Maistraatissa naimisiin ennen lapsen syntymää? häät myöhemmin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko joku tehnyt näin? Olin aina ajatellut että mennään naimisiin ennen lapsia, mutta toisin kävi. Nyt olen raskaana, ja ne perinteiset kirkkohäät on pois kuvioista. Ajattelin että ei voi mitään, pidetään sitten joskus kun vauva on kasvanut taaperoksi. Nyt mua kumminkin kaihertaa se jostain syystä että ollaan "susipari" ja vauvakin tulossa. Jos menis naimisiin nyt hiljakseen maistraatissa, niin voiko silti myöhemmin järjestää kuinka perinteiset KIRKKOhäät, koska se kirkossa siunaaminen olis minulle myös tärkeää... Onko jollain kokemusta? muuttuuko vihkikaava jotenkin oleellisesti? tms

miksi kirkkohäät ovat pois laskuista? Me mentiin maistraatissa naimisiin peri vuotta sitten perjantaina ja lauantaille järkättiin juhlat lähimmäisille. Voittehan te mennä maistraatissa naimisiin, ottaa siunauksen samana päivänä ja vaikka pitää varsinaiset juhlat joskus myöhemmin... Vai onko nyt vain kyse siitä, että haluat kävellä sinne alttarille hääväen katseiden alla? Ja jos on, niin miksi et voisi tehdä sitä ollessasi raskaana?

[QUOTE="vieras";26007319]miksi kirkkohäät ovat pois laskuista? Me mentiin maistraatissa naimisiin peri vuotta sitten perjantaina ja lauantaille järkättiin juhlat lähimmäisille. Voittehan te mennä maistraatissa naimisiin, ottaa siunauksen samana päivänä ja vaikka pitää varsinaiset juhlat joskus myöhemmin... Vai onko nyt vain kyse siitä, että haluat kävellä sinne alttarille hääväen katseiden alla? Ja jos on, niin miksi et voisi tehdä sitä ollessasi raskaana?[/QUOTE]

Haluan oikein perinteiset kirkkohäät, ja sen jälkeen vastaanotto vieraille juhlallisuuksineen. Juhlapaikkakin on valmiiksi valittu.... en kertakaikkiaan jaksa enään tässä vaiheessa raskautta alkaa järjestämään sellaisia hääjuhlia, ja itseasiassa se taitaa olla sula mahdottomuus :D Kesälle taitaa olla kaikki lauantaipäivät melko buukattu jo. En kumminkaan halua tinkiä niistä vain siksi että hoputtaisin asiaa.