Maissivelliä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dami-mami :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

Dami-mami :)

Vieras
Oletteko antaneet alle 4kuukautisille kaupan maissivelliä (paketissahan merkintä 4kk alkaen)? Kävin juuri ostamassa pari tetraa ja ajattelin illalla antaa ensimmäistä kertaa ko. herkkua nyt 3,5kuukautiselle (7600g ja 63cm). Onko hyvä idea?

Viikon verran on heräilly öisin tunnin välein ja päivisinkin kitissyt äidin kiintiön täyteen. Kaipa tuo rintamaito onkin sitten ehtyvä luonnonvara, ei siis taida vauvelille enää riittää. Oisko siis nälkä, joka kutsuu känkkäränkän paikalle?

Miten käytännössä syöttöhomma menisi? Ensinkö tissiä ja sitten velliä? Pitääkö velliinkin totuttaa vai voiko antaa suoraan tölkillisen (korviketta ollaan annettu satunnaisesti)? Kiitos neuvoista jo etukäteen ihanat Ellit! :)

Moikka!!Olen ite antamassa myös kohtapuolin,samaa meininkiä täällä ja tytteli samanikäinen.
Mä antaisin ensin päivällä jonkun verran ja kattoisin ettei vaan tuu masuongelmia.Meinaan ne yöllä aika veemäisiä jos sattuis tulemaan.

Monet antaa tota samaista velliä jo 2 kk ikäisille,eli kyllä huoletta voit antaa jo.

Myös eroja noissa Bonan ja TUttelin maissivelleissä kai,meillä esikoinen ei suostunut syömään kun Bonan korviketta(nyk.Nan) ja sama oli maissivellissä.

TÄmän kanssa sama,ainakin kun satunnaisesti oon korviketta antanut,vain Nan kelpaa.

Niin ja tosta,ensin tissiä vaiko velliä,sama kaiketi,ite antaisin varmaan ensin velliä kunolen onneton opettanut tissille nukahtamaan...=)

Pullosta kai paras,jos huolii(meillä ei oikein kunnolla)Ja sama tutti käy kun maitoon,eli ei kannata vellituttia laittaa.

Nää mulle tuli mieleen vellihommista!!Tsemppiä,mä luulen että meillä kans alkaa ihan kohta kokeilut!!Ja muista että päiväruokailut oikeestaan pitkittää yöunta,vaikkei uskois.ELi kun päivälläkin antaa jotain sosetta ja iltasella velliä,saattaa nälkä yllättää vasta aamulla!!

Vähän samaa mieltä kun edellinen, että ehkäpä vaavisi tarvitsisi jo topakampaa evästä:) Eli ehkä ei ihan hirveän kauan kannata alkaa öitä valvoskella, eikä päivääkään pilaamaan, vaan kokeilla auttaako lisäsapuskananto. Velliä ja sosetta kehiin, jos vain siltä näyttää:) Meillä aloitettiin maissivelli, jota aluksi annoin vain 20 ml, lisäsin määrää seuraavana päivänä jo puolella jne. Annoin illalla, mutta varmin tapa on antaa päivällä, jotta ei tosiaan yötä häiritse.

Meillä se tiheän imun kausi kesti aika kauan, aloitin maissi ja porkkanaperunavellin kun vauva oli viikkoa vaille 3kk vanha. sSitä ennen kans monta vikkoa heräili kahen tunnin välein, joskus jopa kuusi kertaa yössä syömään. Pidensi yöunien määrää ja vauva herää enää kahdesti yössä syömään. Vaikkakin annan velliä vain noin 50-70ml illalla sekoitettuna tissimaitoon. Saman määrän tai vähempi annan puolen päivän aikaan.

Yhteistyössä