Maha sekasin ja synnytys käynnistymässä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Oliko se niin, että näillä kahdella asialla on joku yhteys??

Eilisen (ja vielä yölläkin ) supisteli, kiitos lääkärin tekemän sisätutkimuksen, nyt maha ihan sekasin, ei supistele, mutta koko alamaha on kosketusarka. Menossa rv 34+5. Onko joku muu mahatauti tulossa vai mitä tää on?? Esikoisen synnytksen aikoihin ei ole ollu mitään maha-sekasin-juttua.

Mulla ainakin tyhjeni maha supistusten myötä ihan täysin. Ukko joutui kiikuttamaan alusastiaa koko ajan huussiin kun mä vaan ripuloin :laugh:

Mutta siis joo, eikös nuo sano että se voi ennakoida synnytystä luonnollisestikin. mulal siis oli laitettu oksitosiini käynnistys päälle niin käynnistyi mahantoimintakin :D

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
mulla oli kakkosen kaa. ei muitten.

Toi maha ei kyllä ole semmosen normaalin tuntunen nyt :/ Ei esikoisen aikana edes sillon, kun se meinasi etuajassa syntyä, niin ei sillon ollu tälleen maha kosketusarka suppareiden jälkeen... Mitähän tää nyt on...

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Toi maha ei kyllä ole semmosen normaalin tuntunen nyt :/ Ei esikoisen aikana edes sillon, kun se meinasi etuajassa syntyä, niin ei sillon ollu tälleen maha kosketusarka suppareiden jälkeen... Mitähän tää nyt on...

Minä sinuna soittasin synnärille tai äippäpolille, josko pääsis näytille tai ainaskin ohjeita kyselisin. Sinulla on jo niin pitkällä kuitenkin menossa raskaus. Voihan tuo olla mahatautiakin, mutta voi olla jo muutakin...

Alkuperäinen kirjoittaja IhanPihallaSONE:
Esikoisesta synnytys käynnistyi juuri niin että sunnuntaina pakki pyörähti ympäri sen sata kertaa ja pikkuhiljaa alkoi supistelut, tiistaina syntyi.

Niin, että ne supparit alkais tässä uudestaan... Oih ja voih, ei tän IHAN VIELÄ tartteis syntyä...

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:

Minä sinuna soittasin synnärille tai äippäpolille, josko pääsis näytille tai ainaskin ohjeita kyselisin. Sinulla on jo niin pitkällä kuitenkin menossa raskaus. Voihan tuo olla mahatautiakin, mutta voi olla jo muutakin...

Mu pitää soittaa muutenkin neuvolaan suunnilleen tunnin päästä, meillä on kätilö th:na siellä, niin pitänee mainita hälle asiasta... Ja ne eiliset supparit oli kyllä sitä mallia, et soitin jo synnärille varalta, mutta antoivat luvan vielä kuulostella kotona, koska ne rauhottu levossa aika hyvin, ei siis ihan loppunu, mut ei tullu niin kipeinä eikä niin tiheesti.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanPihallaSONE:
Esikoisesta synnytys käynnistyi juuri niin että sunnuntaina pakki pyörähti ympäri sen sata kertaa ja pikkuhiljaa alkoi supistelut, tiistaina syntyi.

Niin, että ne supparit alkais tässä uudestaan... Oih ja voih, ei tän IHAN VIELÄ tartteis syntyä...

Toivotaan että kestäis viel useemman viikon masussa :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja muuttanut:

Mu pitää soittaa muutenkin neuvolaan suunnilleen tunnin päästä, meillä on kätilö th:na siellä, niin pitänee mainita hälle asiasta... Ja ne eiliset supparit oli kyllä sitä mallia, et soitin jo synnärille varalta, mutta antoivat luvan vielä kuulostella kotona, koska ne rauhottu levossa aika hyvin, ei siis ihan loppunu, mut ei tullu niin kipeinä eikä niin tiheesti.

eikä synnärille kannata mennä ronkittavakskaan. se on kyllä vähän semmosta että jos tulee niin se tulee. ei siihen voi mitään. :hug:

eikä synnärille kannata mennä ronkittavakskaan. se on kyllä vähän semmosta että jos tulee niin se tulee. ei siihen voi mitään. :hug:

No ei kannata, ja tää on ihan koko suppari-asia nyt sen eilisen lääkärireissun jälkimaininkeja, pistän pääni siitä pantiksi!! :headwall:

Miksi sulta eilen tutkittiin se kohdunsuu? Ja oliko millä mallilla?
:hug: Koita nyt levätä ja kuitenkin aika hyvin jo viikkoja, vaikka vielä voisikin pysyä siellä yksiössään :)

olethan juonut tarpeeksi? jos olet kovasti veskissä istunut, olet menettänyt nestettä sitäkin kautta. kokeile juoda (miel. kivennäisvettä) tai sit mitä vaan ja syöt suolaista päälle. saattaa auttaa levon ohella supistuksiin.

Mulla tyhjenee luonnollisesti ylä ja alakautta ennen synnytystä. Viikkoja sulla sen verran etteivät estä jos synnytys tulee. Jos muutama viikko vähemmän estävät kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Miksi sulta eilen tutkittiin se kohdunsuu? Ja oliko millä mallilla?
:hug: Koita nyt levätä ja kuitenkin aika hyvin jo viikkoja, vaikka vielä voisikin pysyä siellä yksiössään :)

Lääkärineuvola ja rutiini tarkastus. Kaulaa jäljellä 1 cm, kaula pehmeä, ulkosuu rehottaa auki (on ollu jo kauan ), sisäsuu kiinni vielä, mutta pehmeä. Vauvan pää lähtöasemissa, mutta ei vielä kovin tiukasti kiinnittyneenä. Tääs iis oli eilen, ennen kun supparit alko. Se, mikä tilanne on nyt, niin se onkin sit eri asia :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja mulla:
Mulla tyhjenee luonnollisesti ylä ja alakautta ennen synnytystä. Viikkoja sulla sen verran etteivät estä jos synnytys tulee. Jos muutama viikko vähemmän estävät kyllä.

Näinpä. Esikoinen meinasi synytyä n. 10 viikkoa etuajassa, ja sillon olin sairaalassa osastolla lääketipan jatkona. Mutta ei ne enää tätä estele tulemasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olethan juonut tarpeeksi? jos olet kovasti veskissä istunut, olet menettänyt nestettä sitäkin kautta. kokeile juoda (miel. kivennäisvettä) tai sit mitä vaan ja syöt suolaista päälle. saattaa auttaa levon ohella supistuksiin.

Olen yrittäny juoda kyllä, mut ei maha ihan ruikulilla ole, mut ei normaaliakaan, olen aina ollu aika kova vatsasta sorttia... :/