Maitoallergisten äidit huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkuri

Vieras
Olen ollut imetysdieetillä 2 kuukautta, vauva nyt 4 kk. Vauva on oireillut suolelellaan, tehnyt vihreää kakkaa ja ollut ilmavaivainen. Tilanne on kuitenkin parantunut viimeisen kolmen viikon aikana huomattavasti. Maitoaltistuksessa emme ole olleet ja mitään allergiatestejä ei ole tehty. Kakka on vieläkin vihreää, mutta nyt sitä tulee 2-5 krt/päivä. Ennen saattoi tulla kymmenetkin tuotokset. Ei ole itkuinen ja nukkuu päivisin 3 tunnin päikkärit ulkona ja öisin syö 2-4 tunnin välein. Nyt tulee väkisin mieleen, että onko se edes allerginen vai oliko vaan muuten masuvaivainen pienenempänä? Olisi kai se dieetti auttanut aikaisemmin, vai? Mutta miksi sa kakka on vieläkin vihreää? Lääkäri sanoi, että olkoon vaikka sinistä, kun muuten ei ole ongelmia. Paino nousee eikä ole ihottumaakaan...Mutta minäpä en uskalla lopettaa dieettiäni :headwall: Mitä jos oireet palaavat!!!!Sittenpähän tietäisi, onko se allergiaa vai ei. Kuinka pian oireet ilmaantuu, jos lapsen altistaa maidolle. Minulla on pakkasessa pumpattua maitoa ajalta jolloin käytin maitotuotteita, ajattelin antaa vähän sitä ja katsoa kuinka käy. Miten kauan lapsi oireilee, jos allergiaa on? Tunnin, päivän, viikon? Tuossa pumpatussa maidossa on se hyvä puoli, ettei tartte sitten odottaa, että maito poistuu minun elimistöstäni. Olen siis pähkinyt tätä asiaa melko pitkään....

Lisäisin vielä, että haluaisin tämän maito asian selväksi ennen kuin aloitan kiinteitä. Neuvolasta ja lääkäriltä en ole saanut oikein mitään vastauksia. Ärsyttää, kun on ensimmäinen lapsi ja muutenkin välillä ulapalla vähän kaikesta. Tuntuvat vaan pitävän minua "hössöttäjänä", ehkä olenkin... :ashamed: 4 kk neuvolassa kyselin tästä maitohommelista ja lääkäri vastaili tähän tyyliin: "No, kokeile sitä maitoa, jos haluat." tai "Jos haluat olla imetysdieetilla, jatka vain." Eihän kyse ole minun haluamisesta. Imetys dieettiä tulisi kuulemma jatkaa, mikäli masuvaivat ovat sen aikana helpottaneet. No totta he*****ssä ne kai helpottaa, vaikka mistä muustakin olisivat johtuneet kun ikää on tullut jo yli 4 kk. Tähän lekurikin totesi, että "Niimpä". Mikä lapanen :headwall: Yksityiseltä sain sen sininen kakka kommentin....Auttakaa nyt viisaammat, mitä teen? Ja se vihreä kakka vaivaa vieläkin minua, ei nähtävästi ketään muuta :laugh: . Olen antanut ja ollut antamatta vaikka mitä tippoja ja mhb:tä yms. pumppaillut ja syöttänyt eri asennoissa. V

Jos vauvasi voi nyt hyvin eikä ole enää masuvaivoja, voisit kokeilla maitotuotteita uudelleen. jos vaivat palaavat, tiedät, että on allerginen. Kannattaa kokeilla ettet turhaa pidä dieettiä. vihreä kakka ei yksistään kerro mitään. Rintamaitoa saavan kakka voi olla vaikka minkä väristä

aloin olemaan maidottomalla lapsen olessa 3kk nyt siis 7kk ja 2vko sitten altistuksessa todettiin maitoallergia.
lääkärin mielestä kuitenkin maidoton diettini on turha.
sitä vartenhan minä dietillä olen etä lapsi oireili ja nyt kun se maitoallergia on todettu niin maito takaisin kuvioihin sanoo erikoislääkäri.. kun
taas ravitsemussuunnittelija oli aivan toista mieltä sekä sairaanhoitajat. no juustoa kokeilin ja oireet tulivat että se siitä.
toisaalta minullakin on joskus käynyt mielessä että olenkö hössö ja hömppä mutta onneksi väitteeni ovat tulleet todeksi ja lääkäritkin ovat uskoneet mutta taistellut olen ja paljon. toivonkin kaikille allrgisten äideillä paljon voimia ja haleja sekä uskokaan itseenne te hoidatte lapsenne ja te teidätte mikä heille on parasta :hug: :heart:

jos sulla on vakuutus, mee yksityiselle erikoislekurille, , niin saat tehtyä altistuksen ja saat varmaa tietoa.jos epäilet maidon olevan oireiden takana LUOTA ITSEESI! terveyskeskus yms. lekurit ei oo erikoitunu lapsiin saati sitten allergioihin, joten suosittelen lämpimästi yksityistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.11.2006 klo 18:15 minä kirjoitti:
aloin olemaan maidottomalla lapsen olessa 3kk nyt siis 7kk ja 2vko sitten altistuksessa todettiin maitoallergia.
lääkärin mielestä kuitenkin maidoton diettini on turha.
sitä vartenhan minä dietillä olen etä lapsi oireili ja nyt kun se maitoallergia on todettu niin maito takaisin kuvioihin sanoo erikoislääkäri..

