Hae Anna.fi-sivustolta

Majoitus vaihtui Korfulla

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä Iris, 10.06.2005.

  1. Iris Vierailija

    Varasimme tammikuussa matkan kolmelle hengelle Korfulle, majoitus Aharavissa Gelina Villagessa kaksiossa. Toukokuun lopussa maksoin matkan ja lentoon pitäisi lähteä 1.7. Tämän viikon torstaina tuli matkanjärjestäjältä kirje, jossa he ilmoittivat, että huoneistohotelli on ylipuukattu heinä-ja elokuuksi. Uusi majoitus -kahden hengen hotellihuone- on varattu Aharavista n. 1/2 km päästä. Lisukkeeksi he lupasivat all inclusive -paketin. Kirjeessä ei ollut ainuttakaan pahoittelua asiasta tai edes kysytty onko asia ok. Toivoteltiin vain hyvää kesää! Soitin ja kerroin, ettemme hyväksy vaihtoehtoanne, koska se ei vastaa alkuperäistä varaustamme. He lupasivat katsoa mitä asialle voisi tehdä. Eilisen illan surffasin netissä ja totesin, ettei ole juurikaan vaihtoehtoja, jos haluaa matkalle heinäkuun alussa. Soitin tänään uudestaan matkanjärjestäjälle ja kysyin mitä he aikovat tehdä asialle. Naishenkilö totesi:""Uutta vaihtoehtoa etsitään vielä ja hän ilmoittaa kun löytyy jotain."" Kysyin; kauanko tässä odotetaan, kolmen viikon päästä on lomamme? Katsoimme yhdessä muutamaa vaihtoehtoa Kreetalle ja Kyprokselle, mutta mikään niistä ei sytyttänyt. Asia on vielä auki ja viikonloppuna pitäisi päättää. Rahojen palautukseta kokonaisuudessaan tämä naishenkilö oli epävarma. Esitin tähän asiaan oman mielipiteeni - ja arvaatte varmaankin mikä se oli!
     
  2. Taina Vierailija

    Olisi varmaan viisasta ilmoittaa tänne kuka matkanjärjestäjän.
     
  3. mica Vierailija

    mikä oli matkatoimisto???
     
  4. EPT Vierailija

    Jos matkatoimiston tarjoama vaihtoehtohotelli on ihan ok, niin miksi ette sitä hyväksyisi? All inclusive on sen verran hyvä tarjous, että kannattaa ottaa vastaan! Ainakin perheellisillä sen rahallinen etu on aika suuri. Toki, jos hotelli on paljon huonompi kuin alunperin varaamanne, niin sitten tilanne on toinen.
     
  5. voihel Vierailija

    voi harmi ! kuullostaa aika kurjalta! mitä hotellia teille on tarjottu tilalle? ootteko saaneet siitä tietoa, kuvia jne?
    en ole ennen moista kuullut. ostitteko matkan suoraan näiltä matkanjärjestäjiltä vai jostain matkatoimistosta?
    voi olla kyllä tosi vaikee llöytää tähän aikaan uutta itselleen sopivaa paikka, toivottavasti asianne järjestyy.
    kerro kuinka kävi!
     
  6. KK Vierailija

    Matkanjärjestäjä= ilmeisesti Finnmatkat... ja tuo ei ole reilua peliä. Olisko nyt parasta ilmoittaa tyytymättömyytensä asiaan kirjallisesti?
     
  7. micalle Vierailija

    Sillä nyt ei ole mitään väliä mikä MATKATOIMISTO. Mutta Finnmatkat järjetää ainoana suomalaisena MATKAJÄRJESTÄJÄ Korfun matkoja. Ei kait sillä sinänsä ole mitään väliä meille palstalaisille kenen matkasta on kyse vaan väliä on asiakkaille jotka ovat oston tehneet.
     
  8. höpö höpö Vierailija

    All iclisive on täyttä soopaa. kuka nyt haluaa olla sidottu yhteen paikkaan, ruokailemassa haluaa käydä missä haluaa. Eikä mistä lapsiperheestä varmaan ole kyse kun on kahden hengen huone, vai mitä? Kyllä se on niin että asiakkaalla on oikeus valita myös majapaikkansa. Mistä kukaan tietää onko hotelli huonompi vai parempi kun ei ole sitä edes nähnyt.
     
  9. oooooo Vierailija

    kiinnostaa kyllä minua anakin jatkoa ajtellen mikä matkatoimisto tuollaisen voi tehdä!!
    ja toisekseen, en ikinä kyllä ottaisi majoitusta jossa valmiiksi kaikki ruuat- kaikkein mukavinta on itse valita tavernsa ja ruokansa aidoista kunnollisista kreikkalaisista ravintoloista !!
     
