2. (17.3.) Abbie 79, T, 45 cm, 1940g, esikoinen
23.2. (7.3.) Petshop, P, 50,5 cm, 3475g, kolmonen
3.3. (8.3.) Chili77, P, 49 cm, 3445g, esikoinen
3.3. (7.3.) Viivixx, P, 54 cm, 3300 g, kakkonen
5.3. (21.3.) Juulia 83, P, 48cm, 3010g, kakkonen
5.3. (9.3.) Lorete, T, 50cm, 3500g, esikoinen
7.3. (6.3.) hippu81, P, 49 cm, 2985g, esikoinen
8.3. ensimmäinen89, P, 53 cm, 3446g, esikoinen
9.3. (12.3.) Myy-y,T, kakkonen
10.3. (21.3.) Pörrö75, T, 49cm, 3230g, esikoinen
10.3. (17.3.) Sanna75, P, 53cm, 3980g, esikoinen
11.3. (8.3.) MillaLilla, P, 52 cm, 4030g, kakkonen
11.3.(9.3.)Bulmitar,T, 52cm, 3525g, esikoinen
12.3.(7.3.)Raisa, P, 52cm, 4196g, kakkonen
14.3. (24.3.) AnuMK, P, 53cm, 3965g, esikoinen
20.3. (12.3.) lusiina,P, 54cm, 4240g, kakkonen
20.3. (26.3.) Hurttali, P 49cm, 2850g, esikoinen
25.3. (14.3.) emmaSH, esikoinen
27.3. (25.3.) elmeri77, T, 48cm, 3320g, kakkonen


Odottajat

14.3. Paper80, esikoinen, NKL
14.3. Antzi, kolmas(yksi enkeli), NKL, Poika
15.3 enskertalainen (26), esikoinen, OYS, Poika
18.3. peppiina86
20.3.ani85
21.3 pepe65, kolmas phks
24.3. Pampulei, esikoinen


Laitahan emma tytön mittoja :D
 
hippu81*
Synnyttäneet:
16.2. (4.3.) Mandariini77 P, 47 cm, 3,070g, kakkonen
19.2. (3.3.) Mollie, T, 49 cm, 2770g, esikoinen
20.2. (17.3.) Abbie 79, T, 45 cm, 1940g, esikoinen
23.2. (7.3.) Petshop, P, 50,5 cm, 3475g, kolmonen
3.3. (8.3.) Chili77, P, 49 cm, 3445g, esikoinen
3.3. (7.3.) Viivixx, P, 54 cm, 3300 g, kakkonen
5.3. (21.3.) Juulia 83, P, 48cm, 3010g, kakkonen
5.3. (9.3.) Lorete, T, 50cm, 3500g, esikoinen
7.3. (6.3.) hippu81, P, 49 cm, 2985g, esikoinen
8.3. ensimmäinen89, P, 53 cm, 3446g, esikoinen
9.3. (12.3.) Myy-y,T, kakkonen
10.3. (21.3.) Pörrö75, T, 49cm, 3230g, esikoinen
10.3. (17.3.) Sanna75, P, 53cm, 3980g, esikoinen
11.3. (8.3.) MillaLilla, P, 52 cm, 4030g, kakkonen
11.3.(9.3.)Bulmitar,T, 52cm, 3525g, esikoinen
12.3.(7.3.)Raisa, P, 52cm, 4196g, kakkonen
14.3. (24.3.) AnuMK, P, 53cm, 3965g, esikoinen
20.3. (12.3.) lusiina,P, 54cm, 4240g, kakkonen
20.3. (26.3.) Hurttali, P 49cm, 2850g, esikoinen
25.3. (14.3.) emmaSH, T, esikoinen
27.3. (25.3.) elmeri77, T, 48cm, 3320g, kakkonen


