Marraskuiset 2013

  • Viestiketjun aloittaja MinnaMamma
  • Ensimmäinen viesti
MinnaMamma
Jokos on muita marraskuun vauvaa odottavia.Täällä plussattu viikko sitten ja jonnekkin marraskuun loppupuolelle tuo l.a taitaa tulla, vielä en ole kyllä edes neuvolaan aikaa tilannut mutta varmaan sekin täytyy ensi viikolla tilata.Esikoinen ei ole kyseessä, vaan sisaruksia on jo ennestään mutta kyllä se vain aina yhtä kutkuttavan jännittävää on :)
Oireina on väsymystä ja palelua ei oikeastaan muuta, mutta hyvä näin !
 
andy1234
Moi,
minulla 3.11. LA eli vähän pidemmällä ollaan. Tosin vähän epäuskoinen vielä. En usko asiaa enen ensi viikon NT-ultraa eli toivottvasti vatsassa on jotain.
 
MinnaMamma
Iltaa ja mukava kun ainakin yksi muukin ilmoittautui mukaan.
Andy täällä on myös epäuskoiset tunnelmat, kun meillä ei ole ollut minkäänlaista yritystä saada enää vauvaa, mutta kyllä nyt ensijärkytyksen jälkeen onkin odottavat tunnelmat että jotain varmistusta "kyytiläisestä" saisi :) Ensi viikolla on eka neuvola ja sitten saa alkaa varaamaan aikaa ultraan ja verikokeisiin.Mutta nyt painun nukkumaan,aamulla taas varhainen ylösnousu :/
 
Andy1234
Ai ylläri vauva! Hauskaa. Minkä ikäinen olet?
Mulla oli eka neuvola tänään (10+4) ja sydänäänet kuului. Olen aivan ekstaasissa, koska olen saanut yht. 3 keskenmenoa (en tosin peräkkäin) eli epäusko oli aikamoinen. Ultra sitten ensi viikolla.
Minulla on 3. lapsi kyseessä eli ei ensimmäinen täälläkään. Miten olet voinut?
 
MinnaMamma
Andy juu kyllä tämä on täysin yllärivauva :) ikää on kohta 36 vee mutta lapsiluvun piti olla jo täynnä, meillä on ennestään 6 lasta mutta nyt tosiaan jo tuntuu ihan kivalta kun tällainen yllätys vielä tuli tai on tulossa, tosiaan minullakin on ollut kaksi km, toinen oli rv8 ja toinen rv 19 joten nytkin katsellaan ja mahdollisimman myöhään raskaudesta kerrotaan. Olotila on hyvinkin raskaana olevaksi tällä viikolla muuttunut, pahoinvointia on ja se painottuu enemmän iltaan ja väsyttääkin aika tavalla, mutta eiköhän näistä selviä :D
Oli varmasti ihana kun sydänäänetkin sait jo kuulla ja ultraankin enää noin lyhyt aika.Minulla on ensiviikolla ensimmäinen neuvola ja sitten saa alkaa ultraan varaamaan ajan,omien laskujen mukaan la on varmaan 26 marraskuuta,mutta minulla on kaikki lapset syntyneet 1-3viikkoa etuajassa. Nyt täytyy alkaa lapset käytyään saunassa ja sitten nukkumaan, palataan asiaan taas myöhemmin.
 
Andy1234
Minulla kanssa aikamoinen väsymys. Illalla helposti nukahtaa klo21. Liikkumiset jääneet vähiin tuon väsymyksen takia. Tänään olen päättäänyt lähteä reippailemaan. Onneksi ylipainoa ei ole, mutta ihan oman pään takia pitää ulkoilla. Toivottavasti en löydä itseäni nukahtaneena sohvalta.

Mekin mietimme, että uskaltaisiko kertoa jo tämän NT-ultran jälkeen isovanhemmille...? Sinulla kyllä kuulostaa pahalta tuo KM rv 19. En uskalla edes ajatella kuinka hirveää se on varmasti sinulle ollut.
Toivotaan, että nyt kummallkin kaikki menee hyvin.
 
MinnaMamma
Hui mikä viikko takana, töissä kauheaa pyöritystä ja kotona sama meno jatkunut...
Tosiaan takaraivossa jyskyttää tuo rv19 keskenmeno, tai siinä kävi niin että neuvolassa ei kuultu sydänääniä ja äitipolilla todettiin sikiön kuolleen ja synnytyskäynnistettiin, kokemuksena tuo oli äärimmäisen raskas, mitään syytä tuolle ei löytynyt joten mitään kohonnutta riskiä ei pitäisi olla mutta kyllähän tuo kummittelee mielessä.

Eka neuvola käyty ja la pitäisi olla 27.11 mutta ultrassa vielä varmistellaan kolmen viikon päästä.
Ja täällä on myös tuo väsymys melkoinen ja tuntuu että helposti voisi nukahtaa milloin vain, mutta nuo lapset eivät aina ole ihan samaa mieltä =)
Nyt taas kiire painaa päälle täytyy lähteä lapsia kuljettamaan omiin menoihin ja jos samalla kävisi itsekin vähän vaatekaupoissa, hyviä vointeja ja laitellaan kuulumisia, eiköhän muitakin marraskuisia vielä ilmaannu kirjoittelemaan.
 
Andy1234
Huh-huh. Aika hurjaa luettavaa. En yhtään ihmettele, että kummittelee mielessä. Itselläni on tosiaan 3 keskenmenoa ja kaikki tapahtuneet ennen rv 10 (tosin yksi huomattiin vasta NT-ultrassa rv 11+) ja nekin on aina mielessä. Meillä jo NT ultra takana ja kaikki hyvin ainakin vielä.
Minulla varmaan syntyminen aikaistuu lokakuu puolelle, koska olen joutunut 2 kertaa kiireiseen sektioon, joten riskiä ei enää oteta. LA olisi 2.11. Tosin ultran mukaan pari päivää aiemmin, joten suunniteltu sektio on varmaan ihan lokakuun lopussa. Voi kunpa kaikki menisi hyvin...

tervetuloa kaikki marraskuiset taustalta mukaan!
Minulla nyt RV 12+2
 
35 ja raskaana
Heip!

Täällä olis rv:lla 6+1. Neuvola on vasta 2 ½ viikon kuluttua ja ultra vasta huomattavasti sen jälkeen.
Kaksi testiä on tehty ja vahvat plussat molempiin tuli.
Laskettu aika on näillä näkymin 14.12, mutta varmaan muuttuu kun ultrassa käyty.
Ikää on 35 jo ja tämä on neljäs raskaus ja kolmas lapsi. 10 vuotta sitten jouduin keskeyttämään raskauden, koska vauva olisi kuollut kohtuun levinneiden munuaisten takia.
Nyt ihan ihmeissään tästä kaikesta mielialojen vaihtelevuuden kanssa mennään.
Pahoinvointia ei ole fyysisesti, mutta pääalassa liikkuu vaikka mitä ajatuksia.
Toivon vaan että kaikki on tällä kertaa hyvin. Uskon niin ... yritän ainakin.
Tänään on ollut hieman huonompi päivä, mutta huomenna on varmasti paremmin.

Jännä juttu on se, että moni ympärillä oleva olettaa minun nyt elävän "elämäni parasta aikaa" ja jopa ystävätkin hilluu omissa jutuissaan ja aika unohdettu olotila. Eivät varmaan ymmärrä että tämä on minulle aika rankkaakin aikaa viime kertaisen raskauden vuoksi.
Yritän iloita kuitenkin ja kohtahan olen viisaampi kun neuvolat ja ultrat on läpi käyty.
Stressatahan ei sais ainakaan kauheasti ei tee hyvää vauvalle, mutta silti näitä ajatuksia ei vaan saa pois.