  10. pettynyt Vierailija

    ""aidoista kunnollisista kreikkalaisista ravintoloista""

    Niitä ei vaan turistipaikoissa ole. Ei edes vaikka kävelisi sen 200-300 metriä pääkaduilta sivummalle niinkuin moni yrittää kliseisesti esittää. Aitoa löytyy vasta kun lähtee autolla pitemmälle turistipaikoista. Olen kerran erehtynyt Kreetalla aitoakin aidompaa paikalliseen syöttölään. Se oli jossain pienessä kaupungissa jossa ei turisteja nähty. Sitten mentiin syömään. Paikka oli täällä paljon mainostettu ""aito"" Kreikkalainen jossa oli asiakkaina vain ja ainoastaan muutama paikallinen meidän lisäksemme. Vitriinistä (jossa oli niukasti valinnanvaraa) valittiin sitten syötävämme. Se oli suurin pettymys mitä on koskaan kohdalle sattunut lomamatkoilla. Jonkinlaisia pieniä pikkusormen kokoisia kääryleitä ne olivat eivätkä maistuneet millekään. Hinta oli euron kappale ja nälkä ei lähtenyt. Jälkeenpäin ilmeni, että kääryleiden sisältö oli lehmän pötsiä. Kiitimme ja poistuimme muualle syömään. Seuraavassa paikassa olikin sitten myös turisteja.....ja maittavat annokset.
     
  11. Iris Vierailija

    Kiitos myötätunnostanne!
    Matkanjärjestäjä on Finnmatkat, niinkuin joku jo arvelikin. Matkaan oli tarkoitus lähteä aviomieheni ja 12-vuotiaan tytön kanssa. Olemme lähes poikkeuksetta varanneet aina matkoillemme kaksion huoneistohotellista. En halua kiristää hermoja turhan takia lomalla jossain pienessä hotellihuoneessa, jossa ei ole kunnolla tilaa matkalaukuille tai niin että lisävuode pitää joka aamu pistää johonkin komeroon. Ei kiitos -jäädään kotiin, jos tämä on ainut vaihtoehto. Lisäksi mieheni nukkuu työmatkoilla n. 150 yötä joka vuosi hotelleissa. Hän ei lähtisi mistään hinnasta lomalla hotellimajoitukseen.
    All inclusive -paketista: Nautimme lomalla aamukahvista tai iltapäiväpaukun ottamisesta omalla parvekkeella silloin kun se itselle sopii. Tässäkin olen ehkä itsekäs, mutta en halua olla -varsinkaan lomalla- sidottu johonkin tiettyyn kelloaikaan tai paikkaan ruokailujen suhteen.
    Uusi lomakohteemme saattaa olla Kyproksen, siellä ei olla käyty aikaisemmin. Ilmoittelen ensiviikolla kuinka meille kävi. Erityisesti mielenkiinnolla jään odottamaan matkanjärjestäjän kantaa rahatilanteeseen, koska Kyproksen jäljellä olevat matkat ovat edullisempia kuin maksamamme Korfun matka.
     
  12. voihel Vierailija

    toivottavasti asianne järjestyy parhain päin ja saatte nauttia kunnon lomasta! ja toivottavasti kärsimänne vahinko tulee korvattua.
     
  13. Tiinukka Vierailija

    Mekin olemme aina ottaneet majoituksen huoneistohotellista missä on väljempää. Se on huomattavasti mukavampaa aterioida silloin kun haluaa, eikä ole kellon kanssa niin väliä.
    Pysy vaan tiukkana ja vaadi korvausta jos ette saa haluamaanne ja varaamaanne huonetta.
    HUOM. te olette toimineet oikein ja matkatoimisto väärin. Ymmärtääkseni jos pysytte kovana, ettekä anna pätkääkään periksi niin matkatoimisto yrittää ottaa paikan joltakin helpommalta ja antaa sen matkan teille.
    Onnea taistoon ja toivottavasti voitatte.

    TÖRKEÄÄ TOIMINTAA FINNMATKOILTA!
     
  14. mica Vierailija

    sorry sorry anteeks että join sun kupista kahvia, olimpa tyhmä kun olin niin utelias ja tietämätön ... no toivottavastti aloittajan loma järjestyy parhainpäin!!
     