Siis täh :o Lapsella on maitoallergia, sä imetät ja käskee ottaa maidon takas ruokavalioon?? Mikä ihmeen konitohtori siel on taas ollu??? \|O JA miten teil sit noi jatkot eli mitä maitoa j9oos loppuu imetys? Tai kun loppuu, ei kait kukan ikuisuutta imetä? :whistle:

Jaksuja kaikille, ite ollu maidottomalla, kaurattomalla, kalattomalla, maissittomalla jne dietillä keväästä, ennen pääsiäistä jäi kala, pääsiäisenä kaura, toukokuussa maito ja sit maissi..
Välillä tekis oikeesti mieli heittää hanskat tiskiin vaan kun ei ole korviketta viel löytynyt.. :/

Vaikka lapsella on todettu maitoallergia, niin imettävä äiti voi käyttää maitoa oireiden sallimissa rajoissa.
Eli jos lapsesi ei oireile rintamaidon kautta saadulle maidolle,niin voit käyttää itse maitotuotteita.

meillä lapsi todettiin maito allergiseksi n 2-3kk iässä, aina kun imetin samalla ripuloi vihreän kakan ,oli limaa, ja välillä sikkareista, ja joka syönnillä eli monesti päivässä, paino laski ja viimein uskoivat neuvolassa ettei kyseessä pelkkä maha tauti :headwall:

käskivät olla 2viikkoa ilman minkään laista maidon aines osaa, ja sitten kotona altisti vauvan että söin maitoa lasin päivässä , jäätelöä, ja juustoa, 3päivän päästä alkoi uudestaan mahassa suolet lurista kovat ilmavaivat ja maha ripulilla, neuvolasta käskivät heti lopettaa maidon käytön ja saatiin lähete lasten lääkärille joka totesi täysin lehmän maito allergiseksi ja saatiin resepti maidon korvaamalle tuotteelle =) , nyt lapsi 1v7kk ja käytössä kaupan kaura maito lopetettiin erikois korvikeen anti 1v3kk iässä kun korvike jota käytimme lopetettiin valmistamasta, ja toinen ei makunsa puolesta kelvannut.
hyvin ollaan pärjätty kaura ja soija tuotteilla =)
niin ja imetin 1v asti ja olin TÄYSIN maidoton sen ajan =)

Juu yksityinen allergialääkäri tuon sininen kakka jutun heitti. En siis ole itsekään vakuuttunut tuosta allergiasta, en tiedä jouhtuuko tilanteen paraneminen maidottomasta vai yksinkertaisesti ajasta. Viime yö oli taas pitkästä aikaa yhtä hulinaa. Tissit oli ihan räjähdys täynnä ja vauva hotki maitoa(ja ilmaa) ihan sikana. Noh, kakkahan se sitten taas lensi pitkin yötä ja ilma kiersi mahassa. Heräili usein ja ei lähtenyt ilman tissiä nukkumaan ja kierre oli valmis. En siis aidosti tiedä onko allerginen vai vain huono mahainen. Kokeilen maitoa viikonloppuna ja katson miten vaikuttaa. En tiedä olisiko kiinteiden aloituksesta apua...? Neuvolassa sanoivat, et niiden myötä tilanne voi korjaantua kun suoleen tulee myös vähän tukevampaa tavaraa. Mene ja tiedä...Yksityisen ja neuvolan mukaan lapseni on terve...

Siis, kun puhut yksityisestä lääkäristä, niin tarkoitatko lapsiin erikoistunutta allergologia? Jos et, niin varaapa aika tällaiselle, saat neuvoja tilanteeseesi lasta kiusaamatta. Kannattaa muistaa noiden omatekoisten altistusten kanssa, että seurauksena voi olla pahoja iho-oireita, suolisto-oireita, kipuja ja jopa shokkitila. Vauva voi maidottomuuden jälkeen reagoida maitoon eri tavalla= voimakkaammin kuin ennen sitä. Kovat suolisto-oireet voivat myös tulla pitkälläkin viiveellä. Jos vauva on todettu maitoallergiseksi ei äiti imettäessä saa käyttää maitoproteiinin lähteitä! Jos menet ja käytät, säilyy se elimistössäsi pahimmillaan 3 viikkoa ja tämän ajan vauvasi saattaa siis kärsiä, ellet sitten anna erikoiskorviketta. Kaikki allergia ei näy ulospäin, vaan voi kiusata vauvaa kipuina yms. jotka tulkitaan väärin. Älkää nyt hyvät ihmiset luottako terkkareiden tai yleislääkäreiden neuvoihin, heillä ei yksinkertaisesti tietämys riitä. Jos välttämättä haluat tehdä kotialtistusta, niin tulisi se sitten tehdä kuten sairaala-altistus.

Yhteistyössä