maissinaksu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Maissi ja maissinaksu kaksi ihan eri asiaa. Näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Maissijauhon ja maissinaksujen ravintoarvo on suunnilleen sama, ja sitä jauhoa kuitenkin lykätään velliin ja puuroon. Ei sillä ole suurta merkitystä missä muodossa maissin syöttää.

Alkuperäinen kirjoittaja jkm:
Miksi te annatte niitä? Eihän niissä ole mitään ravintoarvoa?

mix pitäis olla antamatta?parempi vaihtoehto ku esim suolainen leipä

Eikö suolaton leipä ole parempi vaihtoehto?

Maissinaksut on tehty puhtaasta maissista. Ei siis ole lisätty mitään suolaa tai muuta lisäainetta. 0,1% taitaa olla suolaa, mutta sen verran on luonnostaan maississa itsessään, kun se kuivatetaan.

Me annettiin maissinaksuja mutustettavaksi aika pian sen jälkeen, kun alotettiin kiinteät. Naksut sulaa lapsen suuhun niin ei tartte pelätä, että tarttuisi pala kurkkuun.

Meillä poika alotti ruisleivällä, siis niillä kannikoilla. Ja itsetehdyssä leivässä nyt ei meillä suolaa oo kun unohdan aina sitä siihen laittaa.
Ja en mä vielä 6kk ikäselle ipanalle nyt käteen lykännyt mitään sen takia että siinä kamalasti olisi ravintoarvoa, ennemmin että olis suulla tekemistä ja saisi harjotella mitä se kieli nyt puuhaakaan ja jyystää ikeniään.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Maissi ja maissinaksu kaksi ihan eri asiaa. Näin olen ymmärtänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Maissijauhon ja maissinaksujen ravintoarvo on suunnilleen sama, ja sitä jauhoa kuitenkin lykätään velliin ja puuroon. Ei sillä ole suurta merkitystä missä muodossa maissin syöttää.

Ainakin kuituja, B- ja C-vitamiinia on enemmän maississa kuin maissinaksuissa. C-vitamiinia ei ole ollenkaan naksuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedoksi:
Ainakin kuituja, B- ja C-vitamiinia on enemmän maississa kuin maissinaksuissa. C-vitamiinia ei ole ollenkaan naksuissa.

Minä en ole varsinaista maissia antanut ollenkaan, koska jyvät eivät vauvan vatsassa edes sula, enkä ole tullut ostaneeksi maissisosetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedoksi:

Minä en ole varsinaista maissia antanut ollenkaan, koska jyvät eivät vauvan vatsassa edes sula, enkä ole tullut ostaneeksi maissisosetta.

Maissisosetta saat, kun keität maissia ja soseutat. ta-daa :D

Alkuperäinen kirjoittaja sose:
Maissisosetta saat, kun keität maissia ja soseutat. ta-daa :D

Joku kaverini oli yrittänyt sitä väkertää, ja aika vaikeaa kuulemma oli että olisi saanut yhtä sileää kuin kaupan soseesta (ne kuorenpalaset...). Itse en viitsinyt edes yrittää, kun vauva sai maissinsa kätevästi sormiruokana naksujen muodossa, soseissa sitten ihan muita kasviksia.