Hae Anna.fi-sivustolta

Mahdoton yhtälö?

Viestiketju osiossa 'Opinnot ja kurssit' , käynnistäjänä Huono matikka-lääkis?, 30.01.2013.

1. Hei kaikki, joilla huono matikka/fysiikka/kemiapää! Oletteko silti päässeet lääkikseen? Miten olette pärjänneet ja oliko ihan mahdotonta itse oppia kaikki tarvittava, että ylipäätään pääsi ja pystyy opiskelemaan ja läpäisemään tentit? Tuhat kiitosta kohtalotovereille etukäteen neuvoista/kokemuksista!

2. tunkki Vierailija

En voi väittää että matikkapääni olisi kohtuuttoman huono,
    mutta laiskanpulskeana lukiolaisena
    luin lyhyen matikan ja kieliä kemian ja fysiikan sijasta.

Useampi vuosi lukion jälkeen,kertasin lyhyen matikan ja opiskelin omatoimisesti lukion laajan fysiikan ja kemian oppimäärät nollatasolta lääkishakua varten.
    Ei ollut mitenkään mahdotonta mutta ehdottomasti työläämpää kuin
    jos olisi noita tullut lukiossa (tai jossain muualla lukion jälkeen) tullut opiskeltua.

Vaikeinta oli ehdottomasti sisäänpääsy,
    itse opinnoissa olen pärjännyt erinomaisesti, vaikka toki lääkiksessä töitä saa tehdä.
    Varsinaista matematiikan/fysiikan/kemian osaamista ei kuitenkaan muutamaa yksittäistä kurssia lukkunottamatta tarvitse.

Useimmat eivät muuten pari vuotta sisäänpääsyn jälkeen kovin paljon lukiofysiikasta ja kemiasta muistakaan ja yllättävän suurelle osalle lääkisopiskelijoista lukiofysiikka ja -kemia ovat olleet melkoista pakkopullaa, joka on tahkottu vain opiskelupaikan takia läpi.

3. Okei! Kiitos "tunkki"! Ehkäpä alan "töihin"...!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri