Maksaako työnantaja palkan äitiysloman kolmelta ensimmäiseltä kuukaudelta, vaikken kuulu Suomen sosiaaliturvaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neffi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neffi

Vieras
Asumme miehen työn vuoksi ulkomailla, olen tällä hetkellä opintovapaalla omasta vakituisesta työstäni suomesta. Olemme ulkomailla yli vuoden, joten en kuulu enää Suomen sosiaaliturvan piiriin.

Olen jäämässä ensivuoden puolella äitiyslomalle, joten osaako kukaan sanoa, jos työnantaja on lupautunut maksaaman palkan äitiysloman 3 ensimmäistä kuukautta, että onko ehtona tosiaan se että Kela maksaa sen korvauksen sitten heille? Koitin tavata ohjeistusta, mutta siinä ei tietenkään mainittu tälläistä asiaa..

Kiitoksia vastauksesta jo etukäteen!

Mun työantaja ei maksanut vaan sen äitysrahan ja palkan erotuksen siis jos saat palkkaa 4000€ ja äitiyraha on 2800€ niin 400-2800=1200€ on se summa minkä pitäisi maksaa, mua tosin kusetettiin ja mulla onkin liitossa asiat selvitettävinä, joten tarkka saa olla. :(

[QUOTE="vieras";24990876]Mun työantaja ei maksanut vaan sen äitysrahan ja palkan erotuksen siis jos saat palkkaa 4000€ ja äitiyraha on 2800€ niin 400-2800=1200€ on se summa minkä pitäisi maksaa, mua tosin kusetettiin ja mulla onkin liitossa asiat selvitettävinä, joten tarkka saa olla. :([/QUOTE]
400=4000

Yhteistyössä