Maalismammoja?

  • Viestiketjun aloittaja anno
  • Ensimmäinen viesti
gia
Täällä yksi! Plussasin ensimmäisen haamun tiistaina ja eilen tuli jo kunnon viiva. Viikkoja on nyt siis viisi. Hirveä pelko jäytää keskenmenosta, koska yksi sellainen on takana. Meni kesken viikolla 7.
 
antzi*
Täällä myös yksi! rv5 menossa. Viime su tein ekan ja sillon tuli haamu, nyt jos kunnon vahva viiva. :) Itsellä myös kamala pelko km koska viimeksi meni kesken rv20. :( Meillä ei ole lapsia ennestään.
 
gia
Eipä täälläkään ole onnistuneita raskauksia takana:( Luulen että vaikka kaikki menisi hyvin, tulen silti olemaan huolestunut koko odotuksen ajan..
Onkos muilla ollut oireita? Mulla ei ole ollut muuta kuin rintojen aristusta ja alavatsaa on nipistellyt.
 
antzi*
gia, juu täällä kanssa ei paljon hihkuta innosta koko raskauden aikana. Viimeksikin kaikki oli hyvin np ultrassa ym. ja sitten kuitenkin menetimme tyttömme. :( Joten niin innoissamme kun raskaudesta olemmekin, aika matalalla profiililla mennään. Raskaus alkaa rakenneultrasta, se on jonkinlainen motto mulla. Jos sielä on kaikki hyvin niin voi pikkaisen jo huokaista helpotuksesta. Tottakai senkin jälkeen voi tapahtua vaikka mitä, mutta se riski on sitten tosi olematon jo.

Mutta pitää vaan ajatella positiivisesti! :) Näihin juttuihin kun ei voi vaikuttaa oikeastaan itse niin turha pelotella itseään liikaa. :)

Oireista... Täällä kanssa rinnat arat, ei koko aikaa mutta iltaisin varsinkin ja sitten aina välillä muutenkin. alavatsaa jomottaa menkkamaisesti, joka välillä pelottaa, mutta kuulunee asiaan. Lisäksi olen TODELLA väsynyt, huonovointinen ja finnejä puskee tosi kivasti. Se mikä vähän ihmetyttää/pelottaa on, että viimeksi meni heti ruokahalu (mikä ei ollut paha juttu koska olen lihava), mutta nyt kyllä ruoka maistuu..! Noh, jospa on vaan erilainen raskaus kun edellinen. :)

Meinaatteko käydä alkuraskauden ultassa? Mä käyn, sain kunnalta ilmaiseksi kun viime raskaus päättyi miten päättyi. 20.7 on aika. JOs sinne asti päästään. Ooteko laskenut koska teillä on laskettu aika? Mun omien laskujen mukaan olisi 4.3 mutta tuo saattaa tietty muuttua.
 
mari1978
heippa.Täällä yksi plussannut ja laskettu aina olisi 1.3.Meillä on ennestään poika 10/04.Edellinen raskaus päättyi rypäleraskauteen ja nyt pelottaa että miten tämän kanssa käy.Eka ultra mulla on 20.7 niin selviää tuo laskettu aikakin paremmin ja se että onko siellä mitään.Täytyy vaan toivoa että siihen asti menee kaikki hyvin ja masukki pysyy matkassa.
 
gia
Meinattiin mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle.Eikös se mennyt niin että ensimmäisen ultran voi tehdä rv.7? Eli mulla n. 12.7.
Laskettuaika(omien laskujeni mukaan) pitäsi olla 6.3.

Yritän suhtautua positiivisesti, mutta en anna itseni innostua liikaa ettei sitten tipu liian korkealta alas.. Ensimmäinen keskenmeno oli mulle täysi shokki. Jotenkin sitä ajatteli, että on nuori ja terve, että ei mulle voi käydä näin. Syyllistin itseäni pitkään. Mulla meni vielä keskenmenon jälkeen hormoonit sekaisin. Pms oireet oli ihan kamalat. Olin todella levoton ja hermostunut ennen menkkoja.

