MAHA SEKAISIN ENNNEN SYNNYTYSTÄ?

  • Viestiketjun aloittaja ilmamasu
  • Ensimmäinen viesti
ilmamasu
Hei!

Kaipaisin kokemuksia siitä, onko normaalia että juuri ennen synnytystä maha menee ihan sekaisin. Siis totaalisen sekaisin. Tai siis mulla on nyt menossa 38. raskausviikko ja illalla maha yhtä-äkkiä tuli täyteen ilmaa ja mahassa möyrii todella kovaäänisesti. Ilma kiertää sisällä ja pari kertaa on koko maha tyhjentynyt illan aikana ihan kunnolla. Supistuksia ei ole juuri nyt. Pelottaa vaan että onhan vauvalla varmasti kaikki hyvin. Mahtaako tälläinen enteillä synnytystä. Kertokaa kokeneemmat.
 
Jeps vanhempi..
Voi hyvinkin olla, tai sitten ei ;) Monilla käy noin, itselläni taas ei ollut tuollaista. Tai sitten olet saanut vatsapöpön, ei noilla viikoilla haittaa masukkia vaikka joku pöpö olisikin. Tsemppiä, onko supistuksia kuulunut. Itse synnytin rv. 37+0
 
kyllä tai ei
Minulla oli maha aivan sekaisin ja löysällä silloin kun kakkosen synnytys alkoi käynnistyä, mutta esikoisen ja kolmannen aikaan ei sitä ole ollut. En siis täysin varmasti osaa sanoa liittyikö tuo "vatsatauti" synnäriin vai ei. Välttämättä ei liittynyt :).
 
Liila
Minä ravasin koko päivän vessassa ja yöllä synnytin. En siis tarvinnut peräruisketta. Saa nähdä, miten käy kakkosen kanssa, kun nyt on ollut ummetusta, toisin kuin esikkoa odottaessa.
 
ripulirotta
mulla on molemmissa raskauksissa ollut loppuvaiheessa oikeen kunnon ruikkumaraton:) ja muutama päivä sen jälkeen synnytykset ovat alkaneet.nyt jälkeenpäin huvittaa se vessassa istuminen mutta ei se sillon kovin hauskaa ollut..sai juosta kauhealla kiireellä vessaan ja hätä siis tuli ihan yhtäkkiä ilman ennakkovaroituksia.ja sitä löysää tavaraa tuli niin paljon että ei meinannu pönttöön sopia(mistä ihmeestä sitä voi tulla niin paljon..??!?).paperikin meinas jo loppua kesken.no sitte ku se vihdoin oli ohi ja pääsit ulos vessasta ni ei ku taas uudestaan ja samalla kaavalla:)siitä mä oonki aina tienny että synnytys on tosi lähellä.en oo sitte peräruiskeita tarvinu synnärillä enää.sori ny jos aiheutin jollekkin pahoinvointia tällä kertomuksellani mutta ihteäni tää nykyään jaksaa vaa naurattaa:)
 
mulla myös
Minulla oli myös maha sekaisin synnytystä edeltävänä päivänä. Olen laktoosi-intolerantikko ja ihmettelinkin, että mitäköhän maitotuotetta olen muka noin paljon syönyt. Mulle ei tullut mieleenkään, että se liittyisi synnytykseen, mutta niinhän se liittyi. En ollut nimittäin syönyt mitään maitotuotteita :). Vauva syntyi seuraava päivänä rv 35+2.
 
kkkkkkkk
Itselläni ei mennyt vatsa sekaisin ennen synnytystä mutta kiinnitin vaan huomiota, että monilla keillä vatsa meni sekaisin raskausviikkoja oli alle 40. Tai ainakin heillä ketkä sen tähän kirjoittivat. Ap:lläkin on rv 38. Lieneekö näillä asioilla jotain yhteyttä?? Itse synnytin rv 40+5 ja ei siis vatsa ollut sekaisin
 
ruikulikakka
viikon verran eikä vieläkään ole tapahtunut mitän mikä ilmoittaisi lähestyvästä synnytyksestä, kohdunkaulaakin vielä pari senttiä jäljellä ja suu vielä napakasti kiinni. Normaalisti olen siis "ummikko" eli voi olla että kakilla käydään vain kerran pari viikossa, mutta kun rv 37 pyörästi käyntiin on tarpeilleen joutunut pari kerta päivässä, muita esim. vatsataudinoireita ei ole...
 
ThunderBird
Mulla kans nyt toinen raskaus, esikoisen kanssa vesien mentyä istuin pöntöllä 5h ja siis tavaraa tuli jokaisesta kolosta alapäästä;)Oksentanut en sentään:D. Mutta nyt viime yönä oli jokunen kova supistus sitten meni ohitse, mutta sen verran kova että yöllä kuitenkin heräsin siihen kesken unien. Jonka jälkeen olen nyt ollut maha kyllä melkoisen kuralla..saas nähdä enteileekö mitään. Myös vilunväristyksiä nyt ollut. Esikoisen kanssa hikoilin niin, että ihan kainaloista valui hikinoroja vanana..jänskää:)Vkoja siis vasta 35+4, mutta vauva vastaa kooltaan viikon isompaa:)
 
Liino
Minulla menossa nyt rv40+1 ja vatsa ollut pari päivää sekaisin. Aina kun syön, niin ei mene kuin 10min ja saan juosta vessaan... Kaikki mitä syön tulee aivan löysänä ulos melkeinpä heti syömisen jälkeen. Mahtaisikohan olla synnytys lähellä?! Vai mistä tämä mahtaisi johtua?! Lapsi ei ole antanut mitään merkkejä tulostaan, harjoitus supistuksiakin ollut todella vähän (ei edes joka pvä). Lantion alue on öisin ja aamuisin kipeä... Muuten ei ole mitään ns oireita. Kunpa vaan tuo "löysä vatsa" loppuisi, on inhottavaa kun ei uskalla kenenkään luokse mennä vierailemaan ilman että saisi pelätä,että on löysät housuissa jos ei kerkeäkkään vessaan (aivan sama mitä suuhuni laitan niin vessa on oltava lähettyvillä)...
 

Yhteistyössä