määräaikainen+raskaaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palluralli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palluralli

Vieras
Minulla alkoi määräaikainen työsuhde tämän kuun alusta, kestäen ensi vuoden helmikuun loppuun.
Olemme mieheni kanssa koittaneet tulla raskaaksi reilun vuoden ajan.
Kun otin vastaan työsuhteeni, kerroin että olen valmis sitoutumaan vuodeksi. Pitäisikö meidän nyt siis alkaa käyttämään ehkäisyä, etten tulisi raskaaksi mitä taas toivoisimme niiiiiin paljon.

Tuntuu että enhän minä voisi kieltäytyä tällaisista elämän asioista kuten työpaikka vain jos sattuisin tulemaan raskaaksi vaikka yritystä onkin. Saattaahan olla etten tule ja jos aikeistani kerron menee paikka sivu suun.

Mutta miten siis tällaisessa tilanteessa olisi järkevin toimia..en oikein osaa olla iloinenkaan työpaikasta kun "pelkään" tulevani raskaaksi. Ja raskautumista toivon siin yli kaiken, työpaikalla siitä kertominen ja siihen suhtautuminen vain varjostaa...

Mun mielestä raskaaksi tuleminen on niin iso juttu, että en työpaikan takia jättäisi yritystä kesken. Varsinkin kun tekin olette jo yrittäneet noin kauan. Voihan olla että et tule raskaaksi, tai jos tulet, niin sulla on siihen täysi oikeus. Nää on just näitä asioita työelämässä, joista vaan nainen joutuu kärsimään. Toki työpaikkakin on tärkeä, mutta mun mielestä elämässä on aina sellaisia asioita, jotka rajoittavat perheenlisäyksen suunnittelua, eikä sopivaa aikaa tahdo löytyä mistään. Entä sitten kun työsopimuksesi päättyy, tuleeko sitten taas joku toine nmääräaikaisuus, jonka aikana et voisi jäädä äitiyslomalle?

meilläkin oli yritys käynnissä kun vastaanotin määräaikaisen paikan, kesäkuun loppuun asti... ja nyt jään kesäkuun alussa äitiyslomalle, enkä todellakaan miettinyt että pitäisikö odottaa... tosin sulla on pidempi työsopimus, mutta mieti mikä sinulle on tärkeintä tällä hetkellä!! ei työnantaja voi vaatia että älä nyt vaan raskaudu tänä aikana, vaan pikemminkin halusi varmasti tietää että ettet lähde lätkimään/vaihtamaan työpaikkaa heti jos sen saat... :)

Kiitos.. melkein itku pääsi kun luin vastauksianne, niin on tunteet pinnassa kun miettinyt että josko nyt sitten "kuuluisi" pistää katkolle tämä yritys..
Kyllä se pienokainen menisi kaiken edelle...pelottaa vaan se kun pitäähän sitten kertomisen jälkeenkin työpaikalla olla..kuinka ihmiset suhtautuvat. Minua tuollaisetkin huolettaa, vaikka toisaalta tekisi vaan toivoa että pääsisin äitiydestä nauttimaan mahdollisimman pian...

=)

Yhteistyössä