Hae Anna.fi-sivustolta

Määrittämätön perhe oikeus

Viestiketju osiossa 'Kasvatus' , käynnistäjänä vierailija, 07.01.2019.

1. vierailija Vierailija

Olen maallikko, mutta lasten isä.

Nykyinen perheoikeus on määrittämätön. Paljon uusia ja vanhoja lakeja. Oikeus on luonnon vastainen. Terve järki ei puolusta valtion ratkaisuja.

Se että oikeus on ristiriitainen asia, ei ole uutta, koska ei ole olemassa sopusointua jopa ihmisten suhteissa, horoskooppi kertoo. On olemassa toisiaan poissulkevia näkökantoja.

Korkeasti oppinut osaa navigoida voimassa olevassa lainsäädännössä, muuttaa sitä, kehittää eteenpäin ja ennakoida tulevaa. Oppimaton ei ymmärrä asioita yleisella tasolla, mutta tietää erinomaisesti mitä itselleen on hyväksi.

Helposti tulee ajatelleeksi, että kasvatuslaitoksen opettaja tietää enemmän kuin vanhempi.
    Laitokset todistavat vanhemmille että vanhemmat eivät ole hyviä lapsilleen.
    Kuka elämää elää kun ei itse ihminen?

Sitten voi erottaa argumentoidun kritiikin ja elämän kokemuksessa opitun.
    Ilmiöille voi löytää sanoja tai toimia fiiliksen pohjalta.

Pitkän elämäkokemuksen saatu oppi kun kasvaa kärsien, ei usko valtion tarjoamiin palveluihin, eikä tahdo käyttää niitä hyödykseen, koska tietää, että jokainen yritys ei kannata.

Kun palvelu ei ole simppelin idiootti, niin se ei kannata.
    Ihmisyydessä on sitäkin, että "Kaikki mitä tekee on väärin", mikä tarkoittaa, että aina löytyy joku, joka ei pidä jostakin ja estää. Kyse on siitä, että saako olennaisen tehtyä, varsinkin kun se joku, joka estäisi on valtion oma virkamies. Toteaa että elämä on taistelua. Aikuiseksi kasvaminen tarkoittaisi, että on valmis ottamaan yhteen, sotimaan.

Jokainen ammatti puolustaa omaa reviiriään. Joukossa on näkymättömästi edustettuja, jotka eivät saa perusoikeuksia. Kyse voi olla itse alan luonteesta. Järki on kuuluva, jota palvotaan, mutta esimerkiksi aistit eivät ole helposti todistettavissa. Ammatit jossa harjoitetaan aisteja ei kuulu.

Määrittämätön perhe oikeus on tosi maalaisjärjestä katsottuna.
    Yhteiskunta on epäluonnollinen ja epämielyttävä.

Kysyin ihmisiltä, että onko heillä valoisat tulevaisuuden näkymät, niin vastauksessa kuului ei.

Kaivoin syvälle perheoikeudessa. Pääsin Homo Sapiensin psykologiaan. Epäilen, että ihmisapinalle kuuluu ryhmässä toimiminen. Yksityinen perhe häviää. Minulla kuitenkin on kipua toteuttamattomasta henkilökohtaisesta perheestäni. Syytän valtion politiikkaa.

Yksinkertainen asia: Minä tahdon hoitaa perhettä ja elää yhdessä.

En saa. En saa siksi, että perhettä kuten lapsia on viety salaa minulta ja sain pakkoavioeron.

Perhefilosofia on syvä filosofia.

Ymmärsin, että virkamies syyttää minua itseäni mielenterveyssairaksi kun jankutan perhe oikeudestani, koska 1) millä oikeudella tahdon omistaa muita 2) minähän se itse tässä olen hän, joka on tyytymätön, niin oma syyni se.

Tässä kohdin on joku heitto, että minä uskon virkamiestä. Miksi? Enkö saa kasvaa lasteni ja vaimoni kanssa kotona? Ja kaikki muu mikä seuraa pakkoavioerosta, yksinäisyydestä.

Vanha etiikka puhuu sen puolesta, että ottaa ristin itselleen kantaa, eikä häiriköi.
    Omakohtainen elämä kuitenkin tuntuu siltä, että jotakin on pakko tehdä.
    Omakohtainen ongelma nimenomaan tuntuu.
    Ihmisapina sitten tasapainottaa yksilön tunteita, että mikä olisi normi.
    En kuitenkin saa vastauksia kaipaamaani kysymyksiin, että miksi tapahtuu sitä, mitä tapahtuu perheen saralla.
    Eivät tiedä, eivät tunnusta, eivät tahdo tietää, eivät tunne, eivät kuulleet, eivät näe ongelmana, eivät tahdo maksaa liikaa, itselläänkin on ongelmia, ehkä asia järjesty ja muuttuu vielä, olen oikeassa, mutta aika vain maksaa takaisin itsensä, kaikki ihmiset ovat erehtyväisiä, Suomi on vain sellainen, EU on vain sellainen.

Punnitsen henkilökohtaisen kivun määrän ja yhteiskunnan ehtoja.

Määrittämätön perhe oikeus on sitä, että lapsia voidaan viedä koska vain ja kuka vain. Vaimon ei tarvitse sitoutua mieheen. Kotikasvatus on kielletty. Lääketieteelliset ratkaisut ovat tärkeämpiä kuin yksilön tahto. Virkamies voi tulla kotiin ja lopettaa yksilön elämän puuttumalla siihen.

2. vierailija Vierailija

Älykäs tietää paljon muiden asioista parempi kuin omansa.
    Tyhmä tietää omista asioista paremmin kuin muiden.

3. vierailija Vierailija

yksi vastenmielinen perustelu ongelmaan on olettamus, että minä itse olen sellainen

tätä tukisi hiromanttinen viiva kämmenessä jota tulkitsen eroksi puolisosta
    niin tarina saa jatkoa tuonpuoleiseen

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus