maissivelleissä eroja??

  • Viestiketjun aloittaja pirpana
  • Ensimmäinen viesti
pirpana
meidän poitsu on kärsinyt mahavaivoista koko pienen ikänsä ja koska maitoa menee niin paljon on jo aloitettu maissivelli maidon lisäksi.ollaan kokeiltu jos jonkin sorttista maitoa,mut aina on jotain ongelmia seurannu..ilmavaivoista,oksenteluun ja ummetukseen...maitoja on kokeiltu nan,tutteli,tutteli gefilus,omneo,nan jauhe..jne..nyt viimeisin kokeilu semperi baby korvike joka nyt 3 päivän jälkeen ei ainakaan vielä ole suuria murheita tuonnut mukanaan..niin nyt olen miettinyt että onko maissivelleissä mitään ""vatsaystävällistä""versiota???kumpa parempaa bonan vai nutrician???ootteko eroja huomanneet??entä onko kukaan huomannut samaa ilmiötä kuin minä et maitohapot(dds junior+)aiheuttais ilmaa vatsaan..vai kuvittelenko vain????
 
Äippä82
Annoin pojalle kans maissivelliä ja vatsavaivoja seurasi. Kakka oli ihan ""outoa"". Kysäisin neuvolasta ja nla. täti kertoi minulle, etteivät ne vellit ole kovin vatsaystävällisiä ja eivät sen kummemmin pidä nälkää, jonka myös itse huomasin.
Lopetin vellin antamisen ja vatsavaivat loppuivat. Annoin vain lisämaitoa ja sitten rupesin pojan olessa 3kk antamaan ihan perunaa.
 
Vellit
Joo, en kanssa anna velliä. Rintamaitoa tulee paljon mutta vauva tuntuu tarvivan ""jytkympää"", on iso. Joten annan ihan sosetta. Velliä ja korvikkeita ei ole meidän vauva saanut koskaan. En ymmärrä tota velli-hommaa ollenkaan, kattokaa tuoteselostetta ja verratkaa korvikemaitoon, eipä paljon ole eroa.
Velliä syötetään vain Suomessa ja Ruotsissa, en tiä miksi, ehkä koska täällä on muutenkin vallallaan tällanen korvikekulttuuri. Harva vauva saa rintamaitoa on ruvennu tuntumaan.
 
Äippä82
Kyllä meidän poika sai ja saa rintamaitoa, mutta se ei hänelle riittänyt ja oli pakko antaa tuttelia siinä rinnalla lisäksi. Nyt kun soseet joka aterialla rintamaitoa hörppyset päälle. Joten kyllä meillä, vaikka on kokeiltu vellit ja annettu tuttelia, poika on saanut tisumaitoa alkuvaikeuksista huolimatta ja saa edelleen.

On kyllä aivan totta tuo, ettei moni vauva saa rintamaitoa. Mutta olen sitä mieltä, että kyllä se vauva hyvin kasvaa korvikkeellakin. Eikö ole kuitenkin pääasia, että ruokaa saa??!
Oli se korviketta tai mamman maitoa.
 

Yhteistyössä