Ei jaksaisi millään odottaa ultraan pääsemistä..:)
 
iita-77
Heippa kaikille Maalismammoille!
Täällä ilmoittautuu kans yks uus odottaja. Mulla laskettuaika on laskureiden mukaan 10.3. Plussasin tänään aamulla ja varmistinkin sen jo terveyskeskuksessa. Nyt on pää aika sekaisin, ei oikeen tiedä miten tähän suhtautuis... Vaikka toivottu raskaus onkin.

Tämä on siis meidän ensimmäinen vaaveli, joten jännää on... Ainut raskausoire muuten tähän mennessä on hiivatulehdus, joka alkoi eilen. Tästä jotenkin tiesin, että nyt voin olla raskaana, kun koskaan aiemmin hiivatulehdus ei oo iskeny kuin antibioottikuurin aikana. Kaipa sitä kroppa on nyt sit alttiimpi kaikelle tällaselle.

Loppuviikosta aattelin soittaa neuvolaan....

Onnea kaikille plussanneille ja onnea odotukseen!!!
 
Mimmuli79
Täällä yksi varovainen plussailija ilmoittautuu. Laskettu aika olisi 8.3. Kolmen vuoden yritys takana ja tämä raskaus alkoi inseminaatiolla. Aikaisemmin alkaneet kaksi raskautta ovat päätyneet huonosti, toinen tuulimunaan rv 12 ja toinen keskenmenoon rv 7. Joten arvatenkin suhtaudun hyvin varauksella tähän tilaan. Toivotaan kuitenkin parasta. Alkuraskauden ultraan menen heinäkuun viimeisellä viikolla, jos sinne asti päästään, joten sitten selviää onko siellä ketään.
Onnea kaikille plussaneille, toivottavasti saadaan jakaa odotuksen onni onnelliseen loppuun asti!
 
antzi*
Oli pakko tulla vuodattamaan kun on tosi kamala fiilis... Mulla nimittäin on kadonnut oireet! Ja sen sitten tietää mistä se voi kertoa. Että kesken taitaa mennä tämäkin! :(
 
iita-77
Älä nyt vielä luovuta antzi*!!! Kai päivät voi olla erilaisia oireiden suhteen! Aika pitkä aika sulla kyl on vielä jännäämistä sinne alkuraskauden ultraan... Yritä nyt vaan jaksaa!!! Tsemppiä!

Itellä kun ei oikeen oo mitään kunnon oireita, niin tämä koko raskaus tuntuu jotenkin aivan utopistiselta. Kaipa sen sit uskoo, kun omin silmin ultrassa näkee tai sydänäänet kuulee...

LISÄÄ MAALISMAMMOJA JUTTUKAVEREIKSI!!!
 
gia
Kannattaa antsi* katsoa pari päivää ja odottaa. Niinkuin iita-77 kirjoitti niin päivät on erilaisia raskausoireiden suhteen. Voimia!!

Mulla on taaskin ollut aika voimakasta pahoinvointia. En ole oksentanut, mutta on huono ja väsynyt olo aina aamu- ja iltapäivällä. Viime raskaudessa(joka meni kesken) mulla ei ollut minkäänlaista pahoinvointia. Myös selkää on tänään särkenyt, mikä saattaa johtua siitä, että on parhaillaan muutto menossa. Ja alavatsaa on hieman nipistellyt.

En halua pelotella, mutta on tullut mieleen että hirveän yleisiä on keskenmenot. Täälläkin kun lukee keskusteluja niin moni on sen joutunut kokemaan:( Vai onko se sitten niin että keskenmenon saanet hakevat helpommin "vertaistukea".
 
iita-77
Huomenta kaikki maalismammat!

Kertokaapa onko teillä ollut alussa alavatsa kovinkin kipeänä? Tämä taitaa nyt mulla olla se eka oikea raskausoire, mutta ei mikään mukava sellainen. Kivut ovat vähän menkkamaisen ja ilmavaivakipujen välimaastoa. Kuitenkin koko ajan vatsa on kipeänä ja nukkuminenkin on vaikeaa... Ja mites teillä tuo vatsan turvotus? Oliko sitä alussa? Mun maha tuntuu olevan aika turvoksissa...

