maidoton,vauva itkee silti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt äippä

Vieras
Tilanne pikana, vauva 5kk,itkua enemmän ja vähemmän koko ikä. Nyt saatiin maitoallergia diagnoosi,altistuksessa ei näkynyt,oireet tuli vasta kotona. Korvike resepti tuli tänään.

Itse oon illut dieetillä enemmän ja vähemmän 2 kk ajan. Nyt enää maidoton. En tiiä,miksi vauva itkee ja mille oireilee. Pääasiassa siis oireilee suolistollaan ja itkee sit tuntikausia mahaansa. Olin viljaton-munaton-maidoton ym. ym. enkä huomannut vastaavaa hyötyä olevan. Lääkärit ei tunnu ottavan mitään kantaa,itse siis pähkäilen tän tilanteen kanssa,mitä seuraavaksi.

Kannattaako mun jättää imetys kokonaan tauolle ja antaa pelkkää korviketta? edellyttäen,että korvike sopii ja kelpaa? Sit ainakin näkis,oireileeko mun maidon kautta? Mitä mieltä ootte?
Imetys ei meillä muutenkaan oo ollut mitään ihanaa,kun tissillä raivotaan ym.

Nutri-soija näkyi lukevan tuossa maito reseptissä,sitä siis ostamaan. Oisko jollain kokemusta näistä asioista? Vertaistuki kelpais.

Hei, itselläni kaksi moniallergista ja nuoremmalla vain 5 sallittua ruoka-ainetta tällä hetkellä. Mielestäni jos se imetys ei ole sulle se juttu voisit laittaa sen tauolle ja kokeilla jos vaavi rauhoittuu korvikkeella. Itse tiedän minkälaista on olla huutavien ja kipeiden lasten kanssa. Meillä kasvu hidastui ja palasi normaaliin vasta kun olin lopettanut imettämisen. POika taas lopetti itse kun tuli kaikesta kipeeksi. Käytkö yksityisellä vai kunnallisella lääkärillä?

Itse lopetin imetyksen viikko sitten ja meillä vauva 4,5 kk. Olin maidoton, munaton, kalaton yms. eikä auttanut. Ripulointi loppui seuraavana päivänä ja jo seuraavan yön nukkui paremmin. Harmittaa etten lopettanut aiemmin. Meillä menee Almiron ja ongelmia ei sen suhteen ole ollut. LOpetus oli helpompaa, kun olin kuvitellut. Pari päivää vauva kaipasi tissiä, mutta äkkiä meni ohi. Meillä käytössä Aventin pullot, niissä on vähän enemmän tissin mallinen tuttiosa. Hyvin osaa pullosta siis maitonsa ottaa. Sain lääkettä maidon tulon lopettamiseen. Ei siis kannata kiusata itseään ja lasta imetyksellä, jos tilanne on tuo. Kovempi paikka oli minulle, kun vauvalle :whistle: Nyt vielä meillä kiusana refluksi, ehkä tämä joskus helpottaa...

Tee niinkuin itsestä tuntuu parhaalta! Samalla kun jättää nuo maidot, soijat, kananmunat, viljat, pähkinät, mansikat, tomaatit ja paprikat pois ruokavaliosta niin kannattaa jättää pois myös kaikki muut mausteet paitsi suola ja sokeri. Meillä alkoi maitoallergialla ja mukaan tulivat soija + viljat + kananmuna + muutamia muita pienempiä juttuja. Valkosipuli ja paprikajauhe meillä ainakin aiheuttaa oireita. Jos alkaa tuntua mahdottomalta niin parempi siinävaiheessa lopettaa imetys. Tosiaan kun sitä ei tiedä mikä sopii ja mikä ei niin aina joutuu yksitellen kokeilemaan kaikki. Tsemppiä!!! :hug:

Kysyn ihan mielenkiinnolla kun veljeni tyttö on maitoallergikko. Veljeni vaimo sai silloin odotus aikana kortisonipiikkejä kun oli ennen aikasen synnytyksen uhka. Ja sitten kun tämä selvis että (vauva siis syntynyt jo) että on saanu raskauden aikana kortisonia niin lääkäri sanoi että voi olla mahdollista että se allergia johtuu kortisonista.
Niin oletteko te saaneet kortisonipiikkejä raskaudenaikana?

Terv. nyt odottava äiti joka on saanut kortisonia ja on huolissaan...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 13:21 Nuppu-82 kirjoitti:
Kysyn ihan mielenkiinnolla kun veljeni tyttö on maitoallergikko. Veljeni vaimo sai silloin odotus aikana kortisonipiikkejä kun oli ennen aikasen synnytyksen uhka. Ja sitten kun tämä selvis että (vauva siis syntynyt jo) että on saanu raskauden aikana kortisonia niin lääkäri sanoi että voi olla mahdollista että se allergia johtuu kortisonista.
Niin oletteko te saaneet kortisonipiikkejä raskaudenaikana?

Terv. nyt odottava äiti joka on saanut kortisonia ja on huolissaan...

itsellä allerginen lapsi ja koko raskáuden ja imetyksen ajan saanut minun astma lääkkeistä kortisonia itse joudun käyttämään tupla annosta kokoa ajan siis aivan kamalia määriä astma lääkkettä.en osaa sanoa johtuneeko allergiat tästä mutta pistipä miettimään kun itse kirjoitit veljen tytöstäsi.. :hug:

Yhteistyössä