Mäkin kysyn... vakuutus syntymättömälle lapselle.. mistä, milloin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
rv 16, joko voin hakea? mistä kannattaisi hakea? meillä on kaikki vakuutukset pohjolasta, pitääkö olla kotivakuutukset samassa? luin jostain että kaikki ei korvaa esim. atoopikon rasvoja, ja toiset yhtiöt taas korvaa.. tietääkö joku mikä yhtiö korvaa? meille kun juurikin atooppinen iho ja allergiat on sukurasite.

Pääsääntöisesti kannataa ottaa samastayhtiöstä mistä on kotivakuutuskin. Jostain ei edes saa ja niistä mistä saa vakuutus on vähintäänkin 50% kalliimpi jos kotivakuutusta ei ole (näin esim. Pohjolassa).

Tee tutkimusta ja lue vakuutusehtoja eri yhtiöiltä niin selviää mitä korvaavat.
Vakuutuksen voi hakea kun on saanut sen todistuksen raskaudesta ja viimeistään 2-3kk ennen laskettua aikaa.

Tuo on vanhaa tietoa tuo 2kk ennen, valitettavasti. Se on nykyään melkein poikkeuksetta 3kk. Itsehän myöhästyin, kun olin luullut rajan olevan 2kk...
Aktiaa on kehuttu paljon.

Pohjolasta otettiin esikoiselle, sekä kohta syntyvälle kuopukselle kun on sieltä muutkin vakuutukset. Piti toimittaa ennen rv 27 hakemus ja kopio äitiyskortista. Me ollaan ainakin saatu tosi sujuvasti maksusitoomukset korvien putkituksiin ja korvaukset lääkärikäynneistä ja lääkkeistä. Perusvoiteista en kyllä osaa sanoa kun ei ole ollut tarvetta, ainakaan maitohappoja ei korvaa vaikka lääkäri kehottaisi antibiootin kanssa ottamaan. Ainoa miinus on Pohjolassa omavastuu käytäntö: 100e vuodessa/hakemus, eli pitää olla itsellä ensin rahaa maksella koko vuoden lääkärit ja sitten könttänä hakea jos ei halua useampaa omavastuuta maksella.

tapiola taitaa olla ainoa joka korvaa rasvat, ja vaatii että kotivakuutus siellä.
olen ollut tapiolan asiakas yli 15 vuotta ja vain positiivisia kokemuksia, niin koti-, lapsi-, auto-, mopo- kuin eläinvakuutuksistakin. suosittelen.

[QUOTE="vieras";25685484]tapiola taitaa olla ainoa joka korvaa rasvat, ja vaatii että kotivakuutus siellä.
olen ollut tapiolan asiakas yli 15 vuotta ja vain positiivisia kokemuksia, niin koti-, lapsi-, auto-, mopo- kuin eläinvakuutuksistakin. suosittelen.[/QUOTE]

No itse kyllä olen myös harkinnut vakuutusten ja koko pankin vaihtamista, että saa suositella. Ollaan tällä hetkellä op-pohjola asiakkaita.

Yhteistyössä