Mikäs on antzi*:n olo? Onko jo oireet palanneet?
 
gia
Mulle tulee alavatsaan sellaisia vihlaisuja ehkä kymmenen kertaa päivässä. Vatsaa turvottaa välillä ja välillä se menee sit normaaliksi.. Silloin kun mulla olisi pitänyt alkaa menkat niin maha oli todella paljon turvoksissa. Mieskin sai siitä hyvät naurut:)

Tänään yritin soittaa neuvolaan, mutta sieltä kuului vaan odotusmusiikkia ja puolen tunnin venailun jälkeen luovutin. Pitääpä soittaa huomenna uudestaan!

Oon huomannut että nyt raskaana olessa on syötävä paljon useammin kuin ennen. Ennen saatoin helposti olla vaikka kuusi tuntia etten syö mitään, mutta nyt on pakko haukata jotain parin tunnin välein. Onko muilla tällaisia oireita?
 
iita-77
Olen huomannut kans ton saman syömisasian... useammin tulee syötyä ja jotain terveellistä. Ei ees tee mieli mitään rasvaista ja makeaa.

Mäkin soitin tänään neuvolaan ja sain 17.7 ajan. Ensin sieltä kyllä ehdotettiin mulle 27.7, mutta sanoin, että mahdollisimman pian, kiitos. :) Oli muuten todella mukavan ja rennon oloinen tuo täti puhelimessa. Kivaa! Päätettiin tänään kans miehen kanssa, että mennään tsekkaamaan tilanne jo alkuraskauden ultraan tossa n.8:lla viikolla. Ei jaksa eikä halua odottaa tonne viikolle 12 asti!!! Näkee sit, et asuuks siel masussa todellakin joku...
 
gia
Täällä on kuulemma sellainen neuvolatäti, joka tekee ultran ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Olis kyllä hieno juttu!! ei tarttis sitten mennä yksityiselle. Luulen että saan ekan neuvola ajan suht nopeasti, koska asutaan tosi pienellä paikkakunnalla.

Pari tuntia sitten rupes alavatsaa turvottaa ihan kamalasti! Onkohan toi jotain nestettä vai..?

Hirveän vaikea kuvitella että sitä on oikeasti raskaana.. Mä en ole vielä tajunnut yhtään. Kai sitä sitten antaa itsensä iloita ja ymmärtää kunnolla kun ensimmäinen kolmannes on ohi.

Muistahan iita kertoilla sitten neuvola ja ultra kuulumisia! :)
 
Anno
Mietin jo, että tuleeko tälle palstalle muita plussanneita maaliskuu-LA:lle. Mulla on kyllä niin samanlaisia tunnelmia kuin teillä monella, kipristelee alavatsaa ja turvottaa etenkin iltaisin niin että vatsanahka vaan paukkuu :D "Oireet" ovat vähän lievittyneet, niin eikö vain heti iskenyt pelko, ettei kaikki olekaan vauvalla kunnossa... tästä se huolehtiminen vasta alkaa! Mulla tuli vauvauutinen toivottuna yllätyksenä, mutta välillä tuntuu kyllä melkein mahdottomalle tai vähintäänkin ihmeelliselle ajatukselle, että tosiaan olen raskaana. tunnistan Gia tunteen!
 
Elviira M.
Hei, yksi lisää ilmoittautuu. Plussasin Elviiran päivänä. Nyt eletään rv 5+5. Oireina tähän mennessä on lähinnä rintojen arkuus. Masutuntemukset on tosi vaimeita. Se vähän huolettaakin, koska eka odotuksessani (poika 2005) alkuraskaudessa oli voimakasta pakotusta mahassa.
No, sanotaanhan, että raskaudet on erilaisia.
Pahoinvointia ei ole ollut, mutta jos on pitkään syömättä, ja etenkin aamuisin, tulee sellainen outo, puolikuvottava olo. Saa nähdä enteileekö kunnon oksetusoloa. Esikoiselta pahoinvointi alkoi seiskaviikolla.
Oletteko muut vielä varanneet neuvola-aikaa? Itse ajattelin soitella sinne ensi viikolla joskus. Jotenkin niin epätodellinen olo koko raskauden suhteen, että tuntuu "hassulta" alkaa soitella jotain neuvola-aikoja..
 
