Maitoa tulee jo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miina

Vieras
Onko muilla alkanut valua maitoa näin aikaisin? Mulla siis rv 29+6. Ensin sitä tuli viikolta 20 alkaen tippoina, mutta eilen illalla kun nojasin sopivasti rintaan sitä alkoi valua! Ihan kokeillakseni otin c-otteella kiinni rinnasta ja puristin, niin sitä alkoi samantien valumaan... Onko tämä nyt normaalia, alko pelottaan, että jos se pienokainen syntyy etuajassa, kun en ole ainakaan kuullut muilta vastaavaa. Kertokaa viisaammat onko syytä huoleen!!!

Ei syytä huoleen!!!
Mulla tuli kanssa maitoa niin, että duunissa käytin jo liivinsuojia ettei paitaan tule länttejä. Maitoa tuli juuri puristamalla.
Raskauden aikana tulevalla maidolla ei ole mitään tekemistä imetyksen onnistumisen kanssa!!!
Imettäähän ihmiset raskaana ollessaankin (kuten minä, rv 25) :)

Moi! Mulla on myös maitoa alkanut tihkumaan aikaisin, joskus rv 20 paikkeilta. Joka ilta on yöpaita aina ihan märkänä. Kerran tuli liivien läpi paitaan ja sen jälkeen olen käyttänyt liivinsuojia rinstsikoissa (nyt rv 33), eipä tarvi koko ajan tutkailla että jos on tullut läpi. En tiedä miten tämä vaikuttaa imetykseen, mutta ihmettelen kovasti jos maitoa ei synnytyksen jälkeen tulisikaan...Olen silti kuullut että puristella ei rintoja kannattaisi, se ilmeisesti lisää ennenaikaisen synnytyksen riskiä!? !Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.

Rintojen puristelu (tai nännien) saattaa aiheuttaa kivuliaita supistuksia, silloin ei tietenkään kannata puristella! Jos synnytys (käynnistyttyään) uhkaa hiipua, niin rintojen hierominen saattaa auttaa , tai ei :)
Että ei siitä puristelusta nyt suoranaisesti haittaa ole!

Mulla kans alkoi jo joskus 20rv:n tienoilla tuo maidon valuminen. Lakanat ja kaikki oli yöllä märät.. Se on ihan normaalia. Myös monilla kavereillani on ollut samoin.

Imetys myöskin onnistui aivan loistavasti, sairaalassa hoitaja jopa kehui että tosi hyvä kun tulee niin aikaisin esimaitoa että vauva saa heti niitä tärkeitä aineita.

äitiä ja tyttö 8 kk

Yhteistyössä