Maanantain rv pino!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kenellä muka tylsää?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kenellä muka tylsää?

Vieras
Mitkäs viikot? Entäs fiilikset?

Itsellä tänään rv 34+0, ja parin tunnin päästä nla, olen varmaan maailman rasittavin neuvolatädin mielestä, nytkin taas iiiiso lista mielessä pyörineitä asioita joita pitää muistaa kysyä. Esikoista odottaessa minulla oli hyvin harvoin mitään kysyttävää, nyt kyllä senkin edestä, kun tietää vähän mitä odottaa ja mitä tahtoisi tapahtuvan eri tavalla jne..

Mutta olo sinänsä ihan hyvä, joskin liikkuminen aika hidasta ja sukkien ja kenkien laitto on aika taitolajiksi muodostunut, ja niitä ns sukkapuikko vihlaisuja tulee entistä useammin.

27...odottavan aika on pitkä=)
harmittaa kun rinnat vuotaa ja vielä 3kk jäljellä =/
liikkuminen vaikeaa liitoskipujen takia mitkä todella pahat,verensiirto tulossa,painoa 7 kiloa raskauden alusta ja plaah 2 päivää oksettanut ja vointi ihan hirveen kummalinen ja paha=(

[QUOTE="ökkö";23030304]27...odottavan aika on pitkä=)
harmittaa kun rinnat vuotaa ja vielä 3kk jäljellä =/
liikkuminen vaikeaa liitoskipujen takia mitkä todella pahat,verensiirto tulossa,painoa 7 kiloa raskauden alusta ja plaah 2 päivää oksettanut ja vointi ihan hirveen kummalinen ja paha=([/QUOTE]

Minulla kanssa tissit vuosi rv 25 alkaen, nyt viime viikolla tuli ihan tooodella paksua keltaista nestettä muutamana päivänä ja nyt loppunut lähes kokonaan tuo vuotaminen, ja painoa tullut 17kg raskauden aikana. :) Tavoitteena olisi kerätä vielä 5kg verran vähintään, lähtöpaino niin alhainen että ei olisi pahitteeksi vaikka 10kg vähintään jäisikin.

Rv28+3 kaksosista. Mahan sf-mittahan on ollut jo tammikuun alussa 33 eli sama kuin ykkösestä viimeisillään, joten oloni voi kuvitella. Liitoskipuja ollut jo viime vuoden puolelta lähtien, mutta pahimmat on helpottaneet. Alaselkä kipeytyy iltaa kohden ja kävely on aika puuskuttamista. Nyt iski rd ja iltapäivällä menossa sairaalaan keskustelemaan tästä. Ensi viikolla taas ultraa, neuvolaa, piikkejä ja ties mitä kivaa. Vauvojen kasvua seurataan kun iso painoero(30%, vaikka eri pussit).

Rv 36+0, tuntuu ettei päivät kulje eteenpäin. Painoa tullu n.11 kg. Jännittää ja mietityttää synnytys. Ensimmäistä ja luultavasti ainokaista odotan, malttaisi en kuukautta vielä odotella. Kumman nenä ja miten pienet varpaat?
Tuntuu, että harjotussupistuksia alkanut tulemaan enemmän ! Selkä pamahti jumalaisen kipeeks, kun jouduin tunnin paikoillani istumaan.
Iso olen nyt ja tosi kömpelö. Turvotusta sormissa ja kaikki löytää paikkansa lattian kautta. Vettäkin tulee juotua kauheesti. Hyvät fiilikset silti :)

rvk 16+2, hiukka vielä pahoinvointia on jäljellä ja näköjään sain peräpukaman vaivakseni, mutta muuten oikein hyvä fiilis ja kiva olla. Liikkeitä yritän tunnustella kun pari kertaa tuntenut jo sellasta selkeää liikettä, en kuitenkaan joka päivä. Ne on niin ihania! Tsemppiä teille jo viimeisiä viikkojanne odottaville :)

Rv 28+2 ja tunnin päästä neuvola/lääkäri. Pääsen ilmeisesti taas näkemäänki vaavia. :)
Hyvin menee, helppo vaihe. Ruoka maistuu (toki annoskoot on pienentyny) ja hyvä olo, ei ongelmia. Joitaki kenkiä alkaa olla jo vähän hankala laittaa, ja selkä vähän väsyy myös yöllä kun ei taho aina löytää hyvää nukkuma-asentoa. Petari on menny jo littuun keskeltä, se ei auta asiaa. Mutta ku nousee ylös ja vähän verryttelee ni kylläpä se siitä.
Oikean kyljen yläosaan vauva puskee välillä vähän ahistavasti. Mutta silti se on niin ihanaa. :heart:

Rv 33+2, kenkiä ei tahdo enää itse saada jalkaan ja kävely on enemmän lyllertämistä. Pelko kohtukuolemasta, synnytys komplikaatioista ja lapsen terveydestä, pyörii mielessä. Taitaa nämä pelot olla läsnä loppuun asti...

Yhteistyössä