Mahdollisesti raskaana vai kuvittelenko vain?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mietteliäs"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mietteliäs"

Vieras
Syön e-pillereitä eikä mielestäni ottamatta ole jäänyt korkeintaan kuin yksi. Ripulia oli joku aika sitten ja ottovälit ovat muutaman kerran venähtäneet. Kotona köllöttelee 10kk vauveli.

Muutama päivä sitten havahduin mahassa tuntuviin muljahteluihin. Aivan kuin vauva potkisi. Sama on nyt toistunut useana päivänä. Rinnat tuntuvat turvonneilta, mutta ei ollenkaan aroilta. Etovaa oloa on, viikko sitten syystä tai toisesta oksensin pari kertaa. Vatsa tuntuu turvonneelta. Ylipainoa toki löytyy 20kg. Viime aikoina olen syönyt terveellisemmin kuin normaalisti ja silti painoa on tullut muutama kilo. Istuessa ei tule vatsamakkaroita keskimahaan kuten normaalisti tulee. Vatsaa vihloo välillä. Finnejä ilmestynyt ja niitä ei normaalisti ole. Kotidopplerilla omat sykkeet kuuluivat selkeästi vasemmalla puolella. Oikealla aivan häpykarvoituksen ja nivusten välissä kuului säännöllistä "viuh viuh" ääntä, muttei kuitenkaan mielestäni yhtä nopeata kuin vauvan syke.

Edellisessä raskaudessa oli selkeät oireet ja kamala pahoinvointi, joten kuvittelenko vain olevani raskaana vai voiko olla mahdollista?! Tein päivällä raskaustestin, joka näytti negatiivista. Toinen lapsi ei olisi toiveissa tällä hetkellä.

Voiko olla jotain hormonitoiminnan häiriötä? En ole imettänyt pitkään aikaan ja minipillerit vaihtuivat tuttuihin e-pillereihin monta kuukautta sitten. Onko valeraskaus ihmisellä mahdollinen?

[QUOTE="tinde";29360220]Mitä, jos ostaisit testin? Täällä kyselemällähän se asia ei kyllä selviä![/QUOTE]

Mutta ap:han kertoi tehneensä testin, joka näytti negaa.

Raskaustesti tosiaan tehty muutama tunti sitten ja negatiivista näytti. Ostin S-kaupasta jonkin liuskatestin. Sen takia kyselenkin, jos jollain olisi kokemusta vastaavasta tilanteesta. Normaalilta olo ei tunnu eli jossain jokin asia mättää.

Olen synnyttänyt toukokuussa ja mullakin on ollut näitä valepotkuja. Ovat melko yleisiä vissiin ja ovet siis suoliston toimintaa, jonka aivot käsittävät vauvan potkuiksi (tämä siksi, kun opimme "kuuntelemaan" vauvaa mahassa raskauden aikana). Itsekin olen tehnyt kaksi kertaa raskaustestin, kun on ollut niin sellainen olo, kuin olisi joku taas masussa.