maksaisitko 5e/pvässä siitä, että lapsesi haetaan kotoa pk:n/kouluun ja tuodaan sovitusti kotiovelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mi:
Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Eikös Eskaan saa lapsonen mennäkkään yksin, jos osaa&haluaa???? :o..meillä matkaa n. 500-600m..

Ei saa mennä täällä on koko kunnan kattava ohjeistus että eskari pitää viedä ja hakea 18v täyttäneen aikusien toimesta. Me asumme n. 100 metrin päässä mäki vaan alas ja lapsi on eskarissa ja silti pitää viedä ja hakea, ei tien ylityksiä eikä mitään :/ aika tyhmää juu.

meillä päin kyllä saa mennä, mutta vanhempien pitää täyttää lupalappu, että ottavat siitä vastuun

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös Eskaan saa lapsonen mennäkkään yksin, jos osaa&haluaa???? :o..meillä matkaa n. 500-600m..

Ei saa mennä täällä on koko kunnan kattava ohjeistus että eskari pitää viedä ja hakea 18v täyttäneen aikusien toimesta. Me asumme n. 100 metrin päässä mäki vaan alas ja lapsi on eskarissa ja silti pitää viedä ja hakea, ei tien ylityksiä eikä mitään :/ aika tyhmää juu.

meillä päin kyllä saa mennä, mutta vanhempien pitää täyttää lupalappu, että ottavat siitä vastuun

Juu täällä ei riitä mikään lappukaan. Ja huvittavaa on myös se että mun 16v ei saa viedä eikä hakea eskaria tosta mäen alta joka siis näkyy meidän parvekkeelle :D

Juu täällä ei riitä mikään lappukaan. Ja huvittavaa on myös se että mun 16v ei saa viedä eikä hakea eskaria tosta mäen alta joka siis näkyy meidän parvekkeelle :D

onpas outoa. meillä eskari näkyy parvekkeelta ja se opettaja itse sanoi mulle, että voihan lapsi itsekkin kulkea, kun tietäkään ei tarvitse ylittää.

Mutta tuohon alkuperäiseen aiheeseen, että 5e on hyvä summa jos sillä kykenet hommaa pyörittämään. Jos miettii että joku tupakkiaski jonka keskiverto kessuttelija vetää päivässä maksaa sen päälle 4e niin kyllä tuohon vitoseen luulis useimmilla olevan varaa =)
Ja jos asuisin kauempana kuin tässä eskarin nurkalla ihan niin tuo olisi ihanteellinen palvelu.

onpas outoa. meillä eskari näkyy parvekkeelta ja se opettaja itse sanoi mulle, että voihan lapsi itsekkin kulkea, kun tietäkään ei tarvitse ylittää.

Juu täällä on koko kunnassa, siis kaikissa päiväkodeissa ja eskareissa eli siis myös koulun yhteydessä olevien eskareiden sellainen yhteissäänntö että kaikki eskarit ja sitä nuoremmat pitää viedä ja hakea ja saattajan pitää olla 18v täyttänyt henkilö. En sitte tiedä mitä ne teksi jos pistäis tuon 16v:n viemään joku aamu, soittais poliisit vai kieltäytyisi ottamasta vastaan :laugh:

Tarkastakaapas tuo eskariin yksin kävely henkilökunnalta.Pelkkä esiopetus kuuluu koulutoimen alaisuuteen ja silloin saa kävellä mutta jos on myös hoidossa niin silloin 18v hakija.Todella typerää kun toiset saa kävellä vaikka matkaa olisi kuinka paljon ja toiset taas(jotka ovat esim.osapäiväsopimuksella päiväkodin kirjoilla)niin eivät saa kävellä yksin vaikka asuisivat eskarin vieressä.

Mutta siis voisin maksaakin eskarilaisen kuljetuksesta.Hän siis saisi kävellä mutta matkaa 2,5km ja paljon tienylityksiä niin en uskalla antaa kävellä.Ehkä sitten keväällä harjoitellaan.

en. eihän tuo homma voi kannattaa mitenkään sinulle, jos yksitellen viet lapsia ja mihinkään kimppakyyteihin en halua lastani laittaa. ihan hassu ajatus että sen pitäisi herätä aamulla aikaisemmin ja kierrellä hakemasa muita.
en käsitä ajatusta.

Musta 25 euroa/vkossa on aika kova hinta. Sen kun laskee kuukausitasolla ja vielä vuositasolla, niin tulee aika hinnakkaaksi. Tää on vaan mun mielipide. Eli en itse maksaisi niin paljon.

En, haluan itse (tai vaihtoehtoisesti mies) hoitaa viemiset ja hakemiset jo ihan siksi että saa kuulla kuulumiset pk-henkilökunnalta. Ja onhan se kiva tapa aloittaa ja päättää lapsen hoitopäivä.

Poikkeuksena kylläkin sellaiset päivät jolloin esimerkiksi olen itse kotona kipeänä, jos mies ei tuolloin voi lapsia viedä niin silloin olisin sitten vaikka valmis maksamaan jollekin tuosta palvelusta.

Kouluun nuo aikanaan saanevat muutenkin kyydin kunnan puolesta.

Vaikka esim. päivähoidon puolella on määritelty, että hakija ei saa olla alle 18-v, ei se täysin ehdoton
laki ole. Tapauskohtaisesi voidaan neuvotella perheitten kanssa hakija-asioista, joissa arvioidaan sitten tilanne. Jos esim. hakija olisi se 17v. tai vaikkapa 16v ja matka hyvin turvallinen, voidaan joskus asioissa joustaa.

Mutta tuohon alkuperäiseen aiheeseen, että 5e on hyvä summa jos sillä kykenet hommaa pyörittämään. Jos miettii että joku tupakkiaski jonka keskiverto kessuttelija vetää päivässä maksaa sen päälle 4e niin kyllä tuohon vitoseen luulis useimmilla olevan varaa =)
Ja jos asuisin kauempana kuin tässä eskarin nurkalla ihan niin tuo olisi ihanteellinen palvelu.

Varmaan ellei kunta tarjoaisi sitä huomattavasti halvemmalla.

Meillä kunnan järkkäämä taksi ottaa pari euroa per pv,saattaisin silloin tällöin maksaa erikoispäivinä,mutta muuten laittaisin muksut kävelemään ...kouluun siis.Päiväkotilaiset veisin itse

Yhteistyössä