Maalismammoja?

  • Viestiketjun aloittaja anno
  • Ensimmäinen viesti
minä-75.
Kaikkea hyvää sinne sulle Lusiina.Kiva jos äitisi pääsis mukaan synnytykseen,ellei mies pääse.
Täällä saattaa olla synnytys aluillaan! Tai 1,5h ajan supistellu säännöllisesti alle 10 min.välein...Nyt 41+6
 
katriina-
Voi lusiina mikä tilanne :( kurjaa. Toivottavasti kaikki selviäis parhain päin... ja jos tosiaan ois toinen tukihenkilö sitten synnytyksessä apuna.Tulikohan minä-75:lle nyt sitten lähtö, kun ei ole kuulunut tänään enää mitään.
 
lusiina
Huh, nyt on reissu takana. Käytiin katsomassa miestä, siellähän tuo oli vielä aika sekavana ja unisena leikkauksen jäljiltä kun kovat lääkkeet yhä.. Mutta leikkaus onnistui hyvin, iso haava vaan mahassa. Eli toipuminen alkaa nyt ja hoitajat meinasivat että jos kaikki menee hyvin niin maanantaina tai tiistaina voi jo hyvinki päästä kotiin. Eli toivon että pääsee ja että synnytys venyisi nyt sinne asti.

Nyt on vaan tuo "alakerta" tosi tosi tosi kipeenä, tietty kun autossa istunut ja kävellyt ympäri sairaalaa ja ollut pitkä päivä, eikä oo voinut oikasta jalkoja missään vaiheessa. Tuntuu ettei ollenkaan pääse kävelemään, kaikki nuo luut ja lihakset ja mitä kaikkea siellä onkaan niin ihan poikki ja ei oikein liikkua kärsi. Toivottavasti menee ohi kun meen tässä nukkumaan, kuhan kerkeää. Oli tosi väsyttävää mutta sen arvosta, kyllä sitä haluaa toista käydä kattomassa kun on huonossa kunnossa. Automatkat oli pahoja, supisteli ihan tasaseen tahtiin ja ei ollu yhtään kiva istua. Ja nyt on illallakin supistellut, en oo aikoja kattonut mutta tasaseen tahtiin niitä tulee. Ei kuitenkaan kovin kipeitä vielä, aion pärjätä kotona ja vasta viimesessä hädässä mennä sairaalaan, tuskin tässä vielä on synnytys käynnissä kuitenkaan. Luulen että johtuu vaan automatkasta ja pitkästä päivästä. Kuitenkaan eivät oo niin kipeitä suppareita etteikö pärjäis. Kipeimpiä tähän asti mut siedettäviä. En haluais lähtä sairaalaan, enkä lähekkään ellei oo ihan pakko, yritän mennä nukkumaan panadolin voimin ja jospa tää menis levolla ohi.

Nyt ei jaksa enempää, painun petiin. :)

Oikein paljon onnea minä-75:lle synnytykseen! Kyllä oot varmasti lähtenyt sairaalaan kun ei ole kuulunut ja voi olla jo hyvinkin vauva maailmassa! Käyppäs sitten kirjoittelemassa kuulumiset kun kotiudut!

Nyt ei ole enää montaa vauvatonta jäljellä, taidan minä jäädä viimeiseksi.

-lusiina, rv 41+2 (ollaan jo seuraavan päivän puolella. :))

Ps. Muistakaahan siirtää kellot!
 
sere79
voi miten ikävä tilanne lusiinalla! voimia ja jaksamisia!!

onnitteluja kaikille jotka ovat jo vauvat saaneet!

piti maanantaina käydä tässä sanomassa moro mut unohdin. tiistai aamuna klo 9.03 syntyi sektiolla meille pieni prinsessa, 2900 g ja 48 cm! söpö, pieni ja täyden 10:n tyttö tummalla pehkolla :D leikkaus meni todella yllävänkin helposti, puudutus vaikutti hyvin, leikkaus meni ilman ongelmia ja kohtukin kuulemma kunnossa, ei kiinnikkeitä, ei ohentumia eli kohtu kunnossa kaikin puolin ja terve. paksu nahka vaan leikkaushaavan kohdalla jo mutta lisää pystyy vielä hyvin jos vaikka halutaan :D

