Manduca ja vauva - mitä teen väärin/mistä johtuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ostin paljon kehutun Manduca-kantorepun vauvan ollessa 3kk. Nyt ollaan pari kk lähes jokapäivä "treenattu" Manducan käyttöä. Vauva ei siinä viihdy lainkaan,muutaman minuutin saattaa ihmetellä minkä jälkeen alkaa raivokas kirkuminen,tulee mieleen että lasta sattuu tai on epämukava olla.
Ihan ohjeiden mukaan oon laittanu ja säätäny,mutta kun ei niin ei. Nykyään vetää itsensä jotenkin kiemuralle ja lysyyn jo kun latan olkaimia paikoilleen,ja sitten en enää millään saa vauvan asentoa korjattua paremmaks ja huuto alkaa..

No vauva ei viihdy siinä..et sä välttämättä mitää väärin tee, lapsi ei vain pidä siitä..Mulla tuo esikoinen ei tykänny yhtää olla ns. köytettynä vaan piti olla ilmaa ympärillä ja mahdollisuus sätkiä, kuopus taas viihtyi parhaiten lähellä ja liinassa.

Niin se vaannon, vaikka olis kuinka hyvä reppu/liina/mikä lie kaikki vauvat eivät niissä viihdy. Meiltä lähti manduca ja liina myyntiin, kun kumpikaan meidän pojista ei niissä viihtynyt, ikinä!

Kokemuksen mukaan kaikki vauvat ei Manducassa viihdy. Se paneeli on niin leveä että joidenkin vauvojen on hankala avata lonkkia niin paljon että olisivat mukavasti siinä. Sovititko etukäteen ennen ostamista? Onneksi noi saa myytyä etennpäin hyvällä hinnalla.

Esikoiselle ostin manducan kun piti koko ajan kanniskella sylissä tai huusi. No, aivan järkyttävä huuto joka kerta kun manducaa kokeiltiin, en saanut häntä edes siihen alkuasentoon kun huusi kroppa suorana.
Toinen lapsi taas viihtyi siinä vauvana mainiosti, nyt isompana (8kk) ei enää ollenkaan.
Tarkista asento (ettei lapsen jalat ole esim. lantiovyön alla) ja jos ei viihdy niin ehkä hän ei vain ole repputyyppiä.

Joo, kuten moni muukin on sanonut niin kaikki vauvat ei vaan viihdy liinassa/Manducassa/vaunuissa/sitterissä tms. Yksilöitä kaikki. Ja meilläkin on vaihdellut niin, että välillä em. väineet kelpaa kyllä, ja välillä taas ei. Kannattaa antaa olla, ja kokeilla myöhemmin uudelleen. Meillä on edelleen Manduca käytössä, vaikka kuopus on jo 3 - on näppärä mm. silloin, kun pienin väsähtää metsäretkellä ennen muita :)

Eli ei se ihan niinkään ole että "jotkut ei vaan tykkää". Joo, ei ne tykkää, mut huomattavasti useampi varmaan tykkäis jos olis siihen syntymästään asti tottunut. Mä kannoin vauvan synnäriltä kotiin kantopussissa, ja sen jälkeenkin päivittäin, ja n. 2-viikkoisena siirryttiin reppuun. Ja Mancucassa kulki tarvittaessa 2,5-vuotiaaksia sti.

[QUOTE="Myy";27336097]Eli ei se ihan niinkään ole että "jotkut ei vaan tykkää". Joo, ei ne tykkää, mut huomattavasti useampi varmaan tykkäis jos olis siihen syntymästään asti tottunut. Mä kannoin vauvan synnäriltä kotiin kantopussissa, ja sen jälkeenkin päivittäin, ja n. 2-viikkoisena siirryttiin reppuun. Ja Mancucassa kulki tarvittaessa 2,5-vuotiaaksia sti.[/QUOTE]

Höpön löpön. Mun esikoinen ei "tottunut" vaunuihin koskaan, vaikka ekalla vaunulenkillä käytiin kun herra oli 2 pv vanha. Liinasta hän taas tykkäsi kovasti, vaikka hommasin sen vasta kun hän oli 2kk ja välillä oli pitkiä aikoja että ei käytetty ollenkaan. Kuopus taas inhosi liinaa sinnikkäästä harjoittelusta huolimatta, ja on vuoronperään inhonnut ja rakastanut Manducaa koko 3-vuotisen elämänsä ajan.

Mä olen kyllä samaa mieltä, että aiemmin olisi pitänyt aloittaa niin olisi varmemmin sopeutunut siihen reppuun... Enkä väitä että kaikille vauvoille näin kävisi, mutta useammalle kyllä.

[QUOTE="Myy";27336097]Eli ei se ihan niinkään ole että "jotkut ei vaan tykkää". Joo, ei ne tykkää, mut huomattavasti useampi varmaan tykkäis jos olis siihen syntymästään asti tottunut. Mä kannoin vauvan synnäriltä kotiin kantopussissa, ja sen jälkeenkin päivittäin, ja n. 2-viikkoisena siirryttiin reppuun. Ja Mancucassa kulki tarvittaessa 2,5-vuotiaaksia sti.[/QUOTE]

Aa, aivan eli kun sun vauva viihtyi koska olit niin fiksu että laitoit sen sinne heti, niin tottakai kaikki, tai ainakin suurinosa viihtyisi myös jos äiti vaan olisi tarpeeksi näppärä.

[QUOTE="Vieras";27336199]Aa, aivan eli kun sun vauva viihtyi koska olit niin fiksu että laitoit sen sinne heti, niin tottakai kaikki, tai ainakin suurinosa viihtyisi myös jos äiti vaan olisi tarpeeksi näppärä.[/QUOTE]

Mie kokeilin heti syntyjään reppua+liinaa ja eipä herralle kelvannu muu kun syli. Vasta sielä 6kk pintaan tykästy patapumiin jossa keikkui vielä vailla 3v joskus. Liina ei koskaan tullu hyväksytyksi.

Yhteistyössä