Maitojauhe "maidottomissa" tuotteissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apua kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apua kaipaava

Vieras
Osaako joku kertoa, miten sellainen tuote voi olla "maidoton", jossa tuoteselosteessa mainitaan maitojauhe?

Lapsellani on maitoallergia ja olen koittanut etsiä hänelle maidottomia tuotteita. Ainakin Bonalta ja Piltiltä löytyy nettisivuilta maidottomien tuotteiden kategoriasta tuotteita, joissa kuitenkin aineosana on maitojauhe. Uskaltaako tälläisiä tuotteita antaa maitoalergiselle lapselle?

Jaa-a,itse en olisi voinut antaa,koska allergia sen verran pahana. Kävin itse ravintoterapeutilla silloin kun poika sai maidottoman diagnoosin. Mutta ilmeisesti sun lapsi on alle vuoden ikäinen ja syö vielä purkkiruokia,eikä kotiruokaa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuo piltin haku antaa kaikki tuotteet vaikka rastii sieltä sen maidon, koska listalla on esim. se perunaa ja lohta missä on maitoa.

Niinpä onkin. Siinähän kyllä lukee sitten, että tarkista kuitenkin aina ruoka-aineet etiketistä...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Niinpä onkin. Siinähän kyllä lukee sitten, että tarkista kuitenkin aina ruoka-aineet etiketistä...

Näinhän lukee, vaan hassua että laitetaan hakumahdollisuus ja sitten se ei kuitenkaan toimi niinkuin annetaan ymmärtää.

Yhteistyössä