Odottajat

14.3. Paper80, esikoinen, NKL
14.3. Antzi, kolmas(yksi enkeli), NKL, Poika
15.3 enskertalainen (26), esikoinen, OYS, Poika
18.3. peppiina86
20.3.ani85
21.3 pepe65, kolmas phks
24.3. Pampulei, esikoinen
 
enskertalainen
Käynpä ilmoittamassa, että poika syntyi 30.3!
Paino 3725g ja pituus 52cm.
Oltiin viikko sairaalassa kun bilirubiiniarvot nous korkeelle ja poika joutui olemaan vuorokauden sinivalohoidossa. Nyt on kuitenkin valtakunnassa kaikki hyvin :)
Synnytystarinasta sen verran, että koko homma kesti kaiken kaikkiaan 26h! Aukesin tosi hitaasti ja poika oli avosuutarjonnassa..kätilö sai kuitenkin käännettyä pään oikeeseen asentoon, mun samalla ponnistaessa! Sektiovara oli koko ajan kun vauvan sydänkäyrä oli epätasainen..Sieltäpä se pikkumies kuitenkin putkahti ja ponnistusvaihe kesti 12 min..mies kannusti vieressä kun minä ähersin siinä tuskaisena..kyllähän tuo sattu pirusti, mut kipu unohtu saman tien kun näki vauvan :) Happikaapissa oli tunnin, mutta virkosi pian. Pisteet 6, 9, 9.
Sairaalassa olo ei oo kyl mitään herkkua..nautiskelen täysillä vauva-arjesta ja maitoakin riittää vaikka muille jakaa! Pumppu on ahkerassa käytössä! Painokin on ruennut putoamaan hyvää vauhtia..Lähtöpaino oli siis 58,7kg ja korkeimmillaan se oli n. 72kg..Eilen puntari näytti 63,9kg..että suunta on alaspäin!
Niin, millä nimellä tuo ketju on tuolla hoitopuolella?..en oo pitkään aikaan käyny netissä ja jääny kirjotuksia väliin..
Onnea kaikille, jotka tänä aikana saanu vauvan :)

Synnyttäneet:
16.2. (4.3.) Mandariini77 P, 47 cm, 3,070g, kakkonen
19.2. (3.3.) Mollie, T, 49 cm, 2770g, esikoinen
20.2. (17.3.) Abbie 79, T, 45 cm, 1940g, esikoinen
23.2. (7.3.) Petshop, P, 50,5 cm, 3475g, kolmonen
3.3. (8.3.) Chili77, P, 49 cm, 3445g, esikoinen
3.3. (7.3.) Viivixx, P, 54 cm, 3300 g, kakkonen
5.3. (21.3.) Juulia 83, P, 48cm, 3010g, kakkonen
5.3. (9.3.) Lorete, T, 50cm, 3500g, esikoinen
7.3. (6.3.) hippu81, P, 49 cm, 2985g, esikoinen
8.3. ensimmäinen89, P, 53 cm, 3446g, esikoinen
9.3. (12.3.) Myy-y,T, kakkonen
10.3. (21.3.) Pörrö75, T, 49cm, 3230g, esikoinen
10.3. (17.3.) Sanna75, P, 53cm, 3980g, esikoinen
11.3. (8.3.) MillaLilla, P, 52 cm, 4030g, kakkonen
11.3.(9.3.)Bulmitar,T, 52cm, 3525g, esikoinen
12.3.(7.3.)Raisa, P, 52cm, 4196g, kakkonen
14.3. (24.3.) AnuMK, P, 53cm, 3965g, esikoinen
20.3. (12.3.) lusiina,P, 54cm, 4240g, kakkonen
20.3. (26.3.) Hurttali, P 49cm, 2850g, esikoinen
25.3. (14.3.) emmaSH, T, esikoinen
27.3. (25.3.) elmeri77, T, 48cm, 3320g, kakkonen
30.3 (15.3) enskertalainen, P, 52cm, 3725g, esikoinen


Odottajat

14.3. Paper80, esikoinen, NKL
14.3. Antzi, kolmas(yksi enkeli), NKL, Poika
18.3. peppiina86
20.3.ani85
21.3 pepe65, kolmas phks
24.3. Pampulei, esikoinen
 

Yhteistyössä