Hae Anna.fi-sivustolta

Maitoallergia, apuja ruokavalioon

Viestiketju osiossa 'Erityisruokavaliot' , käynnistäjänä Rva 48, 13.07.2015.

1. Rva 48 Vierailija

Hei

Juuri todettiin, että olen maidolle allerginen ( ei siis lactoosi) vaan ihan maito allerginen.

Pääsisinkö nyt vihdoinkin vatsa vaivoistani eroon, olisi aivan loisto juttu!!

Onko vinkkejä hyvästä sivustosta netissä tai omia kokemuksia miten tästä eteenpäin?

Itse mietin myös jollekin ravintoterapeutille/ammattilaiselle menoa?

Kiitos etukäteen vinkeistänne/ kokemuksitanne uudelle maito allergigolle:)

Nytkö loppui suklaan syönti?:)

Terveisin
    Rva 48

2. iNdo bo$$

Saadut tykkäykset:
    4
    Laktoosi. K:lla.
    "Allergikolle". K:lla.

3. Hei,
    Maitoallergikko täällä....oikeesti....ootko ihan tosissasi...vai vain "läppää".....ei väliä ...kiitos kommentistasi.....olen niin huuli pyöreenä....voiko joku olla tosissaan....kuolen nauruun:)
    Kiitos...ei tarvinnunna mennä naurujoogaaaaaaan

4. jhgfds Vierailija

Ruokaohjeita ja tuoteapua löytyy esim. Vegaaniliiton sivuilta tai googlettamalla. Maidon korvaaminen on helppoa, kun kaikkea saa kasviversioina. Maitoja on ainakin yli 10 erilaista, ruokakermaa, tuorejuustoa, juustoraastetta, jugurtteja, vispikermaa, tummansinistä maidotonta Keijua jne löytyy jokaisesta kaupasta. Pandan tumma suklaa ja moni muu on maidotonta. Eläinmaitoa ei oikeastaan tarvitse mihinkään, koska samat ravintoaineet saa helposti muualtakin. Kalsiumia saa esim. soijamaidosta, johon sitä on lisätty tai kuorellisista seesaminsiemenistä, joita voi lisätä vaikka leivän päälle.

5. Maitoallergia Vierailija

Hei,

Viestinketjun aloittaja tääl...eli huonoa lukihäiriöisen kirjoitusta tiedossa.....olen ollut nyt 5 päivää ilman maitoa ja olo on todella hyvä!

Ei ole tarvinnut kertaakaa ottaa "sappikipukohtauksiin" tarkoitettua Litalgin lääkettä.
    ( minulla ultrattu ei ole sappikivijä)....mutta kipukohtaukset ovat hyvin sappikipukohtauksen oloiset ja siihen on lääkitys,joka auttaa kun se järkyttävä kipu tulee...oikeesti se on ihan järky kipu!

Yleensä tämä kipu tulee juuri ennen nukkumaan menoa....ekaa kertaa noin 4 vk sitten oli lähettävä yöllä päivystykseen, kun olin ihan sata varma että nyt on sydäri....ei onneksi ollut....vaan epäilys sappikivistä....joita ei siis ole.

Myöskin silmät on alkanut turpoamaan umpeen ...noin 2kertaa viikossa, ....aamulla kun herään.....ja kestää parikin päivää ennen kuin turvotus/muurautunut silmä paranee (allergiatippoja)......menin allergia testeihin....tuli ilmi että maito allergia....

Nyt ei ole ollut 5pv silmät myöskään muurautunut umpeen eikä sitä järkkyä kipua rinnassa, yes!!!!

Jos sinulla on ns selittämättömiä rintakipuja....jätä maito hetkeksi....minulla on niin hyvä,kevyt olo...
    (Tähän asti olen syönyt vain lactoosittomia)...mutta nyt ei myöskään niitä enään.

Tämä on ihan uskomatonta....voiko olla totta että en joutuisi menee "letkua" nilemään.....vaan tämä maito aiheutti kaikki useat vaivani.

Alapäästä eikä yläpäästäkään ei tule mitään "ääniä"...ihanan rauhallisesti kallisarvoinen kroppani on nyt...

Nautin olostani....sen verran oli kroppa huonossa kunnossa viimeiset viikot...nyt osaa arvostaa kun ei satu,tunnu missään.

T

Rva 48

6. iNdo bo$$

Saadut tykkäykset:
    4
    Piste-näppäin juuttunut alas?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko