Mahan laskeutumisesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Odottelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Odottelija

Vieras
Hei! Toista odotan rv34+6 ja sf mitta huidellut aina yläkäyrän ylä puolella. 2 viikkoa sitten neuvola käynnillä sf mitta putosi reilusti alle puolen välin. Tänään neuvola käynnillä mitta oli kutakuinkin samoissa. Eli vauva on laskeutunut jo lähtä asemiin, toden totta mahakin on laskeutunut tosi alas. Koko ajan pakottava tunne ala mahassa ja kävely on hankalaa kun vihloo tonne alas. Kuinkas kauan muilla on mennyt kun vauva on syntynyt. Eli kun on laskeutunut tonne alas? Neuvolassa veikattiin paria viikkoa!!?? Esikon kohdalla ei tällästä ollut ja synnytyskin käynnistettin jo viikoilla 37 raskausmyrkytyksen takia. Oon tässä mietiskelly että eikai sitä ihan vielä joudu synnyttämään lähteä?

Mahan laskeutuminen ei oikeastaan kerro, kuinka kauan synnytyksen käynnistymiseen menee. Voi mennä vielä 4 viikkoakin tai enemmän. Toki myös on mahdollista, että käynnistyy piankin. Uudelleensynnyttäjällä paikat antavat periksi helpommin ja vuvakin voi laskeutua hyvissä ajoin. Toisaalta on myös mahdollista että uudelleensynnyttäjällä vauva laskeutuu vasta synnytyssalissa. Niin että mitään sääntöä ei tässä asiassa ole.

Minä en ole oikeastaan koskaan huomannut,että maha olisi laskeutunut.Neljässä raskaudessa maha on ollut aina jo valmiiksi alapainotteinen,mitat on aina olleet yläkäyrillä,eikä laskuja ole ollut.Ekassa raskaudessa mulle sanottiin neuvolassa 39rv alussa,että vauva on vielä ihan ylhäällä eikä synny vielä pariin viikkoon.Vauva syntyi kaksi päivää myöhemmin,laskeutui vasta synnytyksen aikana.
Kahden nuorimmaisen aikana kohdunsuukin oli 4cm auki neljä viikkoa ja syntyivät laskettuna aikana,vaikka muuta veikkasivat lääkärit ja kätilö.Että vaikea noista "merkeistä"on mitään varmaa syntymäaikaa veikata.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2005 klo 13:47 Odottelija kirjoitti:
Hei! Toista odotan rv34+6 ja sf mitta huidellut aina yläkäyrän ylä puolella. 2 viikkoa sitten neuvola käynnillä sf mitta putosi reilusti alle puolen välin. Tänään neuvola käynnillä mitta oli kutakuinkin samoissa. Eli vauva on laskeutunut jo lähtä asemiin, toden totta mahakin on laskeutunut tosi alas. Koko ajan pakottava tunne ala mahassa ja kävely on hankalaa kun vihloo tonne alas. Kuinkas kauan muilla on mennyt kun vauva on syntynyt. Eli kun on laskeutunut tonne alas? Neuvolassa veikattiin paria viikkoa!!?? Esikon kohdalla ei tällästä ollut ja synnytyskin käynnistettin jo viikoilla 37 raskausmyrkytyksen takia. Oon tässä mietiskelly että eikai sitä ihan vielä joudu synnyttämään lähteä?

Mullakin maha laskeutui juuri 34.viikolla ja neuvolatäti "lupaili" et saattaa piankin tulla lähtö,että laitahan sairaalakassi valmiiksi.No siinähän sitä odoteltiin sormet syyhyten et josko jouduttas pian tositoimiin,mut niin vain kävi et tyttö synty 40+2...Että ei "ennustus pitänyt paikkaansa lainkaan,turhaan vaan hermoilin sitte. Et ei ei kai se oo niin varma merkki... :whistle:

mulla ei laskeutunu esikosta ku vasta synnytyksen aikana, toisesta laskeutu pikkusen mut kunnolla maha valahti alas vasta synnytyksessä. ele ei välttämättä laskeudu ollenkaan. toisaalta tunnen naisen joka kärvisteli maha polvissa viimisen kuukauden.

Mulla esikoisesta maha laskeutui ihan selvästi viikolla 31. viikolla 33 lääkäri totes, että ihan lähtökuopissa vauva jo oli. Lopulta syntyi viikolla 35+2. toisesta masu laskeutui kans joskus viikolla 31-32. Pää kiinnitty viikolla 33 ja vauva syntyi viikolla 38+1.

Yhteistyössä