Maalismammoja?

  • Viestiketjun aloittaja anno
  • Ensimmäinen viesti
antzi*
heipä hei tännekin!

Kiireisenä pitää tuo meidän pikkuneiti. :) Kiltti on (toistaiseksi) kun mikä, ei siis kitise tyhjästä ja nälästäkin ilmoittaa maiskutuksella, ei itkulla, ellei äiti tosissaan viivyttele. :) Mutta nukkumista ei meillä juuri harrasteta! :D Öisin tykkää kirppu syödä 15min.-3h välein, joten omat unet on aika vähissä. Mutta en valita, on niin ihana tapaus!! <3

Tänään oli eka kotikäynti neuvolasta. Painoa oli tullut hienosti, oli jo saavuttanut syntymäpainon takaisin. Muutenkin kaikki oli ok, napakin irtosi jo. :) Mun kilot on karissut ihan kivasti, enää 0,5kg lähtöpainoon jäljellä. Tosin vaatteet ei siltikään mahdu päälle! Taitaa mennä hetki ennen kun kroppa palautuu vaikka paino putoaisikin.

Täällä alkaa monella olla h-hetki lähellä!!! Jännää... Ei sitä voi jotenkin aina vieläkään uskoa, että se synnytys on ohi ja maha poissa (tai ainakin sisältö...). Niin ihana kun tuo kirppu onkin niin jollain lailla on myös tyhjä olo kun raskaus on ohi.

Mutta nyt kirpun viereen perhepetiin! Kerkeän ehkä käymään unessa ennen seuraavaa syöttöä. :) Tsemppiä ja suppareita kaikille!!!

antzi ja kirppu 9vrk
 
katriina-
Aamukuulumisia taas...
Huh, mikä yö. Ei supistusten vaan esikoisen takia.. taitaa taas olla mahavaivoja. Puoli kahteen asti heräiltiin puolen tunnin välein, yhtä lukuunottamatta mä heräsin joka kerta katsomaan. Sitten valvoinkin masuvauvan takia, oli jotenki todella aktiivisella tuulella ja potki kipeesti + puski päätä tuonne alas. Sai pari napakampaa supistustakin aikaiseksi. Ja aamulla taas heräiltiin kolmesti vielä :( Pikkuisen olen nyt väsyksissä.

Mukava kuulla, että antzilla ja kirpulla menee kivasti!
 
Maaria-79
Heissan,
tänne kuuluu supistelua ja lähdön odotusta. Eilinen ilta ja yö olivat aika kipeää supistelua, illalla katsellin kellosta yhden tunnin ajan miten tiheästi niitä oikein tulee, ja väli vaihteli 8-10 minuutissa. Sain kuitenkin yöllä nukuttua enkä ryhtynyt "kellottamaan" vaikka tiheiltä tuntuivat - ajattelin että on hyödyllisempää nukkua kun se kerran onnistui vielä. Aamusuihkussa tuli taas lisää lveristä limaa, nyt vähän selkeämpi klöntti.

Mies jäi jo tänään kotiin töistä ja käytiin sitten yhdessä siellä neuvolassa. Vauva on kiinnittynyt ja sydänäänet olivat vahvat, syke vaihteli 130-140 välillä. Jotenkin ihmeessä kaikki turvotus on nyt kadonnut, ja piti ihan kahteen kertaan punnita neuvolassa, ennen kuin terveydenhoitaja merkitsi viimekertaista alemman painon neuvolakorttiin. Terkka veikkaili lähtöä ensi yöksi, saa nähdä! Oli joka tapauksessa mukava näin viikonloppua vasten saada varmuus siitä että pää on kiinnittynyt lähtökuoppaansa, niin ei tarvitse pelätä napanuoran ulosluiskahtamista jos vaikka lapsivedet menevät.

Tule vauva, tule jo! :)

Maaria rv 40+3

 
minä-75....
Onpa siellä Maarialla tosiaan ihan lähtöhetki käsillä.Tsemppiä vain synnytykseen!
Kävin tänään siellä ultrassa ja vauvalla oli kaikki ok.On vain pienempi ku edelliset,syntymäpainoarvio 3100g.Kuopus oli 4120g.Keskimmäinen 3490g ja esikoinen 3120g...Eli se mun pieni sf-mitta selittyy vauvan pienellä koolla,kuitenki ihan normaalikokoinen silleen,ettei liian pieni.
Ja tyttö sieltä on meille tulossa 3 pojan jälkeen.On mukavaa...
 
