Maksatteko jos lapsenne hajottaa kylässä jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Jos lapsenne rikkoo niin maksatteko?
Meillä on nyt kummipojalle ja perheelle kielto tulla meille ennen kuin tajuavat maksaa edelliset lapsen hajottamat jutut. Mä en enää periaatteesta rupea uusia joka kerta ostamaan ja ne on sellaisia mitä ei oikein voi siirtää poiskaan lapsen ulottuvilta koska silloin pitäisi siirtää kaikki ikkunaverkoista ja televisioista ja sohvista lähtien.

Maksan tietty.
Jos joku meillä jotain hajottaa, en kärtä maksua, jos on niin tollo, ettei itse ymmärrä tarjoutua uutta ostamaan.

Ja riippuu tietysti hinnasta. Jos nyt jonkun yhden astian hajottaa, niin ei tarvitse uutta hommata. Mutta jos nyt vaikka telkkarin hajottaa, ja vielä jollain tyhmällä riehumisella, niin olettaisin maksavan.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Riippuu, jos kyläpaikka on joku Milanna joka antaa lasten pelata jalkapalloa niin et arvomaljakoita on ympärystät täynnä niin en maksa, kyllä siinä on valvonta pettänyt. Eriasia jos lapsi menee tahallaan näpertään jotain mikä hajoo tai riekkuu kielloista huolimatta niin tietenkin silloin maksan.

Tietysti maksan.

Tarjoudun maksamaan. Se, että olettaisinko toisen korvaamaan, riippuu ihan tilanteesta. Jos työnnän vaikka toisen taaperon eteen posliinilautasen ja taapero heittääkin sen lattialle, pidän ihan omana tyhmyytenäni. En myöskään oleta, että vieraat kävisi ihan joka nurkan läpi vierailun alussa, vaan otan itse huomioon sen, ettei pienen taaperon käteen pitäisi sattua herkästi mitään permanenttitusseja tai vastaavaa. Meillä on hyvät vakuutukset, joten jos nyt joku telkkari hajoaisi, ei siitä tulisi kovaa laskua, omavastuu olisi toki kohteliasta maksaa...

Yksi tällainen tilanne olikin kerran kolmevuotiaan kanssa, kun oltiin asuntonäytöllä. Lapsi otti vieressäni ikkunalaudalta tukea noustessaan ja se olikin yllättäen irrallinen lauta, jolta kukkaruukku hajosi lattialle. Siivosin jäljet ja annoin välittäjälle yhteystiedot, että haluan maksaa kukkaruukun omistajille. Eivät koskaan pyytäneet maksua. Minäkään en kyllä olisi tuollaisessa tapauksessa pyytänyt...

Yhteistyössä