mahdollinen raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja N16
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

N16

Vieras
Yli kuukausi sitten minulla ja poikaystävälläni puhkesi kondomi. Otin seuraavana päivänä katumuspillerin. Viikko sen jälkeen tein testin ja negaa näytti. Tiedän että tuo oli melko aikasin tehty! Menkat alkoi samana päivänä, ne oli vähän lyhyemmät ja niukemmat kuin yleensä.

Nyt minulla on lähes jatkuva alamaha kipu, se tuntuu menkkakivuilta. Ensin ajattelin että minulla olisi nyt ovulaatio, mutta kipu on kestänyt jo ainakin kolme päivää! Rinnat on myös arkana ja välillä on lievää pahaa oloa.
Mitään pissa rumpaa, väsymystä tai kylmyyttä ei ole.

Eli onko mahdollista että jopa menkkojen ja jälkiehkäisypillerin jälkeenkin voisin olla raskaana? Jos ne menkat olikin vain valemenkat, katumuspillerin teho ei ole 100prosenttinen... Pitäs varmaan tehä testi!

Kertokaa teidän alkuraskauden oireita? Onko teille tapahtunut näin tai tutuillenne, ettei je-pilleri ole toiminut tai on tullut valemenkat?

Eihän tuo mitenkään tavatonta olisi. Jos sinulla on hassata se n 7€ mielenrauhaan, niin osta testi :)

Alkuraskauden oireina minulla ollut väsymys ja alavatsakipu(menkkamainen jomotus) joka erityisesti rasituksesta äityi aina niin pahaksi, että oli pakko istua alas. Lähipiiristä en nyt muista yhtään vastaavaa tapausta, mutta ainahan noita juttuja kuulee.

En usko. Mut eikös sulla pitäis olla nyt menkat alkamassa eikä ovulaatio? Siis jos yli kk sitten puhkes kondomi, viikon päästä siitä menkat niin eikös nyt taas pitäis olla menkat ja ovulaatio ois ollu 2 vkoa sitten?

[QUOTE="Maija";26806613]En usko. Mut eikös sulla pitäis olla nyt menkat alkamassa eikä ovulaatio? Siis jos yli kk sitten puhkes kondomi, viikon päästä siitä menkat niin eikös nyt taas pitäis olla menkat ja ovulaatio ois ollu 2 vkoa sitten?[/QUOTE]

Eiku vasta parin viikon päästä mulla pitäs menkat alkaa. Lisäks mahaa turvottaa aika kovasti...

Testi varmaan kannattaa tehdä, jos on negatiivinen kannattaa käydä antamassa vaikka pissannäyte ja sulkea pois tulehduksen mahdollisuus. Myös se pilleri saattaa pistää hormonitoiminnan hetkellisesti sekaisin. Itse ainakin muistan kun otin jälkiehkäisypillerin seuraavat menkat tulivat vähän miten sattuu ja olo oli muutenkin outo. Mutta eihän se tosiaan mikään 100 prosenttinen ole, vaikkakin aika epätodennäköinen. Itsellä raskausoireina on ollut nuo mainitsemasi, sekä palelu ja hajuaistin paraneminen. Myös nännit ovat tummuneet.

Eiku vasta parin viikon päästä mulla pitäs menkat alkaa. Lisäks mahaa turvottaa aika kovasti...

Ovulaation aikaan voi olla menkkaoireita. Mulla on lähes aina. Ovulaatio tapahtuu pari viikkoa ennen menkkoja.

Jälkiehkäisypilleri sisältää tosi paljon hormoneita (saattaa sekottaa kiertoa) ja saattaa muuttaa normaaleita menkkoja edeltäviä oireita.

Kannattaa toki testata uudestaan sillon kun menkat pitäis alkaa.

Ovulaation aikaan voi olla menkkaoireita. Mulla on lähes aina. Ovulaatio tapahtuu pari viikkoa ennen menkkoja.

Jälkiehkäisypilleri sisältää tosi paljon hormoneita (saattaa sekottaa kiertoa) ja saattaa muuttaa normaaleita menkkoja edeltäviä oireita.

Kannattaa toki testata uudestaan sillon kun menkat pitäis alkaa.

eipä se ovis kaikilla tule pari viikkoa ennen eikä aina samaan aikaankaan kiertoa.

[QUOTE="mama";26806687]eipä se ovis kaikilla tule pari viikkoa ennen eikä aina samaan aikaankaan kiertoa.[/QUOTE]

Ovis tulee kyllä lähes kaikilla pari viikkoa ennen menkkoja. Tottakai ovis voi myöhästyä, mutta jos tyttö sanoi, että menkat pitäisi alkaa parin viikon päästä ja tulee menkkaoireita, niin luulisi että ovulaatio tullut ajallaan. Ovulaatio kun tulee aina säännöllisesti n. 14 päivää ennen menkkoja. Menkat ei siis myöhästy vaan ovulaatio myöhästyy jos menkat on myöhässä. Kuulemma luteelivaihe eli aika ovulaatiosta menkkoihin vaihtelee enintään parilla päivällä.