susannaaaaaaa joka ei kirjautunut
PALJON ONNEA Antzille :) - kovien koettelemusten jälkeen maailman on täynnä onnea! Iloa ja onnea uudelle perheelle! Meillä täällä jo vietettiin hetki sitten 1v synttäreitä! Ja onnea ja jaksamista muillekin uusille maalismammoille!
 
katriina-
No Maarialla on tosiaan lähtö lähellä! Hienoa, että sait yöllä nukuttua kuitenkin! Valvomista voi tosiaan tulla sitten ens yönä ;) Pidän peukkuja.
minä-75:lle onnittelut hyvistä ultrauutisista.
Mä nukuin esikoisen kans päikkärit, enkä meinannut millään herätä, tyttö tuli herättämään :) Kivuttomia supistuksia on nyt ollut enemmän, ehkä jo väsynkin takia.
 
sere79
tänään oli sit ultra, noin kolmekiloinen on veikkaus syntymäpainoks mikä on musta ihan hyvä paino. vettä oli sopivasti ja kaikki muutenkin ok. leikkauspäiväksi sovittiin 25.3 eli silloin sitten pienokainen näkee päivänvalon! oon nii innoissani :)) hassu lääkärisetä rupes heti kyselemään että onko lisää lapsia suunnitelmissa, no minähän siihen totuuden mukaisesti että lisää toivoisin mutta ensin pitäs tietää miten kohdun vointi on, ettei se ole liikaa ohentunut tai arpeutunut, siitä lähdetään että jos kohtu on kunnossa kaikin puolin niin sitten voidaan harkita joskus tulevaisuudessa lisää. oli se setä otettu kun tollasen asian tiesin, alkoi heti myötäilemään että sehän se tärkeintä on juu u.

nyt saa sitten kaksivuotiaan synttärit pitää rauhassa kotona ensin ja valmistautua sitten tulokkaaseen. aloittelen tässä laukun pakkaamista pikku hiljaa, ei ole mikään kiire. ei ole edellisetkään muksut ilmotelleet minkäänlaista tulemista vaikka viimisellä viikolla on leikattu että tuskin tämäkään. voi kun olisi jo 25. päivä!

tytöltä näyttää täälläkin edelleen, ei siellä jalkovälissä näkynyt mitään vehjettä, hauskaa :)

nyt kun on varmoja tietoja niin voi rentoutua tän lopun ajan niin paljon kun pystyykin. ens viikol neuvola ja sitä seuraavalla viikolla kaksivuotiaan neuvola. jotain mitä odotella tässä odotellessa sitä leikkauspäivää :)
 
minä-75...
Tuli ostettua ennen tota ultraa se tyttövauvan toppahaalari,ja eipä ollu sit turha ostos. :)
Kattelin nyt vauvanvaatelaatikkoon valmiiks tyttövauvalle sopivia värejä.Meillä ku on 3 poikaa ennestään, ni eipä noita tyttöjenvaatteita paljoo oo. Jotain oon välillä shoppaillu,mut saa niitä lisää ostaa...En haluu sinisiin pukee,vähän vaihtelua...
Tänään kävin lasten kaa ulkona ja heti alko pistää kyljestä oikeelta puolelta.Eli ilmeisesti pienempiki rasitus saa mulla noita kipeitä supistuksia aikaan.Täytyy ottaa nyt rauhallisesti,että huomenna selvitään sinne häihin,ku haluisin kovasti sinne päästä.Sen jälkeen voi sit alkaa rasittamaan,ni saa ehkä supistuksia aikaan.

Elviira on tainnu lähtee synnyttämään,ku ei oo kuulunu nyt vähään aikaan mitään.
Pitäs kattoa tästä maalismamma-ketjun alusta noita laskettuja aikoja,ku en oo alusta asti ollu mukana,että millon kelläkin on.
Täällä rv 38+5 tänään eli 16.3. se aika.
Aurinkoista päivää kaikille!
 
Cosmic1
Kirjottelin tänne jo toissa päivänä heti kun oltiin kotiuduttu vauvan kanssa, mut sit tulikin mies ja esikoinen kotiin, katsoi mua ja tietokonetta ja kävi heti ensimmäisenä ulkovaatteissaan kiskaisemassa sen johdon irti... Eli sinne hävis se teksti!

Mut nyt uusiksi, eilen en ehtinyt.

