maitoallergia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki kokeiltu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikki kokeiltu

Vieras
Poikani on nyt vajaa 3kk. Hän itkee todella paljon aamusta iltaan ja nykyisin siihen ei tunnu auttavan mikään. Poika ei viihsy sylissä eikä lattialla. ilmavaivoja on paljon, eli vauva piereskelee jatkuvasti ja todella pahanhajuisesti.

Olen kokeillu Cuplatonit, RELA-tipat, lypsämisen ennen imetystä , jotta maitoa ei suihkuaisi liian nopeasti, D-vitamiini merkin vaihtamisen, masun hieromisen.....yms. Mistään ei ole ollut apua. Itse olen pyrkinyt jättämään suklaan, omenan, sipulin, pavut, herneet yms. mahdollisimman vähiin.

Olen miettinyt voisiko pojallani olla maitoallergia, joka ilmenee pelkästään suolisto-oireina. Hänellä kun ei ole mitään iho-oireita. Onko kenelläkään kokemusta vauvan tämän tyyppisestä amitoallergiasta, tai mikä muu voisi olla kyseessä?

Yksi vaihtoehto on, että poika vain nielee imiessään niin paljon ilmaa, että se yksistään aiheuttaa ilmavaivoja niin paljon. Hän tosi röytäisee myös hyvin.

Kuinka pitkät imetykset teillä on? Meillä oli ilmavaivoja kun luulin, että multa ei tule maitoa ja sitkeesti imetin aina tunnin. Käytiin lääkärissä ja käski imettää korkeintaan puoli tuntia yhteensä siis. Olen kyllä myös kuullut, että maitoallergia ei välttämättä aiheuta ihottumaa. Kokeile jättää omasta ruokavaliostasi pois kaikki maitoproteiinia sisältävä (tarkkana tuoteselosteiden kanssa!). Suosittelen kyllä lääkärissä käyntiä, meillä on ainakin kaikki (kolme ;) lääkärissäkäyntiä vauva-aikana olleet tosi hyödyllisiä.

Yhteistyössä