Toisilla voi olla tietenkin tavallista pidempi tai lyhempi luteelivaihe esim. 10 tai vaikka 18 päivää (raskautuminen vaikeampaa), mutta luulisin, että noin nuorella ihmisellä se ei ole tavallista.

Tarkoitin siis, että jos tyttö uskoo menkkojensa alkavan parin viikon päästä (ovulaatio on siis todennäköisesti tapahtunut...tai voi olla vaikka tapahtunut jo viikko sitten ja menkat alkamassa jo viikon päästä), niin voi olla oireita.

Tarkoitin sanoa että ovis ei aina tule edes päivän parin heitolla samaan aikaan joka kuukausi vaikka ei olisi vaikeuksia raskautua nimim kokemusta on. Itse raskauduin 5 pvää menkkojen loppumisen jälkeen ja seuraavat menkat ois pitäny alkaa siitä 3 vkon kuluttua

[QUOTE="jkl";26806714]Tarkoitin sanoa että ovis ei aina tule edes päivän parin heitolla samaan aikaan joka kuukausi vaikka ei olisi vaikeuksia raskautua nimim kokemusta on. Itse raskauduin 5 pvää menkkojen loppumisen jälkeen ja seuraavat menkat ois pitäny alkaa siitä 3 vkon kuluttua[/QUOTE]

Juu, näin siis se onkin :). Ovulaatio voi olla eri aikoihin kuusta, mutta aika ovulaatiosta menkkoihin ei muutu. Siksi siis jopa menkkojen aikana voi ovuloida ja menkat tulisivat sillon melkeen heti uudestaan. jollei ole raskautunut.

Sullahan siis olisi menkat alkaneet 2 viikon päästä, ei 3 viikon, jos et olis raskautunut (vaikka normaalisti olisivatkin tullee myöhemmin, kun ovulaatiokin myöhemmin).

Alkuperäinen kirjoittaja näin se onkin;26806732:
Juu, näin siis se onkin :). Ovulaatio voi olla eri aikoihin kuusta, mutta aika ovulaatiosta menkkoihin ei muutu. Siksi siis jopa menkkojen aikana voi ovuloida ja menkat tulisivat sillon melkeen heti uudestaan. jollei ole raskautunut.

Sullahan siis olisi menkat alkaneet 2 viikon päästä, ei 3 viikon, jos et olis raskautunut (vaikka normaalisti olisivatkin tullee myöhemmin, kun ovulaatiokin myöhemmin).

No väitän kyllä edelleen että ei se ihan noin mene. Mun menkat on aina ollut päivälleen säännölliset, ovis tulee vaan aikasemmin.

[QUOTE="mie";26806757]No väitän kyllä edelleen että ei se ihan noin mene. Mun menkat on aina ollut päivälleen säännölliset, ovis tulee vaan aikasemmin.[/QUOTE]

hmm. Näin olen lukenut, mutta poikkeuksia varmasti on. Mistä tiedät, että sun ovis tulee aikaisemmin? Parilla päivällä kuulemma voi heittää. Ovistikuthan ei mitään varmoja ole. Tiesitkö muuten, että vaikka ovistesti näyttäisi plussaa et välttämättä ole ovuloinut. Hormonia voi nousta, muttei ovulaatiota välttämättä tapahdu. Tällöin menkat tulevat, kun limakalvot ovat itsestään tarpeeksi paksut poistumaan. Yleensä kai ovuloimattomissa kierroissa menkat tulevat myöhemmin, mutta varmasti joillain tulevat ihan ajallaan.

Onhan se toki mahdollista, että luteelivaihekin vaihtelee, mutta luulisin, ettei luteelivaihe voi olla esim. mitään 30 päivää. Onko sulla yleisesti aina eri pituinen luteelivaihe vai vain joskus? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Ei ole tarkoitus väittää että olisin varmasti oikeassa.

hmm. Näin olen lukenut, mutta poikkeuksia varmasti on. Mistä tiedät, että sun ovis tulee aikaisemmin? Parilla päivällä kuulemma voi heittää. Ovistikuthan ei mitään varmoja ole. Tiesitkö muuten, että vaikka ovistesti näyttäisi plussaa et välttämättä ole ovuloinut. Hormonia voi nousta, muttei ovulaatiota välttämättä tapahdu. Tällöin menkat tulevat, kun limakalvot ovat itsestään tarpeeksi paksut poistumaan. Yleensä kai ovuloimattomissa kierroissa menkat tulevat myöhemmin, mutta varmasti joillain tulevat ihan ajallaan.

Onhan se toki mahdollista, että luteelivaihekin vaihtelee, mutta luulisin, ettei luteelivaihe voi olla esim. mitään 30 päivää. Onko sulla yleisesti aina eri pituinen luteelivaihe vai vain joskus? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Ei ole tarkoitus väittää että olisin varmasti oikeassa.

Raskautumisesta tiedän :) en jaksa uskoa että joka raskauden kohdalla ovis olisi tullut jotenkin etuajassa mitä muutoin ja kierto on aina ollut jämpti sama.

Mun on niin vaikea uskoa että raskaaksi voi tulla noin helposti. Raskaus oireiltahan noi kuulostaa, mutta niitä saa aikaan jos kovasti toivoo tai pelkää olevansa raskaana.

Uusimmat

Yhteistyössä