Mahdollista?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2 x ovulaatio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2 x ovulaatio

Vieras
Hei!

Kaipailen neuvoa seuraavaan pulmaan. Olen jättänyt kesäkuussa ehkäisyn pois ja sen jälkeen kuukautiset tulivat kerran. Edelliset heinäkuun 13.päivä. Lääkäri on määrännyt minulle Terolut kuurin kuukautisten käynnistämiseksi, mutta niitä ei kuulu. Ennen Terolut kuuria testattiin 2 neg raskaustestiä. Kysyisinkin, että onko mahdollista, että kuukautiskierrossa voi olla 2 ovulaatiota tai ovulaatio tapahtua aivan kierron lopussa? kokemuksia? mitenkin siis, että voisiko minulla ollut jäädä välistä yhdet kuukautiset ja sen jälkeen tulla jo uusi ovulaatio?

Onko kenelläkään kokemuksia ""Oudoista kuukautiskierroista"" ja raskaaksi tulemisesta?

Sekavan selityksen keskellä hämmennys suuri:)

Kiitos vastauksista!

Ovulaation toivossa

En tiedä noista ovulaatioista, sillä itselläni oli kierto aivan älyttömän pitkä pillereiden lopettamisen jälkeen. Menkat olivat vain joka toinen kuukausi (tätä jatkui n. puoli vuotta). Olin jo varaamassa aikaa lääkäriin, mutta tulinkin raskaaksi. :-)

Minulla oli pillereiden jättämisen jälkeen kierto aika tarkkaan 35 vrk. Samoin se oli aiemmin, kun en välillä pillereitä käyttänyt. Mutta kun raskauduin, laskettiin (varhaisultran perusteella) kierron kestäneen 43 vrk. Eli joko kiertoon tuli heittoa juuri samaan aikaan kun raskauduin, tai sitten ovulaatio/hedelmöittyminen tapahtui ihan kierron lopussa.

Heippa ovulaation toivossa oleva,

On mahdollista, että molemmat munasarjat ovuloivat samaan aikaan tai samaan aikaan samasta munasarjasta ovuloituu kaksi munasolua. Molemmissa tapauksissa ollaan ei-identtisessä kaksosraskaudessa (tai mahdollisuudessa). Kahta munasolua ei ovuloidu eri aikaan, se on hyvin hyvin hyvin harvinaista ja en tiedä onko siitä vielä montaakaan tapausta olemassa. On mahdollista, että yhdet kuukautiset jäävät väliin ja sitten ovuloit uudestaan (siis jos et ole jo silloin raskaana), koska kuukautiset eivät riipu ovulaatiosta. Terolut kuuri on määrätty sinulle mahdollisesti siksikin, että ns. PMS-oireet helpottuisivat kuukautisten alkaessa.

Toivottavasti vastaus auttoi edes vähän.

Ja kun saat kuukautiskierron käyntiin, niin pääset laskemaan myös helpommin ovulaatiopäiviä ja näin ollen raskaaksitulemisesi varmasti helpottuu!

Onnea tulevaan, Janis

Vaikka minulla on aina ollut erittäin säännöllinen kierto, tulin raskaaksi ""väärään aikaan"" eli normaalin kierron lopulla. Kun kuukautiset jäivät pois oli raskaus vielä todella varhaisessa vaiheessa ja ensimmäisessä ultrassakaan (yksityisellä) ei voitu vielä varmistaa oliko kyseessä oikea raskaus vai tuulimuna. Nyt menossa raskausviikko 17 : )

Vaikka minulla on aina ollut erittäin säännöllinen kierto, tulin raskaaksi ""väärään aikaan"" eli normaalin kierron lopulla. Kun kuukautiset jäivät pois oli raskaus vielä todella varhaisessa vaiheessa ja ensimmäisessä ultrassakaan (yksityisellä) ei voitu vielä varmistaa oliko kyseessä oikea raskaus vai tuulimuna. Nyt menossa raskausviikko 17 : )

Moikka Lillian,
Sama juttu. Itsekin tulin raskaaksi kierron loppupuolella, mutta se ei silti tarkoita, että olisimme ovuloineet useammin kuin kerran. Ovulaatio saattaa tapahtua paljon myöhemminkin kuin kierron puolivälissä. Minullakin on hyvin säännöllinen kierto ja oletin ovulaation tapahtuneen puolessavälissä kiertoa, mutta olin väärässä. Ainakin näin kertoi gynekologini.

Minullekin sanottiin IHAN SAMAA ensimmäisessä ultrassa. ""Ei voida varmasti sanoa, että siellä olisi sikiö, koska vain ruskuaispussi näkyy"". Toisessa ultrassa viikolla 8 näkyi jo vahvasti sikiö ja sydänäänet=)!

Oli miten oli, hyvää odotusta Lillian!
Janis rv12

Kiitos vastauksista!

Olen ollut todella ihmeissäni kehoni kanssa ehkäisyn lopettamisen jälkeen (Nuvaring)!! Se ei ole millään lähtenyt normalisoitumaan kuukautiskierron osalta. Ajattelinkin, että on kuitenkin mahdollista, että ovulaatio voi tapahtua myös aivan kierron lopussa tai jopa ""kaksi kertaa"". Minulla on itseasiassa tuttava joka on saanut alkunsa kuukautisten aikana, joten kaikki on näköjään mahdollista:)

Aurinkoista loppukesää kaikille!

Yhteistyössä