Mahdanko saada kaikki rahani takaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilasin Belua äitiysvaateliikkeestä imetyspaidan, hinta 39 euroa ja postikulut 9,90.

No paita osottautui huonoksi ja päätin palauttaa sen. Siinä vaiheessa vasta huomasin, että toimitusehdoissa lukee, että maksavat minulle takaisin paidan hinnan ja sen takaisin postittamiseen menevät rahat, mutta ei tuota 9,90 toimitusmaksua.

Luin kuluttajasuojalakia ja siellä sanotaan hyvin yksiselitteisesti ja selkeästi, että etämyynnissä ei saa tulla mitään kuluja asiakkaalle, jos tämä päättääkin palauttaa tuotteen 14 vuorokauden kuluessa.

Laitoin paidan menemään takaisin ja liitin siihen kirjeen, jossa oli pyydetyt tilitiedot yms. Lisäksi kirjoitin siihen, että ihmettelen tätä että he ilmoittavat, että eivät palauta toimituskuluihin mennyttä summaa, vaikka kuluttajasuojalaki sanoo asiasta ihan toista.

Mitäs luulette - maksavatko vain kaikki takaisin vai ilmoittavatko, että olen hyväksynyt toimitusehdot. Laitoin siihen, että siitä huolimatta mitä heidän toimitusehdoissaan lukee niin kuluttajasuojalaki on silti se mikä se on.

"Palauttaessasi tuotteen, täytä tilauksen mukana saapuneeseen lomakkeeseen pankkitilinumerosi ja syy palautukseen, niin maksamme tilauksen hinnan ja maksamasi palautuksen postituskulut pankkitilillesi viikon kuluessa. Alkuperäistä toimitusmaksua ei palauteta. "

-Mitäköhän kuluttaja-asiamies mahtaisi sanoa tuosta viimeisestä virkkeestä???Etämyynnissä pelisäännöt kun ovat hieman toista..

Laitoin yllä olevaa palautetta kyseiseen firmaan sähköpostilla. Jospa ne tajuais kun useampi huomauttaa korjata tuon epäkohdan..

Alkuperäinen kirjoittaja äippä-85:
"Palauttaessasi tuotteen, täytä tilauksen mukana saapuneeseen lomakkeeseen pankkitilinumerosi ja syy palautukseen, niin maksamme tilauksen hinnan ja maksamasi palautuksen postituskulut pankkitilillesi viikon kuluessa. Alkuperäistä toimitusmaksua ei palauteta. "

-Mitäköhän kuluttaja-asiamies mahtaisi sanoa tuosta viimeisestä virkkeestä???Etämyynnissä pelisäännöt kun ovat hieman toista..

Laitoin yllä olevaa palautetta kyseiseen firmaan sähköpostilla. Jospa ne tajuais kun useampi huomauttaa korjata tuon epäkohdan..

Tuo on laitonta ja siitä voi asian riitauttaa. Etäkaupassa ei kuluttajalle saa tulla mitään kustannuksia, jos hän palauttaa koko tilaamansa erän/tuotteen. Eli lain mukaan heidän tulee korvata tuote, toimituskulut ja palautuskulut.

Alkuperäinen kirjoittaja Villi viisikko:
Oletko sinä se joka oli vailla vaatetta ristiäisiin?
Keksitkö sopivaa päälle laitettavaa?

(jostain syystä asia jäi vaivaamaan, ja pohdin tuota eilen illalla =) )

Joo mä ostin lopulta ihan nätin hameen seppälästä, mutta se oli siis pohjaväriltään musta ja valkoinen kuviointi. Kuitenkin ihan raikas hame. Yläosassa oli musta lyhythihainen paita, jonka kaula-aukko ja hihansuut sellaista pientä pitsiä. Eli mustaa paljon, mutta ihan pirteä se asu lopulta kuitenkin oli. Ja moni vieraista oli paljon mustemmissa eikä se hassulta sitten näyttänytkään. Nyt vaan on sitä mustaa paljon.

Niin elikkäs tuo mitä aiemmin kirjoitin oli suora lainaus kyseisen firman nettisivuilta löytyvistä toimitusehdoista..jännä et aiemmin ei oo kukaan puuttunut, että noin edelleen tuolla lukee..

Moni ei edes tiedä että se on laitonta. Oikeasti se on tosi epäammattimaista. :saint:

Niin elikkäs tuo mitä aiemmin kirjoitin oli suora lainaus kyseisen firman nettisivuilta löytyvistä toimitusehdoista..jännä et aiemmin ei oo kukaan puuttunut, että noin edelleen tuolla lukee..

Joo niinpä! En minäkään edes lukenut toimitusehtoja, kun rastitin sen että hyväksyn ne, koska olen niin paljon tilannut eri nettikaupoista ja samat toimitusehdothan niissä aina on. Paitsi nyt sitten tässä olikin pikkuriikkinen mutta siellä perässä. Kiitos, kun laitoit palautetta sinne. Jospa tajuaisivat. Saas nähdä tuleeko kaikki rahat takaisin. Vituttaa kyllä jos kymppi meni pelkästään siihen, että näin sen perhanan paidan.

Kieltämättä kummaa touhua Suomessa, oon jotenkin kuvitellu et aika tarkan syynin alla oisi nämäkin verkkokaupat. Ja minusta tuo postikulukin on ihan hirveen kallis, jos ajattelee et yhestä paidasta kymppi..huh huh.. Mut tää akka lähtee nyt unten maille, öitä!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Joo mä ostin lopulta ihan nätin hameen seppälästä, mutta se oli siis pohjaväriltään musta ja valkoinen kuviointi. Kuitenkin ihan raikas hame. Yläosassa oli musta lyhythihainen paita, jonka kaula-aukko ja hihansuut sellaista pientä pitsiä. Eli mustaa paljon, mutta ihan pirteä se asu lopulta kuitenkin oli. Ja moni vieraista oli paljon mustemmissa eikä se hassulta sitten näyttänytkään. Nyt vaan on sitä mustaa paljon.

Kiva että asia järjestyi.
Ainakin mulla on ristiäispukeutuminen ollut hankalaa kun kiloja on aina tullut reippaasti ja kasteeseen mennessä ovat olleet vielä tiukasti mukana tai kerran kun niitä ei tullut ylimääräisiä niin vatsaa oli jäljellä kiitettävästi :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kiva että asia järjestyi.
Ainakin mulla on ristiäispukeutuminen ollut hankalaa kun kiloja on aina tullut reippaasti ja kasteeseen mennessä ovat olleet vielä tiukasti mukana tai kerran kun niitä ei tullut ylimääräisiä niin vatsaa oli jäljellä kiitettävästi :kieh:

Joo se on hankalaa, kun kroppa ei ole yhtään oma. Mulla ei enää oo kun 5kg ylimääräistä, mutta toi maharöllykkä on karmee. :D

Yhteistyössä