Anteeksi valitus ja negatiivinen sävy tekstissäni. Rauhaisaa raskausaikaa kaikille. <3
 
MinnaMamma
Näin ennen töihin lähtöä pikaiset kuulumiset tänne,
mukava kun olit 35 ja raskaana "ilmoittautunut mukaan" marraskuisiin ja toivottavasti tällä kertaa menee kaikki hyvin.
Andy onneksi sinulla oli ultrassa kaikki hyvin ja viikkojakin jo noin reilusti, täällä vielä odotellaan ultraa joka meni melko pitkälle kun on vasta toukuun 20 pv, mutta sitä odotellessa.Oireita ei paljon ole lukuunottamatta tuota jatkuvaa väsymystä ja jonkinlaista etomista joka vaivaa enemmänkin illalla.Meillä ei raskaudesta ole vielä kerrottu kenellekkään kun jo viimeksi kauhistelivat että ei kai teille enää ole lisää lapsia tulossa, niin ei ole sitten kenellekkään asiasta puhuttu, kylläpä tuo näkyy päällepäin tässä parin kuukauden sisään, minulla on yleensä melko suuri vatsa ollut ja tuskinpa tuo tälläkään kertaa poikkeaa edellisistä.

Mutta nyt täytyy alkaa lähtemään töihin joten palataanpa asiaan taas myöhemmin.
 
Andy1234
35 ja raskaana: Mielestäni on ihan luonnollista, että käyt läpi tapahtuneen raskauden aikana. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että omien keskenmenojeni pohtiminen on hieman laantunut rv 12 jälkeen. Eli ei tuohon auta kuin aika! hormonit vielä aiheuttaa sen, että saatta mennä vähän siipi maassa muutenkin siinä alkuraskaudessa. Jos mahdollista niin ulkoile mahdollisimman paljon. Itse olen huomannut ettäreipas kävely on hyvä lääke.

MinnaMamma: Järkky väsymys täälläkin. Etominen ehkä vähän helpottanut. Olen kertonut yhdelle läheiselle kollegalle ja tyttärelle (12 v.). Odotan vielä ensi viikon neuvolakäynnin ja siellä sydänäänien kuuntelun ennen kuin kerron muille. Jotenkin sitä vaan on silti vielä pelko mukana vaikka olen jo suht pitkällä.
Milloin ajattelit kertoa töissä?
 
MinnaMamma
Taas vain tällainen pikainen pyörähdys täällä.Andy töissä meinasin kertoa vasta elokuussa kun tuskin kesäkuun loppuun mennessä vielä päällepäin näkyy ja heinäkuun olen lomalla,joten sitten elokuulla kerron.Meillä on raskaudesta minun ja miehen lisäksi tietoisia vain vanhimmat lapset kun huomasivat äidin yökkäilevän aamuisin vessassa ja jotkin hajut saavat nopeasti oksennuksen tulemaan.

Olotila on muuten ok mutta tuo väsymys on ihan käsittämätön, mutta eiköhän tuo ala kohta helpottamaan.Mutta nyt täytyy taas mennä jos viikonlopun aikana ehtisi hieman tarkemmin kirjoitella, tosin ei tässä vaiheessa mitään uutta ole, ultraankin vielä aikaa ja verikokeissakin pitäisi jossain vaiheessa ehtiä käydä!
 
35 ja raskaana
Moikka! Mulla taisi mennä viime yönä kesken raskaus kun tuli verta hullunlailla ja 5x5 cm veripallo tippui pönttöön.
Tällaista, toisaalta täällä on rakoillut parisuhde ja ollut TODELLA RANKKAA ja mies on vaatinut aborttia kuitenkin kaikesta huolimatta, niin on varmaan ehkä?? helpotus. Mieli on sekaisin ja huomenna lääkäriin.

Teille kaikille ihanaa odotusaikaa silti toivotan! Onhan minulla 2 tervettä poikaa kuitenkin <3
 
andyli1
Moikka! Mulla taisi mennä viime yönä kesken raskaus kun tuli verta hullunlailla ja 5x5 cm veripallo tippui pönttöön.
Tällaista, toisaalta täällä on rakoillut parisuhde ja ollut TODELLA RANKKAA ja mies on vaatinut aborttia kuitenkin kaikesta huolimatta, niin on varmaan ehkä?? helpotus. Mieli on sekaisin ja huomenna lääkäriin.

Teille kaikille ihanaa odotusaikaa silti toivotan! Onhan minulla 2 tervettä poikaa kuitenkin <3

Voi kamalaa. Olen pahoillani sekä tapahtuneesta että parisuhteesi tilanteesta.
Voimia sinulle kovasti!
 
