mahdollinen laihtuminen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Annika"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Fiksu vaihtoehto. Alkaa tosin maistumaan tooodella tylsältä pidemmän päälle.
Itse ostan rainbown tonnikalaa missä on papuja ja maissia seassa, oisko tyyliin mexicana tai jotain. Siihen en ole vielä kyllästynyt, mutta tilli, sitruuna, basilika ym. ovat jo melkein oksettavanmakuisia/-hajuisia.

Kannattaa tsekata ravintosisällöt ja kalorit tarkkaan, on suuria eroja eri mausteissa olevissa.

Tietysti voi alkaa miettimään ylikalastusta ja lapsityövoimaa jne, mutta eikö melkein kaikkia kaloja ylikalasteta nykyään?

Kaikki vaalea liha kuten kalkkuna ja broileri, myös kalat on hyviä laihduttaessa. Niistä saa ihania kevyitä ruokia kun lisää annoksiin myös esim. parsa- tai kukkakaalia ja pysyy nälkä loitolla mutta kuitenkin saat proteiinia, kasviksista hieman hiilareita ja kuitua. Tonnikalaan tahtoo kyllästyä kovin pian jos käyttää purkkitonnaria ja onhan niissä paljolti suolaakin mutta ihan kiva vaihtoehto välillä. Itse syön nykyisinkin aamupalaksi esim. ruisleipää ja broileria tai leivän sijaan salaattia tai kaaleja ja nälkä pysyy loitolla pitkälle iltapäivään saakka, kilotkin pysyy mukavasti kurissa :)

Totta on se että kyllästyy,mut kaikkeen kyllästyy jos pelkästään syö,vaikka kanaa ni alkaahan se tökkiä :)
Havaitsin joku aika sitten että currykastikkeella oleva tonnikala oli vähäkalorisempaa kuin vedessä oleva :-O en ymmärrä miten se on mahdollisat mutta niin purkissa luki.
Kukkakaalikin on hyvää mutta aika mautonta ilman ripaustakaan suolaa :)

Itse tykkään käyttää öljyyn säilöttyä tonnikalaa evässalaatissa, se pitää nälkää paremmin kuin veteen säilötty ja maistuu paremmalta, ja öljy toimii salaatinkastikkeena ja siitähän sitä sitten saa niitä hyviä rasvojakin. Ja silti tuollainen salaatti on noin 300 kcal korkeintaan.

Yhteistyössä