maitorahka + marjat... äkkiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hgfdsgfd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hgfdsgfd

Vieras
maitorahka on eilisellä päiväyksellä... taidan käyttää sen-

Mut miten noi pakastemarjat. Käykö jos sulatan kuumaks mikrossa ja sit jäähdytän ja sekoitan rahkan sekaan? ku niitähän ei saisi kuumentamatta käyttää??

Ok:) eli mä vaan jäähdytän ne sit jääkaapis tai vaik tos eteises niin jäähtyy nopeesti (kylmä eteinen) :) ja rahka on tosiaa ollu kauan jääkaapis mut koko ajan varmasti kylmässä.. en vaan kehtais heittää tosiaa pois ku eilen oli päiväys.. hyvä tietää et se on syömiskelpoista :)

Himskatin pakastemarjat :( näyttäähän ne pussissa isolle määrälle 400g.. nyt ku kiehautin tilkassa vettä niin mehua tuli vajaa 0,5dl ja marjoja jäljellä onneton määrä... no jospa ton mehun jois ku se jäähtyy =) ja sit jos nyt toi rahka edes jotenki onnistus... ku laitoin flora vispiä ja sen rahkan ja jäähtys noi marjanjämät nyt sekaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Himskatin pakastemarjat :( näyttäähän ne pussissa isolle määrälle 400g.. nyt ku kiehautin tilkassa vettä niin mehua tuli vajaa 0,5dl ja marjoja jäljellä onneton määrä... no jospa ton mehun jois ku se jäähtyy =) ja sit jos nyt toi rahka edes jotenki onnistus... ku laitoin flora vispiä ja sen rahkan ja jäähtys noi marjanjämät nyt sekaan...

Onko sulla jäänyt joulusta luumumarmeladia? Siitäkin saa ihan hyvää rahkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On, mut mies ei tykkää.. Jos ei riitä noi marjat niin mä tungen banaania ja ananasjämät sekaan :P

Sillä tulee herkkua, tosin mä jättäisin siinä tapauksessa marjat pois ja tekisin ihan vaan banaani-ananasrahkaa... viel jos rypäleitä tai omenoita löytyy niin NAM!!!!

ei löydy ku puol purkkia ananaspaloja, banaania, marjat tuol jäähtymässä, luumusosetta se torttuhillo siis... ei muuta... Kokeilen koht miten marjojen käy =) aattelin et otan osan rahkaa eka pois kupista niin teen siitä vaik erilaista jos ei marjat riitä :)

Oli pakko tulla viel kertoo miten kävi :) otin sellasen ehk vajaan jälkiruokakupillisen vaahtoa pois ja laitoin marjat ja ihan tilkan mehua. ja varmaan kourallisen sokeria (mullon pieni käsi) ja tuli just sopivaa. ei imelää vaan sopivan hapanta. Laitoin viel jääkaappii jäähtyy et tulee tosi hyvää :)

Yhteistyössä