Maksaisitko itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelee

Vieras
Olen siis töissä sairaalassa ja on sovittu että järjestetään yks "joulukahvitus" missä siis kahvit+ joulutorttuja. Nyt sitten eräs hoitaja puuhaa näitä, niin kokouksessa sanoi tyyliin, että "eihän se ole kun 1e/naama niin saadaan sit ostaa joulutortut jne." Kaikki sen sitten hiljaisesti hyväksyi!

Missä muualla töissä, työntekijä joutuu kustantamaan omasta pussista jotkut ihme tarjoilut!! Ei voi olla todellista, että ihmiset sitten maksavat mukisematta.
Kyseessä on periaate, ei sillä etteikö olisi euroa laittaa siihen, mutta jotenkin EI sovi tommonen miun mielestä... Kukaan muu töissä tuskin edes kyseenalaisti tota...

Lisätään vielä, että tähän asti jos on jotain tarjottavaa pitänyt saada, on vaan tilattu keittiöltä, en tiedä minne lasku, mutta tuskin niistä on mitään ongelmaa tullut.

No kyllä mekin käytiin työporukalla oikein syömässä, kustanti (omasta pussista) hieman enemmän kuin yhden euron. Ei ole mitenkään itsestäänselvyys että työnantaja kustantaa kaikille pikkujoulut sun muut :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkennan, kyseessä on sellaiset "tutustumiskahvitukset" viereisen osaston henkilökunnalle, eli ei ole mitkään "pikkujoulut" vaan ns. puoliviralliset "avajaiset".

maksaisin silti. en sen takia, että mielestäni olisi oikein, vaan koska työpaikalla on vaan helpompaa, jos tulee toimeen muiden kanssa.

Maksaisin. Jos henkilökunta keskenään järjestää jotain ylimääräistä, mihin erikseen ei ole sovittu saatavan rahoitusta jostain muualta, niin kenen se sitten pitäisi maksaa?

Tervetuloa julkiselle puolelle :) Tottakai maksaisin, sillä en todellakaan veronmaksajana oleta että yhteisiä rahojamme käytetään varsinaisen hoitotyön sijaan joihinkin henkilökunnan kahvitteluihin. Tuohan on ihan normaali käytäntö, kun ollaan töissä julkisella puolella.

No ei meillä tuommoisista itse makseta. Tämmöset menee osaston laskuun. Työasioista kun kyse. Toki silloin on oltava esimiehen suostumus järjestää tilaisuus, mutta jos avajaiset, niin kyllä varmaan meillä se olis ilman muuta osaston pussista maksettava promotilaisuus. Emmehän edustaisi tässä tapauksessa itseämme vaan työpaikkaamme.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelee:
Olen siis töissä sairaalassa ja on sovittu että järjestetään yks "joulukahvitus" missä siis kahvit+ joulutorttuja. Nyt sitten eräs hoitaja puuhaa näitä, niin kokouksessa sanoi tyyliin, että "eihän se ole kun 1e/naama niin saadaan sit ostaa joulutortut jne." Kaikki sen sitten hiljaisesti hyväksyi!

Missä muualla töissä, työntekijä joutuu kustantamaan omasta pussista jotkut ihme tarjoilut!! Ei voi olla todellista, että ihmiset sitten maksavat mukisematta.
Kyseessä on periaate, ei sillä etteikö olisi euroa laittaa siihen, mutta jotenkin EI sovi tommonen miun mielestä... Kukaan muu töissä tuskin edes kyseenalaisti tota...

Lisätään vielä, että tähän asti jos on jotain tarjottavaa pitänyt saada, on vaan tilattu keittiöltä, en tiedä minne lasku, mutta tuskin niistä on mitään ongelmaa tullut.

juu kyllä vituttaisi, mutta kilttinä ihmisenä pitäisin naamani ummessa ja maksaisin kiltisti.
ja ei todellakaan ole rahasta kiinni mutta just se periaate.
ja itse asiassa noin on käynyt. Eli työpaikalla vanhempainillassa on maksulliset tarjoilut ja käytännössä siis pakko maksaa omasta pussista syömiset ja vanhempainiltoja on aineenopettajalla useampi syksyssä. Ja siitä ei tule edes siis palkkaa ja pakko osallistua. Ja siis maksaa siitä, että joutuu mennä töihin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelee:

Lisätään vielä, että tähän asti jos on jotain tarjottavaa pitänyt saada, :D on vaan tilattu keittiöltä, en tiedä minne lasku, mutta tuskin niistä on mitään ongelmaa tullut.

Jos ylemmältä taholta on tullut käsky, että tällaiset kemut pidetään, niin sitten kuuluu työnantajan maksaa. Mutta jos olette itse ajatelleet, että olis kiva pitää tällaiset kahvitukset, niin kyllä se sitten omasta pussista menee.

Se on valitettavasti niin, että lääkärit ja erityistyöntekijät (ts. korkeasti koulutetut, yliopiston käyneet) voi sairaalassa tilata ne pullakahvinsa tai kakkukahvinsa työpaikan laskuun, mutta ei välttämättä aina hoitajat. Se on sairaalan hierarkia katsos ja se näkyy ihan kaikessa.

Yhteistyössä