Mahdollinen raskaus ja työpaikan pikkujoulut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilanne on se, että olemme jo jonkun aikaa yrittäneet lasta ja vihdoin sain clomit tähän kiertoon tukemaan ovista. sainkin tikutettua oviksen, ja viikon päästä pääsisi testaamaan. Jos kuitenkaan rt ei näytä vielä pikkujoulujen aamulla selkeää plussaa, niin uskallanko juoda yhden siiderin? Nimittäin jos kieltäydyn alkoholista tai yritän sepittää jotain lääkekuureista niin heti alkaa raskaus utelut! En missään tapauksessa haluaisi koko työporukan kuullen vastailla mahdollisiin raskaus uteluihin... :( varsinkin kun yritystä on jo jonkin verran takana, ja raskaus olisi erittäin toivottu.
tietenkään en juo mitään jos 2 viivaa saan testiin. siinä tapauksessa ajattelin soittaa (ruoka)ravintolaan johon olemme menossa että saako sieltä alkoholitonta siideriä.

miten sinä tekisit?

GingerAle on ollut suosikkini noissa tilanteissa. Näyttää lasissa ihan siideriltä ja maistuukin oikeasti hyvältä (ei yhtä makeaa kuin muut virvoitusjuomat). Ja alkoholittomia viinejähän saa kaikkialta.

Flagyl-kuuria voi aina käyttää tekosyynä ;) Hiiva ja alapään sekafloora käyvät hyvin syyksi.

Jos et sitä halua käyttää, niin ainahan voi sen yhden tilata ja olla siitä muka siemailevinaan, tuskin muut siellä pikkujouluissa niin tarkkaan katsovat miten paljon sinulta on mennyt.

[QUOTE="kolmen äiti";24988002]GingerAle on ollut suosikkini noissa tilanteissa. Näyttää lasissa ihan siideriltä ja maistuukin oikeasti hyvältä (ei yhtä makeaa kuin muut virvoitusjuomat). Ja alkoholittomia viinejähän saa kaikkialta.[/QUOTE]

Kiitos! En siis todellakaan halua tuoda mahdollista raskautta tietoon, ja muutenkaan en halua paljoa juoda kun kuitenkin toivomme raskautta. Jos plussaan niin soittelen ravintolaan mitä siellä on tarjolla. Toivottavasti en joudu sitten tilaamaan koko porukan kuullen alkoholitonta viiniä :D täytyy supattaa tarjoilijalle

[QUOTE="vieras";24988054]lähdemme töistä suoraan porukalla ensin keilaamaan ja sitten sinne ravintolaan. en voi oikein autoakaan hakea missään välissä.[/QUOTE]

Niin no mitä se haittaa sen suhteen että sanoo että on menoa, vaikka seuraavana päivänä tms.. :) En mä usko et kukaan sitä alkaa sen suuremmin utelee tai muutakaan..Mielummin mä ite tekisin niin kun koittaisin salaa tilailla alkottomia, sit voi ainaki sanoa suoraan et meikä on jaffa linjalla kun auton ratti kutsuu vaikka aamulla 08.00.

[QUOTE="vieras";24988016]Flagyl-kuuria voi aina käyttää tekosyynä ;) Hiiva ja alapään sekafloora käyvät hyvin syyksi.

Jos et sitä halua käyttää, niin ainahan voi sen yhden tilata ja olla siitä muka siemailevinaan, tuskin muut siellä pikkujouluissa niin tarkkaan katsovat miten paljon sinulta on mennyt.[/QUOTE]

En usko että mitkään kuurit tai lääkkeet tekosyynä menisi läpi. Juuri eräs mieshenkilö vitsaili kuinka usen naiset käyttävät alkuraskauden aikana lääkekuureja tekosyinä. kertoi oman vaimonsa tehneen myös positiivisen raskaustestin ennen työpaikan virkistyspäivää ja asia tuli nopeasti kaikkien tietoon.
eli ei ontuvia tekosyitä, vaan mieluummin tilaan tota ginger alea tai alkoholitonta viiniä.

Ite olin pikkujouluissa 7 kuulla. Oli mukavaa kun saatto rakastella osastopäälikön kanssa paskahuusissa paljaalla. Viinakin otin ja sanoin mahan johtuvan lihoamisesta.

Vähän ärsytti kun luulin ettei tippuri tartu jos on raskaana mutta onneks mies uskoi että se oli tullut siitä dildon näkösestä ultrasauvasta.

Minä tein niin että annoin kaataa lasiini kuoharia jne., mutta en sitten juonut niitä vaan kävin kaatamassa vessareissuilla juomia lavuaariin. Joskus tein niin että kaadoin pois siideriä ja laitoin vähän vettä tilalle. Säilyy kuitenkin siiderin väriä juomassa kun ei ihan kaikkea vedeksi vaihda.

Mutta olet tuossa vaiheessa niin alussa että et voi edes tietää oletko raskaana vai et eli et voi aiheuttaa sikiölle vaurioita tuossa vaiheessa. Voit siis juoda sen yhden siiderin, mutta siihen se kannattaa sitten jättää. Toivottavasti saat ne kaksi viivaa tikkuun:-).

Niin no mitä se haittaa sen suhteen että sanoo että on menoa, vaikka seuraavana päivänä tms.. :) En mä usko et kukaan sitä alkaa sen suuremmin utelee tai muutakaan..Mielummin mä ite tekisin niin kun koittaisin salaa tilailla alkottomia, sit voi ainaki sanoa suoraan et meikä on jaffa linjalla kun auton ratti kutsuu vaikka aamulla 08.00.

no sitten ne ehdottaa kuitenkin että tilaa yksi viini tai siideri, ainahan yhden voi juoda jos vasta aamulla on menoa ;)
eli ei mene läpi.

[QUOTE="vieras";24988213]Kaikki ihmiset eivät suinkaan käytä alkoholia, eikä sitä tarvitse kellekään selitellä.[/QUOTE]

Näin juuri. Miksi pitää alkottomuutta selitellä :O. Mä ainakin olen useinkin selvinpäin ja ihan limulinjalla. Enkä ole raskaana. Nytkin meinaan mennä pikkujouluihin ihan limulinjalla. En selittele asiaa sen kummemmin. Mä en vaan tykkää juoda.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24988202:
Tuota sä olet tuon verenkierron suhteen nyt ymmärtänyt vähän väärin, sillä sikiöllä ei koskaan ole yhteistä verenkiertoa äidin kanssa.

Pitipäs päästä saivartelemaan. Joo ei ole yhteistä verenkiertoa, mutta alkuperäinen kirjoittaja tarkoittinkin ettei istukkaa ole muodostunut.

AP:LLE, juo huoletti se siideri. Ei siitä ole vaaraa noin varhaisessa vaiheessa raskautta. Mukavaa pikkujouluiltaa ja toivottavasti raskaustoiveenne toteutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24988202:
Tuota sä olet tuon verenkierron suhteen nyt ymmärtänyt vähän väärin, sillä sikiöllä ei koskaan ole yhteistä verenkiertoa äidin kanssa.

No onhan- istukan kautta. Mutta sitä ei ole ennenkuin sydän alkaa lyödä n. viikolla 6.

Yhteistyössä