Mahdottomaksi muuttunut Ex

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jay
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jay

Uusi jäsen
10.08.2009
2
0
1
Tarina lyhyesti että joku jaksaa lukea ja ehkä kertoa missä on vika?

Elimme yli 5 vuotta yhdessä suhteellisen sovussa, mitä nyt välillä hiljaista en pettänyt, en juonut kauheasti saimme 2 lasta joita rakastamme molemmat. Ex hommasi uuden miehen melko pian kun olin muuttanut pois asunnosta, on ihan mukava ei mitään häntä vastaan kunhan hoitaa lapsiamme hyvin, no itse juttuun eli hänellä on jotain niin paljon minua vastaan että ei kehtaa katsoa edes silmiin kun tuo lapset. Entinen (ennen minua) oli kuulemma pettänyt häntä ym pahaa tehnyt ja on kaveri tämän kanssa, hän pyyti minua jopa että petä niin ois helpompi erota (pari kuukautta ennenkuin erottiin) kun oltiin yhdessä ottaako hänellä niin lujille että en pettänyt ja nyt ei voi edes katsoa silmiin ?

Lapset on minulla joka toinen viikonloppu, haluaisin pitää enempi mutta hänelle se ei käy, lapset haluaisivat olla enempi minun kanssa muttei se käy ovat pyytäneet että tulla käymään äitin luona kylässä tekee kipeetä sanoa lapsille ettei isi voi tulla sinne, kun ei se käy exälle mitä ei tietenkään voi kertoa lapselle, mitä jos äiti haluaa yksinhuoltajuuden yhtä äkkiä ? päättääkö hän myös siitä että ei oo koskaan mahdollista saada lapsia nähdä enempi kuin se joka toinen viikonloppu ? Kun ei nämä sosiaalissa työskentelevät ajattele täällä että mies vois olla yhtä hyvä huolta pitämään lapsistaan kuin äitikin :(

Oletan ettei teillä ole siis tehty paperille virallaista tapaamissopimusta, vai? Jos ei, niin sitten aika varaamaan lastenvalvojalle. Voin sanoa sekä ammattilaisena, että itse uusperheellisenä, että sosiaaliviranomaista saa vaihtaa, jos yhteistyö ei suju, tai sinusta tuntuu, että äitiä suositaan tms. Mitään ei lastenvalvojalla tarvitse allekirjoittaa, vaan voit ottaa sopimuksen mukaasi, näyttää sitä halutessasi lakimiehelle, miettiä asiaa, ja allekirjoittaa vasta sitten, jos se on mielestäsi lapsia ajatellen toimiva. Joka toinen viikonloppu on yksi tapa hoitaa tapaamiset, mutta niitä on monia muitakin tapoja. Lähivanhemman tehtävä on tukea etävanhemman ja lasten tapaamisia. Niin näin sen siis kuuluisi mennä, todellisuus useimmiten toisin. Meillä tapaamissopimus vietiin oikeuden kautta, ja edelleen miehen exä sooloilee, eikä noudata sopimusta, katkeruus antaa aika paljon toisille energiaa tuhota jopa lastensa oikeuksia, mutta minkäs teet. Niin ja huoltajuutta ei voi noin vaan muuttaa, täytyy olla todellakin painavia syitä, jotta yhteishuollon voi purkaa, puhutaan siis huumeista, mielensairaudesta, laimilyönneistä, väkivallasta lapsia kohtaan tms. Tsemppiä! Niin ja elatusvelvollisten liitosta saa paljon tietoa isien oikeuksista jne. suosittelen lämpimästi! :)

Kiitoksia paljon sinulle =)

Meillä on yhteishuoltajuus, on tehty tapaamissopimus joka toinen viikonloppu asia kun on niin että kun on yhteishuoltajuus minun pitäisi tietää lapsistani kun alkaa tarha, saada soittaa heille ja jutella viikolla ym eikös ? Kun on kauhea ikävä omia lapsiani ja tuntuu että tämäkään ei käy hänelle tai ottaa jotenkin koville kun minä haluan jutella pojilleni puhelimitse aina välillä, enkö minä sais välittää lapsistani niin paljon ?

Yhteishuolto lain mukaan siis tarkoittaa sitä, että molemmat huoltajat yhdessä päättävät lasta koskevista isoista asioista. Voit siis soittaa päiväkotiin tai esimerkiksi terveyskeskukseen ja kysyä lapsistasi, jos et lähivanhemmalta infoa saa. Kyllä sinun pitäisi saada soittaa lapsille, ja heillä tulisi olla oikeus soittaa sinulle viikolla, mutta käytännössä lähivanhempi pystyy aika helpostikin estämään puhelut tms. Älä välitä exästäsi, anna hänen mököttää ja koita muistaa, että lapsilla on oikeus isään, oli heidän äitinsä valinnut minkä tien tahansa!

Hyvin helposti suositaan äitejä! Näin ainakin omassa ja avopuolisoni tapauksissa, sekä monessa muussa kuulemassani tapauksessa |O Äidin sana on "aina ehdottomasti totta" (kunnes kuulevat toisen/oikean version)... :(

Yhteistyössä