  15. Matkatoimisto virk. Vierailija

    Ensiksikin....matkanjärjestäjä ei ole se joka tällaisia JÄRJESTÄÄ. Jos ilmoitus tulee hotellilta, että on ylibookattu mikä on aika yleistä Kreikassa tänä kesänä, niin mitä siinä voi tehdä??? (muuta kun muistaa asia kun seuraavia soppareita tehdään, mikäli tämä on jatkuvaa). Minä olen joutunut ilmoittamaan 3:lle asiakkaallemme tänä kesänä samanlaisesta asiasta, jokainen matka oli eri matkanjärjestäjän(meidän välittämä matka), mutta mitä he saivat tilalle ??? Ihan saman tasosen hotellin ILMAN ruokaa ja huonommalla sijainnilla.Valmismatkaehdoissa lukee, että jos matkanjärjestäjästä riippumattomasta syystä hotelli ylibookkaa (selite on säännöissä eri termillä, ja pitemmän kaavan kautta, mutta tarkoittaa samaa), on matkanjärjestäjän ilmoitettava asiakkaalle viipymättä. Vaihto on tehtävä samantasoiseen hotelliin joka ei olennaisesti muuta matkan luonnetta...(laaja käsite) jne jne. 3 viikkoa on riittävä aika ja te saatte All Inclusive hotellin, siis paremmin kävi kun yhdellekään meidän asiakkaistamme. Hotellit myydään, ainakin pyritään myymään aina 120%:sti, myös Suomessa. Tämä on kansainvälinen käytäntö. Usein peruutuksia tule n.s. indiksiltä, joten hotelli joutuu tähän tilanteeseen harvoin.

    Tämä on silti tottakai valitettava asia,jos sattuu kohdalle, mutta harvinaista se ei ole. Näitä tapauksia on ollut joka kesä tämän 22 vuoden aikana kun olen ollut töissä, matkatomistossa ja oppaanakin. Me Suomessa olemme tällaisesta paljon tarkempia kun etelässä, jossa vain usein levitellään käsiä kun haluaa asiakkaan puolesta selvityksen. Hermo meinasi mennä muutaman kerran kohteessa....

    Toivottavasti päädytte johonkin ratkaisuun joka pelastaa lomanne. Vaihtakaa vaikka kohdetta tms, mutta muistakaa tämä ylibookkaus närästää matkanjärjestäjää samalla lailla joka kerta kun näitä tulee ja he saavat ilmoituksen, tosin siitä kai on nyt kysymys miten asia hoidetaan asiakkaalle päin, ettei jää paha mieli...Pahoitteluni ja hyvää lomaa!!
     
  16. oooo:lle Vierailija

    Siis mikään MATKATOIMISTO ei sitä tee vaan MATKANJÄRJESTÄJÄ joka on vastuullinen järjestelyistä. Onko siis Finnmatkat järjestäjä, mutta niiden matkojan myydään kaikissa Suomen matkatoimistoissa.
    Tuollaista ei ole lupa tehdä, silloinhan asiakkaan omilla toiveilla ei olisi mitään merkitystä, eli varaisit hotellin X hintaan X ja yllätys yllätys saisitkin KIRJALLISEN tiedon että majoitus on vallan toinen ja sitä ei ole varmaan edes missään esitteessä mainittu. Monikansallinen yhtiö varaa ""ykkösmailleen"" ne parhaat, se on varmaa. Finnmatkoilla suomaliset asiakkaat ovat vallan toissijaisia, sellaista olen kuullut. Mainittu matkanjärjestäjä oli ennen muinoin toimiessaan suomalaisena erittäin hyvä ja luotettava. Nyt on toisin.
     
  17. Sari Vierailija

    Olen samoilla linmjoilla Iriksen kanssa. Pienessä hotellihuoneessa (lomakylien hotellihuoneet ovat aina pieniä) ei voi kolme henkilöä asua ilman että tunnelma kiristyy. Matkustamme tyttäreni kanssa silloin tällöin, kaksi aikuista ohmistä, hän tulee Euroopan toisesta maasta ja joskus lähdemme yhdessä myös Suomesta. Jos sopivassa kohteessa on ollut vain yksiöitä vaihtoehtoina, olemme varaneett omat huoneemme molemmille koska niiden koosta ei ole aina takuuta. Ahtaudessa joutuu mielikuvitus todeala koetteelle...
    Teidnö ei ole mikään pakko hyväksyä tuota vaihtoehtoa koska se ei ole tilauksenne mukainen. Mikään all inclusive ei korvaa huonejärjestelyä, sehän on ihan eri asia.
    Onnea vaan järjestelyissä, pitäkää kiinni oikeuksistanne. Sopisiko teille esim. Thassos, siellähän on Finnmatkat nykysin. Mukava paikka, ymmärtääkseni hyviä huonesitohoteleljakin löytyy? On kokemusta useasta reissusta sinne, olemme asuneet kylläkin Thassoksen kaupungissa. Thassos on myös erittäin suosittu nykyään, ei ihme.
     
  18. alli Vierailija

    Vaihtakaa kohdetta, se lienee paras ratkaisu.
     
  19. joopas Vierailija

    kyllä kaikenklaikkiaan joskus on pistänyt silmään se, että miten vaatimattoman oloisia ja kehnomilla paikoilla olevia hotelleja suomalaisille välitetään. joka paikassa näytää olevan paljon hienompia ja viihtyisämmän oloisia paikkoja- miksiköhän niistä ei oteta majoituspaikkoja suomalaisille?? onko suomalaiset liian vaatimattomia hotellitoiveittensa suhteen?
     
  20. suomalaisista Vierailija

    Finskit haluaa halpaa, eivät edes ymmärrä hyvän päälle. Tämä koskee sitä osaa ihmisiä jotka matkustavat ainoastaan valmismatkoilla ja kyttäävät viime hetken halpismatkoja. Eivät siis halua tai pysty maksamaan enempää ja matkanjärjestäjä ei halua tehdä tappiota ja ottaa niitä vaatimattomia majoituksia.
     
  21. Ann-Sofie Vierailija

    Matkanjärjestäjillä on tarjolla usein myös kohteen parhaita hotelleja. KÄytämme aina seuramatkaa jos se on mahdollista. Sama hotelli, lennot, kuljetukseet tuli maksamaan esim viime talvena Martiniquelle 750 eurtoa vähemmän kun jos olisimme ostaneet pelkät lennot + hotellin erikeen. On tyhmää maksaa samasta enemmän ja luulla että on jotenkin hienompi ja fiksumpi tapa kun tulee kohteeseen omin päin(moella väilaskulla ja omalla kuljetuksella kentältä). Markustamme ympäri maailmaa useilla lomilla ja olemme helpottuneita jos johonkin kohteeseen pääsemme helpolla lennolla, opas vie hotelliin ja hoitaa puolestamme asian. Valitettavasti se ei aina ole mahdollista. Ainoa ongelma tuntuu olevan joilain suomalaisilla se että ego kärsii , mutta se onkin sitten itsetunto kysymyksiä....
     
  22. kommentti Vierailija

    Mikä on tyhmää yhden mielestä, ei toisen. Ja kukkaronsa mukaanhan sitä matkustaakin...
     
  23. seli seli Vierailija

    Kyllä sitä osataan selitellä ja syytellä toista, kun ahneuttaan matkatoimistot myyvät olemattomia huoneita. Kyllähän se on nähty kuinka toimistot ovat ryhtyneet €uron jälkeen ""ryöstöretkelle"" ja nyt ei riitä edes hintojen kovat nostot. Aina syytellään muita ja koskaan ei ole vika matkatoimistossa..HAH HAH

    ""vaitakaa vaikka kohdetta"".....minä kehoittaisin kyllä vaihtamaan matkatoimistoa
     
  24. selille Vierailija

    Taas tyypillinen tyhmä joka ei tiedä oikeasti mitään, olettaa vaan ja vänkää..... Olin itse töissä Kreikassa suomalaistenkin käyttämässä hotellissa ja tiedän tarkkaan kuinka tämä menee. Kun tulee tarpeeksi paikallisia jotka maksaa huoneesta 4 kertaa enemmän kun matkanjärjestäjä, tilanne on selvä.Raha on se joka ratkaisee. On ihan sama minkä maalainen matkanjärj. on kyseessä, vuorotellen näitä asiakkaita lensi ulos. Ei voinut aina kohdistaa samaan mj:stäjään, sillä silloin olisi voinut sopimus mennä alta, ja silloin se tarkoittaa sitä, että vakitulot jää saamatta. Uutta maksavaa matkanjärjestäjää on vaikea löytää kesken kauden. Matkamessuilla minäkin juoksin pitkin matkanjärjestäjien tiskejä, yrittäen saada diiliä joidenkin kanssa kun sen tällaisten mogien saattelemana menetimme. Kyseessä ei ollut Finnmatkat.
    en enää ole siellä töissä, hotellissa kuitenkin mutta kotimaassa. Tällä on hieman eri meininki....Aluksi ihmettelin sitä touhua Kreikassa, kunnes siihen tottui. Pahimpia oli heinä ja elokuut, kun eurooppa lomailee.
     
  25. selille myös Vierailija

    Joo, mutta jos se ei käykään ilman kuluja?
     

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti