N
Nokkamuki
Vieras
Kaipaisin vinkkejä ja apua seuraavaan tilanteeseen: 10½kk vanha poikamme ei suostu juomaan maitoa (korviketta) minkäänlaisesta mukiviritelmästä. Nokkamukit ja tavalliset mukit on kokeiltu ja tulos on aina sama; poika valuttaa kaiken suuhun ottamansa maidon pois. Tuttipulloa herra ei ole huolinut 4kk ikäisestä alkaen eikä sitä varmaan tässä vaiheessa kannata ottaa enää kuvioihin? Mikä siis neuvoksi? Yritämmekö vain sitkeästi antaa maitoa nokkamukista (josta juo mielellään itse vettä)?
Olen muutenkin vähän epävarma tuon vieroituksen suhteen. Nyt poika saa rintaa 4-5 krt päivässä. Olen yrittänyt jättää yhden kerran pois, joskus kaksikin, mutta tuntuu hurjalta, ettei poika sitten saisi oikein mitään juotavaa tilalle (kun ei suostu juomaan korviketta) Varsinkin näin kuumina päivinä pelottaa, voiko hän saada lievän nestehukan ellen imetä?
Olen muutenkin vähän epävarma tuon vieroituksen suhteen. Nyt poika saa rintaa 4-5 krt päivässä. Olen yrittänyt jättää yhden kerran pois, joskus kaksikin, mutta tuntuu hurjalta, ettei poika sitten saisi oikein mitään juotavaa tilalle (kun ei suostu juomaan korviketta) Varsinkin näin kuumina päivinä pelottaa, voiko hän saada lievän nestehukan ellen imetä?