Mäkin päätin nyt sitten alkaa laihduttaa. Mitä oot mieltä strategiasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
:) Olen viimeisen vuoden aikana päässyt vähän kasvamaan... Mutta viimeisen vuoden olosuhteet on olleet mun ns. normaalielämään nähden epänormaalit. On ollut remppaa, liikunnattomuutta, roskaruokaa jne. jne.

Mutta nyt mie päätin, että kun kerran työ muutkin (ja joo itseänikin ärsyttää), mäkin pistän itseni taas oman näköisekseni.

Aion kuitenkin olla vähän erilainen kuin työ... ei sillä, että teidän tavoissakaan (mitä täältä oon lukenu) on mitään vikaa, mut mut... en vaan usko, että mulla ne toimis, kun jaksaisin sitä ehkä jonkun viikon kaks.

Joten mun strategia onkin tämä: syön kaikkea sitä mitä normaalistikin (meillä syödään normaalisti ja nykyisin taas ihan normaalia perusruokaa - verrattain terveellistä perusruokaa vieläpä) MUTTA en koskaan syö itseäni ihan täyteen saakka. Aion syödä neljä kertaa päivässä ja jättää napostelun pois (hirveä tapa, pirulauta sitä, joka sen mulle opetti...).

Lisäksi palaan vanhoihin "rutiineihin", kun se vihdoin on mahdollista: alan taas liikkua. Pidän itsestäni niin paljon enemmän ja mulla on parempi olo, kun saan liikkua. Liikun normaalisti sen 4 kertaa viikossa (keskimäärin) tunnin verran hikiliikuntaa. ...tämä viimeinen vuosi on ollut remppoineen ja vammoineen poikkeustilanne... inhottava poikkeustilanne. '

Eli siis: lyhyesti: en aio laskea kaloreita, en jättää mitään pois (paitsi herkut saa kyllä jäädä nyt vähäksi aikaa hyvin HYVIN vähälle). Ajattelin luottaa maalaisjärkeen.

Mitäs luulette, laihdunko? :D

Kuulostaa todella hyvältä. Sä voit syödä kyllä vatsan täyteen joka aterialla kun noudatat sitä perinteistä lautasmallia:)
Mulla ei kans toimi sellanen, et herkut on ehdoton ei ja pitää laskea joka ikinen suupala. joskus ennen kyl toimi se painonvartijoiden pistehomma, mutta nyt kun on pari lasta niin ei riittäs energia siihen touhuun:)

Käyhän täälä sit kertomassa edistymisestäsi ja tsemppiä =)

kuulostaa hyvältä. Normaalilta peruselämältä,pitää sitä joskus herkutellakin. Onko järkeä ollu vaikka vuosi dietillä ja sitten tulee taas kilot takaisin kun palaa entiseen malliin. elämäntapa sen ratkaisee. Onnea matkaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jep, mä pidän teidän ajantasalla, halusitte tai ette. :D

Mutta seuraakin on kiva saada, mukaan saa hypätä. ;)

Välillä harmittaa ku olen tuon laihduttamisen tehny ennen palstaelämää ku ois todellakin ollu vertaistuki paikallaan sillon ku teki tiukkaa saada se paino laskemaan.
Luulen kyllä, että täältä seuraa löytyy tuohon puuhaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kuulostaa hyvältä. Normaalilta peruselämältä,pitää sitä joskus herkutellakin. Onko järkeä ollu vaikka vuosi dietillä ja sitten tulee taas kilot takaisin kun palaa entiseen malliin. elämäntapa sen ratkaisee. Onnea matkaan =)

Näin mäkin ajattelin. Kun mietin pitkään, alanko johonkin täys remonttiin.. Mutta kun se ei periaatteessa ole mulla tarpeellista: syön jo terveellisesti, mutta vain liikaa. Jos taas alan johonkin ihan äärimmäisyyksiin (ajattelen karppaamisen äärimmäisyytenä), tunnen itseni ja tiedän, että jaksan sitä just sen viikon pari. Tai jos jaksankin niin pitkään, että olen riittävän hoikka, sitten en kuitenkaan tahdo sitä jatkaa, joten...

Joten kiitoksia onnen toivotuksista. Katsotaan, pärjääkö maalaisjärjellä vielä nykypäivänäkin. :D

Hei!

Lupasin pitää teitä ajantasalla. :D

Voin ilokseni kertoa, että tulosta on tällä hetkellä -5 kg. :D:D

Tosin tuo alku suunnitelma piti kaksi viikkoa. Sen jälkeen pistin hiukka enemmän muutosta ruokavalioon ja aloin hyväkarpiksi. Samalla tosin karsin myös turhat hiilarit pois. ...tätä takana viimeinen viikko ja samoin tästä eteenpäin. :)

Yhteistyössä