heti tiistaina jo istuskelin sängyllä ja keskiviikkona köpöttelin huoneessa jo täyttä päätä, hoitajat ihmetteli siel kovasti et miten oonki niin pirtee ja hyväkuntonen, mikäs siinä ollessa ku haava ollu kipee oikeen olleskaan eikä vaivannu, ei laskenu hb ni olin pirtee, jakso olla pystyssä ja hoidella vauvaa. torstaina aloin jo puhumaan et koskas pois pääsis :D siel oli niin tylsää. vauvakin oppi heti oikeen imuotteen ja maito nousi torstaina oikeen kunnolla rintoihin et tuskasta ihan oli. painokin alun laskemisen jälkeen oli perjantaina jo nousussa ja minä pärjäsin kipujen kanssa ihan tava särkylääkkeellä niin päästivät sitten lauantaina pois. en ole täällä kotona tarvinnu kuin yhden kerran vasta lääkitystä, vauva nukkuu ja syö hyvin ja on ihana olla kotona.

kaikki meni todella hyvin ja oon ikionnellinen noin ihanasta ja täydellisestä tytöstä ja siitä et tuo 2-vuotias ei ole ollut yhtään mustis vaan sopivan kiinnostunut ja kiltisti. mieskin on ihan lääpällään kun on noin sulonen tyttö meillä <3

että sellasta täällä :)

lusiinalle jaksamisia ja pidän peukkuja et kaikki menee hyvin.

menenpäs tästä nyt vauvan hoitopuolelle katsomaan :)
 
Kaissuli
Ollaan edelleen kotosassa.viikkoja nyt 40+5, elikkä mie se taijan jäädä viimeiseksi;)
Tsemppia Lusiinalle...kurja tilanne teillä:( mutta elämä voittaa:)
Taitaa joo minä -75:n olla jo sairaalassa...voi kun miullakin pian alkas...ei pahemmin oo ollu suppareita...eilen aamulla pientä vihlontaa, mut meni nekin pois melkein samantien kun alkoivatkin...hö! huomenna taas neuvola
 
lusiina
Hui, oltiinpa me pudottu! Täältä on tietty kaikki muut paitsi minä joko synnyttämässä tai sit vauvan kans niin tohinaa kotona ettei jouda enää koneellekkaan ;)

No, tulin vaan tänne hehkuttaan, kun en voi uskoa että asiat käänty vielä näin hyvin. Mies siirretään tuohon lähempään sairaalaan, minne oon itekki menossa synnyttämään. Eli vaikka toipuu leikkauksesta ja on sairaalassa, pääsee kuitenkin synnytykseen. Ihan siksi suostuivat siirtämään kun oli kertonut että synnytys voi tulla minä hetkenä hyvänsä. Nyt ei tarvi enää ite miettiä, että mitä jos pitää yksin mennä synnyttämään, tai ilman miestä ainakin. Kyllä on helpottunut olo nyt! Aivan mahtavaa.. :) Kun mulla on huomenna se aika aamusta jo sinne sairaalalle, äitipolille siis, jossa tod. näk. käynnistävät. Ainakin nyt voin puhua ne ympäri, en välttämättä olisi uskaltanut yrittää jos mies olisi vielä ollut siellä kaukana.. Mutta nyt voin turvallisin mielin mennä synnyttämään, kun mies pääsee mukaan.

No, onhan tässä tietysti vielä semmoset huolet, että mitä jos vauva on semmonen 5 kilonen jötikkä, ja ei mahdu syntymään, ja tehään sectio, niin siinä meitä on sitte kaks arpimahasta vasta leikattua vanhempaa ja iso vauva, eli miten kaikki nostelut yms.. No, mutta ei auta murehtia, vaikka painoarvio onki ollut ihan reipas. :D Toivottavasti kaikki menee kuitenki hyvin, alan jopa uskoa pikku hiljaa niin..

No, huomenna aamusta meen kuitenkin sinne sairaalaan, jos ei sitä aikasemmin synny, ja toivottavasti tosiaan käynnistävät.

Nyt taas muihin puuhiin!

-lusiina, rv 41+3

ps. eilen illalla tais tulla (ainakin osa) limatulppaa!
 