gia
Elviiralle: Olen jostain kuullut, että kun kohtu ensimmäisessä raskaudessa venyy niin seuraavassa raskaudessa ei kipuja ja tuntemuksia tunne niin herkästi. Kohtu on tavallaan venynyt valmiiksi. :)

 
Elviira M.
4.2. kirle
1.3. mari1978, toinen
2.3. Elviira M, toinen
4.3. antzi*, esikoinen
6.3. gia, esikoinen
8.3. Mimmuli79, esikoinen
10.3. iita-77, esikoinen
Anno


Hei, keräsin meitä yhteen. Virheitä voi olla, joten korjailkaa.

Täällä elellään rv6+0. Öklötys ei ole iskenyt, mutta hengittämättä pitää olla kun aukaisee jääkaapin oven. Parin tunnin välein pitää syödä tai tulee hontelo olo.
Kirjoittakaahan kuulumisianne maalismammat!
 
mimmuli79
4.2. kirle
1.3. mari1978, toinen
2.3. Elviira M, toinen
4.3. antzi*, esikoinen
6.3. gia, esikoinen
10.3. iita-77, esikoinen
Anno


Poistin itseni listasta. Kävin vatsakipujen ja vuotojen vuoksi viikonloppuna lääkärissä ja todettiin, että kohtu on tyhjä. Kyseessä siis joko alkuraskauden keskenmeno tai kohdunulkoinen raskaus. Hcg-arvon laskua seurataan.

Toivottavasti teillä muilla masuasukit pysyvät matkassa. Oikein paljon onnea ja vauvaliimaa taipaleelle!
 
gia
Olen todella pahoillani Mimmuli79. Jaksamista, voimia ja hali!

Tänään soitin neuvolaan ja sain ekan ajan, joka menee vasta elokuun puoliväliin. Pakko kyllä kaydä yksityisellä ennen tuota.
Tänään on ollut koko aamun ihan pöpperöinen olo. Sellainen kun just olis nukahtamassa.
 
Stella-82
4.2. kirle
1.3. mari1978, toinen
2.3. Elviira M, toinen
4.3. antzi*, esikoinen
6.3. gia, esikoinen
10.3. iita-77, esikoinen
Anno
6.3 Stella-82, esikoinen

Hei

Lisäsin itseni listaan. Tuore plussaus takana , tein ekan testin lauantaina ja sunnuntaina vielä uuden =) Pakko uskoa, että plussa tuli. Laskureiden mukaan la 6.3. Olen ihan ummikko näissä jutuissa, eli lasketaanko raskausviikot oviksesta vai edellisten menkkojen alusta?
 
Cosmic1
4.2. kirle
1.3. mari1978, toinen
2.3. Elviira M, toinen
4.3. antzi*, esikoinen
6.3. gia, esikoinen
10.3 Cosmic, toinen
10.3. iita-77, esikoinen
Anno
6.3 Stella-82, esikoinen

Heips!

Minäkin lisäsin itseni tuohon listalle. Eka neuvola on 6.8, jolloin selviää tarkempi laskettu aika. Toi 10.3 voi yhtä olla 8.3 tai 9.3. Eri laskurit antaa eri tuloksia.

Mut joo, mä plussasin kans tänään. Tää on siis toinen raskaus, eka on nyt touhukas 1v 3kk poika, 04/06. Mulla on pitkälti samat oireet, ku ekassa raskaudessa tähän asti. Eli pientä nippailua vatsassa, etovaa oloa (joka aika varmasti muuttuu kokopäivän kestäväksi), pientä väsymystä (joka ei toivottavasti muutu samanlaiseksi todella pohjattomaksi väsymykseksi, kun ei meinannut hereillä pysyä yhtään) ja nyt pieniä tuntemuksia rinnoissa. Tää on jännää, ku joka paikassa sanotaan, että jos oireet on raskauksissa samat, ni sukupuolikin on sama. No, se jää nähtäväksi!
 

Yhteistyössä