Hae Anna.fi-sivustolta

Maantieteelliset ulkonäköpiirteet Suomessa?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä mielenkiinnosta vaan, 17.08.2011.

1. hohhoh ohhoh Vierailija

On ihan turha sekoittaa jotain burkhaa näihin asioihin. Ja oli jalat kuinka hyvin tahansa hoidettu, korrektiin bisnes/juhlapukeutumiseen eivät paljaat sääret kuulu ja piste.

2. hkhjklhlk Vierailija

mielestäni tuo eka kuva on sata kertaa parempi kuin toinen! Toisessa hikinen väsähtänyt tytteli, ekassa sellainen "elegantimpi" kaunis nainen.

3. Juuri näin Vierailija

Juuri näin

4. Lahtelainen Vierailija

listan perusteella Pihtiputaalainen, joten pitääkö minun mennä dna-testiin todistaakseni, että olen vanhemmistani.....?

5. Ohhoh Vierailija

Mulla on leveä agressiivinen naama, lyhyt nenä, silmät pään sisällä ja matalajalkainen astunta. Mut mua luullaan aina ulkomailla ulkomaalaiseksi.

6. aha Vierailija

Varmaanki kiinalaiseksi, jos on vinot silmät eli niinku mongoloidit, ei silmäluomea näy.

Itse olen Pohjois-pohjanmaalta, nainen, paksut pitkät hiukset, maantieväriset, kulmikas naama, korkeat poskipäät, soikeat silmät, isohkot ja siniharmaat, suora nenä, pieni suu muttei viiva, alahuuli paksumpi kuin ylähuuli, kuoppa leuassa, niinku Anne Pohtamo. Pitkä selkä, mutta myös pitkät reidet, perse normaalilla korkeudella, polvien kohta kapein. Leveähköt hartiat, D tissit. Sirot ja kauniit kädet ja jalat, sormuksen koko nimettömässä 16mm. Lantio ei ole leveä. Hoikat pohkeet. Tiukka pimppa.

7. Sillä tavalla Vierailija

Joo, hyvin onnistunut sukupuolenvaihdosleikkaus.

8. aha Vierailija

Ai transu? Olen siroluinen ja lantio on 91 cm, vartalo samanlainen kuin Monacon prinssi Albertin vaimolla Charlenella.

9. ujous Vierailija

Minä en osaa arvata, kuka suomalainen on mistäkin osaa Suomea kotoisin, mutta maailmalla tunnistan aina suomalaisen, olkoon sitten vaalea tai tumma, paksu tai hoikka. Ainoastaan kerran en tunnistanut, kun pikimusta poika puhui virheetöntä suomea.

Olen asunut suurimman osan elämästäni ulkomailla, mutta suomalaiset on tunnistanut ilman ongelmia jo ennen kuin olen tervehtinyt heitä suomeksi. Yksi tyypillinen piirre on korkeat poskipäät ja pieni pystynenä ja ohut tukka. Sääret eivät ole yleensä kovin pitkät ja lantio on usein leveähkö hoikillakin.

Jotkut pukeutuvat ja meikkaavat ihan yli ja ovat jäykkiä. Suurin virhe on värjätä tulkka liian mustaksi, valkoiseksi tai kirkkaaksi, varsinkin jos tyyliin kuuluu vielä liian paksu meikki. Rennosti pukeutuneet ovat urheilullisissa asuissa ja kengissä, joita ei hoideta kunnolla. Yksi tyypillinen suomalaisuuden merkki paistaa kauas; siis keski-ikäiset pulskat puna-, valko- tai mustatukkaiset (ohut polkkatukka) tädit Marimekon vaatteissa. Siitä ei voi erehtyä. Viimeistään suomalaisen tuntee liikkumisesta ja ujosta katseesta. Tyypillinen suomalainen harppoo hiukan huonoryhtisenä ja pälyilee ujon näköisenä luullen, että juuri häntä tuijotetaan ihmisvilinässä.

10. höpöä Vierailija

Aika kliseistä. Suomalaisen tunnistaa katseesta ja ihon sävystä.

11. lyhkäsiä Vierailija

Yleensä suomalaiset on lyhkäsiä pallinaamoja sekä miehissä että naisissa. Vaikka ois hoikkakin, niin miehillä on tuo läskinaama. Komeimmat miehet ja naiset tulevat Pohjanmaalta, tummia ja pitkiä sekä Kaakkois-suomesta. Mulla on pitkä ja tumma mies kaakkois-s., ite olen pohjanmaalta, komea paksuhiuksinen nainen, suoranenäinen, pitkä ja hoikka. Ja lapsista tuli tietysti samanlaisia.

12. pallinaama Vierailija

Ahistaako koskaan olla erilainen?

13. lyhkäsiä Vierailija

Ei, kun olen ylpeä itsestäni. Mutta on haittapuolikin. Saan vähän liikaakin huomiota kaikenikäsiltä miehiltä. Ilman meikkiä olen nyt tässä käynyt kaupassa, että sais olla rauhassa. En kyllä tykkää yhtään huomiososoituksista. Ukot luulee, että akat tykkää kommenteista. Haistakaa paska!

14. Veikkaan Vierailija

Ne luulee sua transuksi.