Kaissuli
täällä vielä miekin oon...la tuli kolmeen otteeseen limatulppaa. tänä aamuna oli jo hieman säännöllisiä hieman kipeitä supistuksia, muy loppuvat si tunnin päästä...et kovasti synnytystä ootellaan. Mukava kuulla että Lusinan mies pääsee samaan sairaalaan missä synnytyskin tapahtuu. Tsemppiä ja jaksamista kaikille!!
 
minä-75.
Pikasesti täs koneella.Tänään kotiuduttiin sairaalasta.Eli meille synty la-aamupäivällä klo 11.09 tyttö,3415g,53cm.Synnytys oli tosi nopea.5 alko supparit kotona,7 meni veet.Puol 9 menin sairaalaan yksin eeltä.Mies tuli 10 mais ja 11 jälkeen synty tyttö.
Ponnistusvaihe vain 2min.Sain vain kohdunkaulanpuudutteen,mut se autto muuhun paitsi ponnistus oli täysin luomuna ja tosi kipee,mut nopee tosiaan.
Tänään vauva 2 vrk vanha ja tosiaan jo kotiuduttiin ku kaikki ok.
 
lusiina
Oikein paljon onnea minä-75 tytöstä!

Jeps, me ollaan Kaissulin kanssa ainoat.. kumpihan kerkee ennemmin? ;)

No, mulla on huomenna aamulla meno sinne yliaikaiskontrolliin, toivottavasti ottavat jo sisään ja alkavat käynnistelemään, eikä laita kotiin ootteleen vielä. Eli jos musta ei enää kuulu niin pääsin odottelemaan synnytystä. :) Ihanaa, alkaa jo vähän jänskättää..

nyt nukkumaan niin jaksaa aamulla lähtä (ehkä) hakeen vauvaa kotiin! :) Toivotaan niin.
 
lusiina
No niimpä tietenki, eihän ne mua ottaneet sisään. Kuulemma parempi että kännistyis itsestään synnytys (no tottakai!! mutta jos ei niin ei) ja tutkimusten jälkeen lääkäri sanoi että voi hyvinkin lähtä käyntiin milloin tahansa, eli odotellaan sitä perjantaita, silloin tulee 14 päivää yli lasketun ajan. Jos ei siihen mennessä ole tapahtunut, menen suoraan käynnistykseen, ei mitään käyrillä makoiluja sitten enää.

Joo siis paikat oli ihan hyvällä mallilla, kohdunsuu 2 sormelle auki ja kanava pehmeä ja ihan lyhyt. Lääkäri teki todella kovakouraisen sisätutkimuksen, sanoi että tarkoituksella niin voi se jo autta vähän, ja totta tosiaan, nyt oon koko päivän vuotanut verta ja limaa. Limatulppaa on tullut ihan järjettömästi. Ja on supistellut koko päivän, mutta tosi epäsäännöllisesti. Mutta jospa tästä alkaisi jotain tapahtumaan, toivon niin.

Mies on yhä sairaalassa, varmaan muutaman päivän sisällä pääsee kotiin. On tosin vielä niin heikossa kunnossa leikkauksen jälkeen ja haava tietty kipeä, että ajateltiin kysyä perhehuonetta sitten synnytyksen jälkeen jos vain sattuisi olemaan vapaana. Kun varmaan tulee autolla ajo kielto joksikin aikaa, ainakin viimeksi tuli, haavan ja kovien lääkkeiden takia, eli ei pysty ajaan tätä kodin ja sairaalan väliä ees taas. Perhehuoneella asia järjestyisi ihan kivasti. :)

No, senpä näkee sitten.. Nyt on sauna lämpiämässä, jospa sais niitä suppareita aikaseksi. :) Se vaan että joudun varmaan soittamaan ambulanssin tai taksin, jos tulee lähtö, koska ei varmaan kannata lähtä yksin ajelemaan.. No, saapahan kyytiä. :D

Täällä on hiljaista, mun yksinpuhelua vaan.

Kaissuli, kerrohan kuulumiset! Ellet sitten oo jo synnyttämässä, voi hyvinki olla niin kun ei oo kuulunut taas eilisen jälkeen. :)

No, nyt hyvillä mielin saunaan ja nukkumaan.

-lusiina rv 41+4
 
Kaissuli
En oo VIELKÄÄN lähteny synnyttämään;) elikkö kotosalla vielä ollaan. Just mietinkin että ootko jo päässy synnyttämään...miulla pe yliaikaskontrolli...toivottavasti ottaisivat miut jo silloin sisään...en millään jaksais ootta vielä neljää päivää, siis ensiviikon tiistaihin.silloin tasan 42+0!! nyt rv 41+1. taijan jäädä viimeiseksi;)
tsemppiä Lusiinalle!!!!!
 
lusiina
Mulla on perjantaina sitten se käynnistys, ellei nyt huomenna ala tapahtuun mutta pahalta näyttää. No, eipä sinne perjantaihinkaan enää kauaa ole, kyllä sen jaksaa odottaa. :) Mulla on silloin tasan 42 viikot.