Eli me ei silloin puolen yön jälkeen la-iltana vielä lähdetty sairaalaan, vaan vasta aamupäivällä sunnuntaina. Sain sinä yönä vielä nukuttua muutaman tunnin jaksoissa ja aina heräsin supistuksiin. Sit aamulla sanoin miehelle, et ei haeta esikoista vielä vaan lähdetään ainakin näytille sairaalaan. Sinne päästyämme supisteli tosi kipeästi, mut käyrän mukaan vielä epäsäännöllisesti ja kohdunkaulaakin oli jäljellä 1,5cm. Pikkuisen turhautti!!! Meidät passitettiin tietenkin perhekammariin odottelemaan, laantuuko vai lisääntyykö supistukset. Mä sanoin miehelle, et mehän ei täältä ilman vauvaa enää lähetä kotiin! Lähdettiin sit ravaamaan sairaalaan rappuja ylös alas kuudenteen kerrokseen ja siitähän ne supparit sit yltyivät! Mentiin takas perhekammariin, jossa kätilö tarkasti tilanteen ja totes mun olevan 3cm auki. Sit synnytyssaliin, jossa sain ilokaasua ja tarkoituksena oli saada epiduraali- tai spinaalipuudutus, mut kappas kummaa kun kävikin niin, että mun kohdunsuu aukes täyteen 10 senttiin yhdellä tosi pitkällä ja rajulla supistuksella ja sit pitikin jo alkaa ponnistaa!! Muistan vain ajatelleeni, et eihän tässä näin pitänyt käydä!!! Viime kerralla mulla oli siis se spinaalipuudutus, kun ponnistelin esikoisen maailmaan. Nyt tein sen siis ihan luomuna, ja voi kamala kun se teki kipeää!!! En halua pelotella ketään, mut ihan heti sitä en tekis uudestaan.

Mut lopputulos oli tietenkin aivan mahtava, meille syntyi potra, täydet 9 pisteen poika. Mitat olivat 4150g ja 51,5cm. Syntymäpäivä oli siis 2.3.08 ja syntymäaika 18.38. Täytyy lisätä ne siihen listaan lasketuista ajoista, kun ehtii.

Vauva on aivan ihana, ei ois voinu suloisempaa ja rauhallisempaa pientä miestä enää syntyäkään. Luulin tän olevan vaan urbaanilegendaa, että on olemassa vauvoja, jotka vaan syö ja nukkuu!

Mut nyt on tilanne päällä, got to go!
 
"lista"
4.2. kirle
25.2. Anno, esikoinen
29.2 Cosmic, toinen, 25v., PHKS
2.3. Elviira M, toinen
2.4. saana1983, esikoinen
4.3. antzi*, toinen (ensimmäinen enkelityttö), 23v
6.3 Stella-82, esikoinen
7.3. Elli_K, esikoinen
8.3 Elin81, toinen
9.3. Minjarella, toinen, 26v., Porvoo
9.3 Mari1978,toinen
9.3 iita-77, esikoinen
10.3 Monte72, esikoinen, 35v, NKL
11.3 Emma78, esikoinen
15.3. katriina-, toinen
16.3.minä-75, neljäs
18.3 supe77, toinen
19.3 Kerde, toinen, 33v, PSHP
19.3. Hilppa, esikoinen
19.3. Nelli 82, esikoinen
21.3. lusiina, esikoinen
30.3 sere79 27v., kolmas

Löysin tällasen listan tuolta alkupäästä tätä ketjua,oiskohan täs suunnilleen kaikki maalismammat mukana.
Lisäsin itteni kans.

minä-75
 
katriina-
Onnittaelut Cosmicille poikavauvasta!! Tosi nopeasti aukesit sit loput sentit, kun alku oli kuitenkin hitaanlaista.
Meidän vauvasta on koko ajan veikatttu suht keskikokoista, eli varmaan siinä 3,6kg sitten la:n aikoihin. Mutta sehän on vain veikkaus, toden näkee sitten ;)
 
Kerde
Onnea cosmic ja poikavauvalle myös onnittelut!!!!

Täällä hiljaiseloa supisteluiden suhteen, eikä muitakaan merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Alkaa varmaan kertarysäyksellä... saas nähdä.

Jänskäillään ja mukavaa viikonloppua kaikille!
 
minä-75.
Maaria tais lähtee synnyttämään,ku ei oo mitään kuulunu.
Mul on tullu kipeitä supistuksia aina vähän väliä.Mut ei nyt mitään pitempää aikaa.Jotenki supistusherkkä oon kuitenki.Et jos vähänkään rasittuu,ni kyllä niitä kipeitä suppareita aikaseks saa.Vois lupailla,ettei menis ihan sitä paria viikkoo yli tän vauvan syntymä.Ja jospa tyttö syntys aiemmin ku pojat...
Tänään kuitenki häihin juhlimaan ja vauva saa vielä pysyä mahassa.
Nyt rv 38+6 eli 39 viikkoa odotusta takana...
 
katriina-
minä-75: mulla tuntuu lähipäivinä ilmenneen sama juttu, eli étenki iltaisin tulee noita kipeitä supistuksia, ja myös rasituksessa supistelee taas, lähinnä kivuttomasti. Viime yönä olin taas hereillä pari tuntia, ja tuli muutama kipeä supistuskin, muttei mitään säännöllistä. Nyt tää arpominen ehkä alkaa.
39+0 tänään. Niin se 40. raskausviikko alkoi, la lähenee!
 
Hyvää naistenpäivää!
Voi kuulkaa, ei ei, kotona ollaan ja takana turhankin rauhallinen yö. Eilisiltana supparit jotenkin vaimeni eikä tullut sellaisia kunnon "sarjojakaan". Rasituksesta tulee kyllä, pari kertaa kyykkyyn ja muutama marssiaskel niin suppari on siinä. Jumppaamaanko tässä pitää ruveta?! Vauvakin tekee "osuutensa"; innostuu välillä mylläämään ja saa supparin aikaan. No, tulipa ainakin nukuttua kunnolla. Suppareita tuli yhden ja kolmen aikoihin, mutta aina sain unen päästä uudelleen kiinni. Rusehtavan limaista vuotoa tulee pyyhkiessä jos aina silloinkaan.

Cosmicille onnea poikavauvasta!
Ja katriinalle uudelle viikolle pääsystä - ja kärsivällisyyttä - sitä tarvitaan sitten ainakin täällä 40+ -kerhossa!
Minä-75:lle rauhallisia juhlia, varo ettet innostu liikaa tanssilattialla tai jää hääkakku maistamatta :)

Hyvää naistenpäivää kaikille! Tämä se on sitä naisenelämän ydintä!!

Maaria 40+4
 
katriina-
Elviira M:sta ei sitten oo kuulunut, varmaan vaavi syntynyt :) Mites Maaria?

Mä oon aika väsyksissä, nyt jo kaks yötä oon nukkunut tosi huonosti. Eilen illalla vauva liikkui niin että viilteli tosi paljon kohdunsuulle ja supistelikin. En saanut unta ennen kahta kunnolla! Aamulla sit kuitenkin oli herättävä puol kasilta, ja siinä välissäkin valvoin vähän vessareissun yhteydessä... mitään säännönmukaisuutta noissa suppareissa ei kyllä ollut, mutta "mukavasti" jo napakkuutta sen verran, ettei oikein uni tullut silmään. Kivuttomia supistuksiakin on perjantaista alkaen ollut taas pitkin päivää (ja yötä) kymmeniä, en oo niihin liiemmin kiinnittänyt muuten huomiota.

Onko kellään muulla "ongelmana" se, että vauvan liikkeet tekevät kipeää? En muista, et esikoisen kans olis näin paljon ollut noita pistotuntemuksia tuolla alhaalla. Aloin jo eilen miettiä, et onko vaavi kääntynyt väärinpäin takaisin, mutta kyllä mun mielestä jalat ovat ylhäällä edelleen. Ehkä tää vauveli vaan on jo niin alhaalla tai jotain?!

katriina- 39+1
 
minä-75.
Katriina: Mukavaa oli olla häissä, näki paljo kavereita ja ku lapset jäi kotiin hoitajalle, ni oli vapaapäivä lastenhoidosta ja sai olla miehen kans kahestaan.Rentoa.
Korkokengillä seisoskellessa alko vaan toista pohjetta särkemään. Mulla on siinä huono verenkierto ja jotenki ihan kiristi sitä pohjetta kipeesti,että yritin sitä sit vähän hieroskella.Mut yön aikana se meni kyllä ohi.