15. lyhkäsiä Vierailija

No, en ole yhtään miesmäinen. On sentään isot tissit. Muistutan hiukan Anne Pohtamoa tai Tarja Smuraa, niinkuin joku toinenkin, pitkät sääret. Hiukset ei ole tummat. Mitä sä kuvittelet, että kaikki pitkät ois transuja?

16. Pithkiä Vierailija

Mä olin kerran kaupassa, siellä oli pikkulikka pikkuostoskärryjensä kanssa, oli jäänyt tuijottamaan monttu auki hedelmäosastolla pitkää naista, jolla oli suora nenä. Kun se siitä tokeni, niin ryntäs kärryt kirskuen mutsinsa perään ja sopersi samalla, et mutsi hei, mutsi hei, toi mies oli pukeutunut naiseksi.

17. pallinaama Vierailija

Vai kärryt kirskuen... *naurua*

Näkiköhän se pikkulikka minut (178 cm ja suora nenä)? :O Toisin kuin nimimerkin "lyhkäsiä", minut miehet jättävät rauhaan. Varmaan siksi, kun oon ruma. Ei meitä kaikkia onnista.

18. aha haha Vierailija

Tais äitinsä olla tyypillinen tumppi, pullea.

19. kaisuli Vierailija

joo ei Suomalaisella tyypillisesti ole " nappisilmiä " vaan silmät on ovaalin ( mantelin muotoiset ).

20. alkuperä_arvoitus Vierailija

On tutkittu, että itäisessä ja läntisessä Suomessa geneettiset erot ovat suurempia kuin esim. ruotsalaisten, saksalaisten ja brittien välillä. Vielä keski-ajalla Suomi oli Ruotsian Itämaata, eli pähkinäsaaren rauhan raja jakoi Ruotsin ja Venäjän alueet. Idässä porukka oli tosi eristäytyneitä, lännessä (pääkaupunkina Turku) oltiin jo varsin eurooppalaisia. Ainahan ihmiset ovat liikkuneet ja sekoittuneet, mutta toki tämä jako vielä vaikuttaa. Luultavasti itä ja pohjoinen yhä edelleenkin säilyttävät genetiikkaansa sen vuoksi, että ovat muuttotappioalueita (eli sisäsiittoisuus ja degeneraatio lisääntyy, kun älykkäimmät muuttavat muualle, ja korvaavia geenejä ei tule).

Itse tulin hakukoneella tähän keskusteluun, kun yritin selvittää erilaisten ulkonäköpiirteiden periytymistapoja. En tiedä täysin omaa geneettistä alkuperääni, koska vielä ennen sotuja ja tietokoneita laittomat adoptiot olivat mahdollisia. Todistettavasti isoäitini ei ole synnyttänyt äitiäni, mutta äitini alkuperä on arvoitus. Esim. hiuslaatu hänellä on tosi eksoottinen. Voimakkaasti periytyvä piirre se ei ole, itselläni on heikot skandinaaviset hiukset. Muuten olen hyvin hento. Mielestäni savolaiset eivät ole erityisen tummia, mutta useimmat ovat jotenkin kömpelörakenteisia. Ja toki lyhyitä. Lihavuus on elämäntapatekijä, siitä ei voi liikaa päätellä.

21. tummat Vierailija

Jos suomessa on suvussa tumma, niin se on satavarmana mannegeeni.

22. Hyvä Vierailija

23. hämäläistyttö Vierailija

Mielenkiintoinen ketju, ennen kuin luen muiden vastaukset niin totean että olen molempien vanhempien puolelta hämäläinen ja nuo "Pohjanmaan länsirannikon naisen" piirteet löytyy minusta. Silmät on kylläkin vihreät.

Olisiko niin että Lapissa on hiukan lyhyemmät ihmiset? Ainakin kaikki jotka tiedän Lapista, ovat lyhyitä. Voi olla sekä lihavia että laihoja.

24. pitkä hoikka Hanna Vierailija

Tähän on pakko kommentoida oma kokemus. Olen siis 175 cm pitkä ja hoikka. Nyt ei ole tarkoitus kehua hoikkuuttani mutta se liittyy tähän asiaan.

Eräs ystäväni on 160 senttinen ja pulska. Hänellä on alle kouluikäinen tytär. Oltiin kerran uimahallissa porukalla, lapsi ei ollut nähnyt minua ennen "alasti". Lapsi sanoi kirkkain silmin äidilleen että "Äiti, miksi Hanna on niin iso"? Äitinsä oli vähän vaikeana, selitti vain jotain että ihmiset ovat eri pituisia jne, itse en sanonut mitään. Lapsi ei tarkoittanut loukkauksena sitä, sana "iso" oli väärä vain. Mutta joku olisi voinut loukkaantua, sanoa nyt mallin mittaista naista ISOKSI kun oma äitinsä on lihava ja pyylevä... :D

Ylipäänsä ärsyttää pituudesta kommentointi, joskus joku lyhyt mies on irvistellyt pituudestani. Ja moni nainenkin ja sen kyllä tulkitsen kateudeksi. Miksi toisen ominaisuutta, jolle ei voi mitään, saa arvostella, mutta annahan olla jos menisin sanomaan jollekin lihavalle naiselle että "Miten sä voit olla noin lihava"? Mulle kuitenkin voi sanoa että miten voit olla niin pitkä? Sitä paitsi pitempiäkin naisia on.

25. vierailija Vierailija

Kyllä, alkujaan nimi onkin ollut Pohtin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri