Maidon tulo rinnoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras -79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras -79

Vieras
Siis miten pitkään tulee maitoa rinnoista,kun on lopettanut imettämisen? Lopetin imettämisen,kun lapseni oli n.9kk ja nyt lapsi on kohta 1,3v. Tänään huomasin,että nännin päässä oli kuivunutta maitoa ja sain puristetua rinnasta muutaman tipan maitoakin. Siis mietin tässä,että voiko sitä vieläkin tulla,vaikka kohta on kulunut puoli vuotta,kun olen lopettanut imettämisen?

Kiitos teille,olisi kiva kuulla,miten pitkään muilla jatkunut maidon tulo.

No mulla on maitoa tullu kohta 5v yhtäsoittoa, tosin siihen 5vuoteen mahtuu 4raskautta ja synnytystäkin. Edellisestä imetyksen lopetuksesta semmonen kuukausi&maitoa tulee tippa kaks edelleen.

tulee vielä jos lapsi itee tai muuten iskee hirvee hellyys päälle vähän maitoa.. ja on jo 8kk imetyksen lopettamisesta. Näkyy onneks vaan jos ei oo liivejä ettei nyt ihan hirveesti tuu, mut ihmettelen..

Sama homma. Kesällä jo lopetettu eli puoli vuotta mennyt ja edelleen tulee maitotippoja. Puristamaan jos rupeaa niin heruu aina muutama ja pari kertaa on yöpaitaan tullut pienet läiskät.

Onko kellään oikeaa tietoa kuinka kauan on normaalia? Vai voiko kyseessä ollo jo joku hormonaalinen häiriö?

Ei varmaankaan ole mikään hormonihäiriö, vaan ymmärtääkseni joillakin voi tulla tyyliin lopun ikää puristettaessa tippa tai kaks, eikä se haittaa mitään. Mulla tuli kaks kuukautta imetyksen lopettamisen jälkeen, aluksi reilumminkin. Sen jälkeen tulin raskaaksi, ja meni kraanat kiinni :) .

Mä olen lopettanut imetyksen 3 ja puoli vuotta sitten ja vieläkin saan tippoja puristettua... Toivoisin, et se silleen niinku loppuis joskus...mut jos ei niin ei. :)

no kiva :) ku oon lukenu et jos kauan tulee ni voi joku prolaktiiniarvoki olla liian korkeella, ja yleensä siihen on syynä joku aivolisäkekasvain, mut ehkä se vois olla ajankohtasta tarkistuttaa jos ei ikinä ois imettäny..eiköhän tää liene normaalia ;)

puristettaessa tippa on normaalia, mut mikäli kunnolla erittyy maitoarintojen täyttymisen tunne japaitojen kastuminen) imetyksen lopettamisesta kun kulunut kuukausia on se hormonaalinen häiriö. Käy lääkärillä, siihen on mahdollista saada lääkehoitoa.

Yhteistyössä