Mä en oo tosi moneen yöhön saanu nukuttua kunnolla.Meiän pojat on ollu kuumeessa ja herätelly ja pyytäny juomista.Ja sit ku ois saanu taas alkaa nukkuu,ni vauva on alkanu myllää mahassa.
Meiän vauva myllertää kans mahassa ja välillä ihan sattuu ku se puskee johki lantioon tai kylkiluihin.Tuntuu,että tulee "läpi".Mulle ultraaja sano,että vauva periaattees mahtus kääntyy ympäri,mutta pää on niin painava näin viimesillään,ettei se enää käänny.
Mä oon valvonu jo pitkän aikaa lähes joka yö pari tuntia aamuyöstä,eli ei vaan väsytä.Eli kai se on jotain totuttelua vauvan yöheräilyihin,ehkä se herää aina sit aamuyöstä syömään tms.
Meiän pojat heräs täs syksyllä/talvella aamulla vasta 10:ltä,mut nyt kevään myötä ne on alkanu heräilee tosi aikasin 7-8 aikaan.Menee kyllä sit illastakin aikasin nukkumaan.
Tasan viikon päästä ois mulla laskettuaika.Nyt on alkanu tuntuu,että tääki menee varmaan sen 2 vk yli...Saa nähä...
 
Kerde
Heissan!
Pitkästä aikaa sain nukuttua suht hyvin viime yönä. Esikko oli tai on edelleen yökyläreissulla, niin saadaan miehen kanssa olla vaan.. Ihanaa oli! Mulla on samoja univaikeuksia kuin teillä muillakin.

Mulla kans Katriina vauvan liikeet tekee välillä kipeää. En muista kans, että esikon kanssa olis ollut samalla tavalla. Kroppa ei ole toisessa raskaudessa enää entisenlainen. Lihakset on hävinnyt ja löllöö tullut enemmän tilalle.

Kerde 38+4
 
sere79
en mäkään saa nukutuks vaikkei mitään supistuksia ja muita ole mutta kun vauva myllertää tosi runsaasti ja tekee kanssa kipeetä, melkeen aina. ihan kuin johkiin luihin porautuis. ja mulla on tossa oikeella puolella just kylkiluitten alapuolella joku rusto vaiko lihasjuttu, mikälie niin se on ollut järkyttävän kipee jo pari kuukautta ja nyt se vaan yltyy kun kohtu on niin korkeella ku olla ja voi. vaavi on koko ajan ollu pää alaspäin ni ne potkut tuntuu kipeiltä pahiten.

vaikeeta nukahtaa, herää kaikkeen mahdolliseen ääneen, isäntä kuorsaa, 2 viikon päästä kaks täyttävä poitsu pyörii ja hyörii siin välissä, eipä siinä paljoo nukuta...
 
lusiina
Heipä hei..

Cosmicille onnittelut heti näin alkuun!

Pikaiset kuulumiset vain, kaikki on ok ja olenkin tänään pitänyt jalkoja ristissä koko päivän kun mies oli laskettelureissulla kavereidensa kanssa niin kaukana. No, onneksi kaikki on mennyt hyvin ja kohta kai sen pitäisi jo tulla kotiin..

Täällä ei vieläkään mitään pahoja oireia, ei univaikeuksia tai närästyksiä tms.. Potkuja kyllä satelee tasaseen tahtiin ja käy kipeetä. Huh, väliin on maha ihan hellänä jostain tietystä kohtaa kun on niin potkinut siihen.

Malttamattomana täällä jo odottelen synnytystä, vaikka ei olekkaan oikein mitään merkkejä siihen liittyen. Mutta saishan tuo jo syntyä! :) Ihan valmis olisin ottamaan vauvan mahan tälle puolelle.

Ai niin, rintapumpun osat ja tutit pitäisi vielä keittää...
 
minä-75.
Täällä rauhallista supistelujen ym.suhteen...Vaikee kuvitella,että tällä viikolla jo laskettuaika(sunnuntaina).Tänään neuvolassa käynti.Eipä siellä varmaan mitään ihmeitä,rutiinit...Kuopukselle pitäs antaa MPR-rokote,mutta on flunssanen,ni siirrän sitä.Vois tänään yrittää vähän lenkkeillä,ku mies tulee töistä.On jääny liikunta tosi vähiin.
Mukavaa viikonalkua kaikille!
 
katriina-
ihanaa, sain nukuttua paremmin!! Nyt on huomattavasti parempi olo. Mutta tosiaan toinen puoli asiasta on, ettei supistuksia siis ollut ja synnytyksestä ei tietoakaan vielä. Esikoinen syntyi aikoinaan 39+2, mikä on siis tänään... eli pitemmäksi menee. Toki odottaminenkin on helpompaa, jos saa edes nukuttua ;) Mutta silti tämä odottavan aika on niiiin pitkä...tuntuu, että taitaa mennä yli lasketun ajan, joka on siis lauantaina.
 

Yhteistyössä