Mahakipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sairas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sairas

Vieras
Osaako joku auttaa? Mulla kuukautiset menossa ja maha on välillä aivan hel****n kipeä! Alavatsalta kylkiluun alle ulottuu tuo kipu (oikealla puolella ainoastaan) ja välillä vihloo selänkin puolelle. Tätä jatkunut nyt lauantai-illasta asti. Johtuuko kuukautisista vai mitä tää on?

ensimmäiseksi epäilisin kuukautiskipua, kun kuukautiset samaan aikaan on. ja mulla ainakin on kuukautisten aikaan vatsa kuin ilmapallo. mutta varmaksi en mene sanomaan, kun en lääkäri ole, enkä sinun kipua itse tunne. toinen tuli mieleen, että jos vatsa kuin ilmapallo, niin laktoosi-intoleranssi.

Mulla oli vastaavanlaisia oireita kun oli munasarjassa kysta. Ihan harmiton juttu, mutta todellakin hemmetin kipeä. Toinen vaihtoehto voi olla sappikivet, siinäkin kipu voi säteillä laajalle alueelle ja selkään. Jos jatkuu, niin varaa lääkäriaika, ultraamalla nuo vaivat selviää.

mulla samat oireet jos vetelen tavallista maitoa..lääkärissä sain juosta monen monet kerrat ja ultrattiin ja otettiin verikokeita kunnes todettiin että se olikin laktoosista

Yhteistyössä