Yritä kaissuli päästä vaan sisään, niin ollaan yhtäaikaa sitten käynnistelemässä näitä meidän viimesiä vauvoja. :)
 
supe77_
Onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja tsemiä synnytykseen, joilla koitos on vielä edessä :)! Odottavan aika on lopussa pitkä, mutta pian teidänkin odotus palkitaan! Esikoiseni syntyi aikanaan rv 42+3, joten tiedän kyllä, kuinka pitkiltä nuo viimeiset raskauspäivät voivat tuntua...

En ole tosi pitkään aikaan saanut aikaiseksi kirjoitettua tähän maalismammojen ketjuun, vaikkakin olen lueskellut teidän muiden kuulumisia aina silloin tällöin.

Sain pienen tummatukkaisen prinsessan 15.3. Kokoa neidillä oli 4044g ja 52cm.
Synnytys oli helppo. Se käynnistyi rv 40+3 lapsiveden menolla klo 21 illalla. Supistukset alkoivat tuntumaan klo 23 jälkeen. Hieman ennen klo 5 tyttäremme syntyi. Ponnistusvaihe kesti vaivaiset 3min. Synnytyksessä sain spinaalipuudutuksen, joka vei kyllä kaikki kivut mennessään :)
Nyt täällä kotona hoitelen pientä tuhisijaa, jolla on vuorokausirytmi vielä hiukan hakusessa, muutoin on kaikki mennyt kivasti, eikä esikoinenkaan (nyt 2v9kk) ole ollut vauvasta mustis.
 
Anni62
Mun vanhimmasta tyttärestä tuli maalismamma, la 10.4 mutta syntys tosa maanantai-iltana 19.53 tukholman aikaan.
Neiti oli 50 cm pitkä ja painoa 3259 kg on niin tummatukkainen kun saatiin tiistaiaamuna kuva.
Tämä on toinen lapsenlapsemme ja anopille viides lastenlastenlapsi.
Onnea kaikille maalismammoille.
 
lusiina
Hei, minäkin koneelle kerkeän. Tosiaan perjantaina ois ollu käynnistys, mutta ei (onneksi) tarvinu sinne oottaa, vaan synnytys käynnistyi itekseen edellisenä yönä. tai oikeestaan koko päivän supistelu mut sit to-pe yönä lähettii sairaalaan. joskus 4 aikaan oltiin siellä ja synnytys oli käynnissä ja veetki meni sitte kohta siinä. 8 aikaan sain epiduraalin ja sain nukuttuaki vähä. :)
04.04.08 klo. 16.10 syntyi sitten POIKA, 4370g, 53,5cm.
Synnytyksen kestoksi laitettiin 17 ja puoli tuntia, josta tunnin ponnistusvaihe.

Olihan tuo aika rankka kokemus, mutta jäi ihan tosi positiivinen kuva synnytyksestä ja ei ollut niin kauheaa kun etukäteen pelkäsin. :D Isohan tuo oli, mutta en silti revenny eikä epparia tarvinu tehä. muutama 1asteen repeämä ja pari tikkiä, istua pystyin heti. :)
Vauvalla vaan oli vähän ongelmia alussa, kun syntymän yhteydessä tulikin yllättäen paksua vihreää lapsivettä, ja vauva ei alkanu hengittämään eikä itkemään heti ja oli veltto ja sininen. Imettiin siinä limaa ja tuli sieltä sitten parkaisukin, mutta jouduttiin viemään happikaappiin loppupäiväksi. Mies lähti sinne sitten heti ja mä jäin ompeluttaan ne pikku nirhaumat. Sit menin suihkuun ja kävin vauvaa kattomassa siellä kaapissa. Eli ihan tosi hyvin jaksoin synnytyksen jälkeen, vähän heikotti mut jakso olla pystyssä. Nyt vauva voi tosi hyvin kuin myös äiti. :) Ja isiki alkaa toipuun pikkuhiljaa leikkauksesta, kuukauden ois nostelukielto mutta siitäpä se lähtee..

Nyt taitaa kaikkien vauvat olla maailmassa? :)
 
Kaissuli
Onnexi olkoon poika-vauvasta!!tulipa hyvän kokonen isäntä:)
Miullakin meni synnytys ihan hyvin. Kestoa noin 10h ja ponnistus reilu tunnin. Muutamat tikit haittaavat hieman istumista, mutta nyt jo ihan ns. normaalikin istuminen onnistuu;)
 

Yhteistyössä