Maksikirjeen mitoista kyselisin.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimoosa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mimoosa

Aktiivinen jäsen
15.06.2009
1 134
0
36
Eli jos maksikirjeen pituus+paksuus+leveys saa olla yhteensä 900mm (=90cm) mutta suurin pituus eneintään 600mm(60cm) niin saako esim 300+300+300 mittaista juttua lähetettyä maksikirjeenä? Eli paketin jokainen sivu on 30cm?

Vai onko maksikirjeessä joku maksimipaksuus..?

Paketti painaisi 300 grammaa, ja postin sivuilla olevan maksikirjelaskurin mukaan tuommoinen maksikirje maksaisi 2,80e.

Olen meinaan epähuomiossa laittanut harvoihin huutiskohteisiini kaikkiin jotenkin kummmasti 1,60e toimitusmaksun, ja osaa on jo huudeltukin, ja toivon, että en hirveästi joutuisi häviölle.. Oma vika, itse sika..

Mutta siis maksikirje saa olla esim 30cmx30cmx30cm??

No jo on saakeli. Olin näköjään jättänyt laskuriin tavan kirjeen kohdalle valinnan. Hohhoijjakkaa. Tekee vissiin nannaa lähetellä 6e:n huutoja juttuja 6,7 eurolla. Mutta oma vika. Enpä mä mitään rahalla tekiskään.

Alkuperäinen kirjoittaja Mimoosa:
No jo on saakeli. Olin näköjään jättänyt laskuriin tavan kirjeen kohdalle valinnan. Hohhoijjakkaa. Tekee vissiin nannaa lähetellä 6e:n huutoja juttuja 6,7 eurolla. Mutta oma vika. Enpä mä mitään rahalla tekiskään.

Aina ei voi voittaa. Minulla on sellainen hintaperiaate että jos tuote ei mahdu helposti kuoreen laitan suorilta paketin hinnan. Harvoin ne menee maksikirjeenä, aina painoa on liikaa.

Voinkos lähettää maksikirjeen niin, etten käytä sitä postissa, vaan ostan itse kasan postimerkkejä ja pistän postilaatikkoon merkit kyljessä?

Kyllä, mutta jos ne tarkastavat sen niin maksua tulee aika paljon lisää, en muista paljonko.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voinkos lähettää maksikirjeen niin, etten käytä sitä postissa, vaan ostan itse kasan postimerkkejä ja pistän postilaatikkoon merkit kyljessä?

Kyllä, mutta jos ne tarkastavat sen niin maksua tulee aika paljon lisää, en muista paljonko.

Ja niissä laatikoissa on aika pieni se reikä mistä ne pitää survoa sinne sisälle.

Ei se mahdu postilaatikkoon. Maksikirje on lähes aina yli 30mm paksu ja postilaatikkoon mahtuu max noin 33 mm paksu kirje.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aina ei voi voittaa. Minulla on sellainen hintaperiaate että jos tuote ei mahdu helposti kuoreen laitan suorilta paketin hinnan. Harvoin ne menee maksikirjeenä, aina painoa on liikaa.

No ei voi näemmä. En kovin ahkerasti huutonetissä mitään myy, ja nytkin lähinnä siksi, että kirpispöytä maksaa liikaa suhteessa myytävissä olevan tavaran määrään. Raha periaatteessa olisi nyt tarpeen, kun en puolison tulojen takia saa mitään tukiaisia, ja olen 2. ja 3. asteen koulutusten välisessä hakukuilussa. Tai jotain.

Yhteistyössä