Mantelikala

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kidetär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On, olen sieltä katsonutkin mut kun niit ohjeita on niin paljon ja yhtä jo kokeilinkin mut ei ollut sellasta mitä olen ennen syönyt.. Niin ajattelin jos jollain olisi hyväksi havaittu ohje! Siinä sinulle vastaus PAHVI ;)

mulla ei oo mitään "virallista" ohjetta, mutta teen sen näin: laitan sulatetut seitifileet vuokaan, maustan suolalla ja sitruunapippurilla. silppuan päälle tuoretta sitruunamelissaa ja basilikaa (nää voi jättää poiskin). kuorrutukseen sekotan keskenään munan, kermaa, korppujauhoja ja mantelilastuja ja kaadan kalan päälle. sitten paistelen, oiskohan tuommonen 200 astetta ja puolisen tuntia.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:13 Jaanuska kirjoitti:
Opettele käyttämään tota hakua. Kirjoitat siihen mantelikala niin kyllä tulloo ohjeita :whistle:
Siinäpä just se vika kun niit mantelikalan ohjeita tulee niin paljon, osaan kyl käyttää tota hakua ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:17 kidetär kirjoitti:
\
Opettele käyttämään tota hakua. Kirjoitat siihen mantelikala niin kyllä tulloo ohjeita :whistle:
Siinäpä just se vika kun niit mantelikalan ohjeita tulee niin paljon, osaan kyl käyttää tota hakua ;)

No en mie ainakaan saanut paljon hakuja kun kirjoitin mantelikala. En jaksa aina moneen kertaan laittaa ohjetta.

Mantelikala 1

500 g kalaa fileenä (esim. kuhaa, kirjolohta tai ahventa tai jotain muuta)
1/2 tl suolaa
hiven valkopippuria
1/2 sitruunan mehu

kastike:
2 dl kermaa
1 tl inkivääriä
1 tl currya
1 rkl hunajaa
1/2 -1 dl mantelilastuja

1. Poista kalafileistä nahka ja kylkiruodot.
2. Mausta sitruunamehulla, suolalla ja valkopippurilla.
3. Nosta fileet uuni-vuokaan.
4. Sekoita mausteet kermaan ja kaada kalafileiden päälle.
5. Ripottele pinnalle mantelilastut.
6. Paista 175 °C asteessa noin 30-40 minuuttia.

Mantelikala 2

kalafileitä, esim. kuhaa, tai pakastekalaa sulatettuna
kananmuna
suolaa, valkopippuria, kalamaustetta
mantelilastuja
voita paistamiseen

1. Sekoita mausteet kananmunan joukkoon.
2. Pyörittele kalapalat ensin kananmunaseoksessa, sitten mantelilastuissa.
3. Paista miedolla lämmöllä voissa hitaasti kullanruskeiksi ja lohkeavan kypsiksi.

Haulla löysin ainakin nuo. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:26 Mamale kirjoitti:
Mantelikala 1

500 g kalaa fileenä (esim. kuhaa, kirjolohta tai ahventa tai jotain muuta)
1/2 tl suolaa
hiven valkopippuria
1/2 sitruunan mehu

kastike:
2 dl kermaa
1 tl inkivääriä
1 tl currya
1 rkl hunajaa
1/2 -1 dl mantelilastuja

1. Poista kalafileistä nahka ja kylkiruodot.
2. Mausta sitruunamehulla, suolalla ja valkopippurilla.
3. Nosta fileet uuni-vuokaan.
4. Sekoita mausteet kermaan ja kaada kalafileiden päälle.
5. Ripottele pinnalle mantelilastut.
6. Paista 175 °C asteessa noin 30-40 minuuttia.

Mantelikala 2

kalafileitä, esim. kuhaa, tai pakastekalaa sulatettuna
kananmuna
suolaa, valkopippuria, kalamaustetta
mantelilastuja
voita paistamiseen

1. Sekoita mausteet kananmunan joukkoon.
2. Pyörittele kalapalat ensin kananmunaseoksessa, sitten mantelilastuissa.
3. Paista miedolla lämmöllä voissa hitaasti kullanruskeiksi ja lohkeavan kypsiksi.

Haulla löysin ainakin nuo. :D

Tuttuja ohjeita ja hienoa että osaat käyttää :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:31 Mamale kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:29 Jaanuska kirjoitti:

Niin no, kyllähän minä osaan hakua käyttää.. :D Ajattelin vaan ap:lle nuo laittaa. :wave:

Jep, mie en ees viittiny, kun oli vain vähän tuloksia, nii aattelin et ap saa itse kokeilla ja etsiä :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:24 Jaanuska kirjoitti:
\
\

No en mie ainakaan saanut paljon hakuja kun kirjoitin mantelikala. En jaksa aina moneen kertaan laittaa ohjetta.
No mul tuli kyllä googlella 21 sivua ohjeita, en edes viitsinyt katsoa miten pitkälle jatkuu..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:34 kidetär kirjoitti:
\
\
\

No mul tuli kyllä googlella 21 sivua ohjeita, en edes viitsinyt katsoa miten pitkälle jatkuu..

Jaanuska taisi tarkoittaa tän palstan hakua.. :D

\
\
\
\

Tarkoitin kyllä tota kaksplussan hakukenttää, enkä googlea.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:36 Mamale kirjoitti:
\
\
\
\

Jaanuska taisi tarkoittaa tän palstan hakua.. :D
AI no se selittäis kaiken :D

:o jopas täällä on äkäsiä mammoja.. :whistle: toinen hyvää hyvyyttään kysyy ohjetta ja toiset kehottaa käyttämään googlea..sieltä löytyy niin paljon ohjeita,et mä en ainakaan osaa aina päättää,et mitä kokeilis.. =) joten,voihan täältä kysyä,ku tulee vähempi vaihtoehtoja..ja jos jollain tosi hyvä ohje,ni aina parempi..eikö? :kieh: :kieh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:33 Jaanuska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:31 Mamale kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:29 Jaanuska kirjoitti:

Niin no, kyllähän minä osaan hakua käyttää.. :D Ajattelin vaan ap:lle nuo laittaa. :wave:

Jep, mie en ees viittiny, kun oli vain vähän tuloksia, nii aattelin et ap saa itse kokeilla ja etsiä :D

:saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:37 Accra kirjoitti:
:o jopas täällä on äkäsiä mammoja.. :whistle: toinen hyvää hyvyyttään kysyy ohjetta ja toiset kehottaa käyttämään googlea..sieltä löytyy niin paljon ohjeita,et mä en ainakaan osaa aina päättää,et mitä kokeilis.. =) joten,voihan täältä kysyä,ku tulee vähempi vaihtoehtoja..ja jos jollain tosi hyvä ohje,ni aina parempi..eikö? :kieh: :kieh:

Se on sunnuntai. :saint:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:37 Accra kirjoitti:
Samaa minäkin ihmettelin, mut tän palstan tuntien ei kai muuta voi odottaakaan.. Mut en mä tästä loukkaannu ;) Hyvää päivän jatkoa vaan kaikki mammat =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 14:50 kidetär kirjoitti:
MAMALE katsoin sun profiilin, ihana "värssy" :heart:

Minäkin tykkäsi heti kun löysin tuon, jotenkin koskettavat sanat. :heart: Sinulla ihana pikkunen profiilissa. :D Meillä on muuten aika lailla saman ikäiset lapset (meidän muksut 1v ja 6v).

Yhteistyössä