Viimeksi muokattu:
andyli1
Taas vain tällainen pikainen pyörähdys täällä.Andy töissä meinasin kertoa vasta elokuussa kun tuskin kesäkuun loppuun mennessä vielä päällepäin näkyy ja heinäkuun olen lomalla,joten sitten elokuulla kerron.Meillä on raskaudesta minun ja miehen lisäksi tietoisia vain vanhimmat lapset kun huomasivat äidin yökkäilevän aamuisin vessassa ja jotkin hajut saavat nopeasti oksennuksen tulemaan.

Olotila on muuten ok mutta tuo väsymys on ihan käsittämätön, mutta eiköhän tuo ala kohta helpottamaan.Mutta nyt täytyy taas mennä jos viikonlopun aikana ehtisi hieman tarkemmin kirjoitella, tosin ei tässä vaiheessa mitään uutta ole, ultraankin vielä aikaa ja verikokeissakin pitäisi jossain vaiheessa ehtiä käydä!
Kuinka pitkällä sinä olitkaan nyt? (minulla rv 14+2 tänään) ja väsymys on helpottanut. Samoin kuvotus on helpottanut eli kyllä tämä tästä. Minulla näkyy vatsakumpu jo ihan selvästi ja yritän piilotella.
 
Viimeksi muokattu:
MinnaMamma
35 ja raskaana,paljon voimia sinulle.

Andy, täällä on 11+jotakin menossa,ja tosiaan pikkuisen on tuo väsy alkanut helpottamaan,ensi viikon perjantaina on vihdoin ultra.Ja kyllä alkaa täälläkin näyttämään ettei tätä vatsakumpua kauaa peitellä &#55357;&#56842; . Labraankin pitäisi vielä maanantaina ehtiä, tuntuu että aika menee niin hurjaa vauhtia kohta alkaa koululaisilla kesälomat ja sitten itselläkin heinäkuussa :)
Hieman jännittää työnantajalle raskaudesta kertoa kun ei tosiaan viimeksi isommin asiasta ilahtunut :\ mutta en aio virallisesti asiaa ilmoittaa kun vasta elokuulla.Mutta nyt viikon loppu ruokien hakuun ja pientä siivousta ja sitten viikonlipun viettoon :))
 
MinnaMamma
Monena päivänä käynyt kuulumisia katsomassa, mutta täytyy alkaa itse päivittämään kun ei muuten päivityksiä tule =))
Perjantaina oli ultra ja viikkoja vastaava kaveri siellä potkiskeli , nyt siis viikkoja 12+4. Ihanan lämmintä ollut pari päivää ja toivottavasti tällaisia kelejä olisi pitempäänkin.

Viime viikolla kuulin että työparini on jäämässä elokuussa vuorotteluvapaalle, joten täytyy varmaan raskaudestakin kertoa jo kesäkuulla että jää esimiehellä aikaa hankkia 2 sijaista, voin vain kuvitella kuinka esimies suhtautuu :/

Pahoinvointi on kadonnut kokonaan ja väsymys on helpottanut muuten mutta illalla kyllä uni tulee tosi nopeasti.
Jahaa kuopus ei nukahtanutkaan täytyy lähteä rauhoittelemaan hänet unille.
 
35 ja raskaana
Heippa äipät :)
Ettepä arvaa miten tässä nyt sitten kävikään? Viikko oletetun keskenmenon jälkeen menin ultraan ja siellä oli hengissä oleva alkio. Täällä on käyty läpi ummet ja lammet, tunteiden kirjo ja nyt olen valmistautunut lapsen tuloon.
Parisuhde ei valitettavasti voi yhtään sen paremmin, mutta olen tsempannut itseäni täällä ja uskon että olen niin vahva että pystyn tähän yksinkin. :)

Ihanaa kesää teille!
 
MinnaMamma
Olipa ihania uutisia 35 ja raskaana, ja kyllähän sitä yksinkin pärjää ehkä jopa paremmin kuin huonossa parisuhteessa jos tosiaan siihen tilanteeseen menee ettei välit parane!Oli kyllä tosi kiva että oli ns. väärähälytys.
Kyllä on varmasti tunteet vähän heitelleet =)

Nyt täytyy taas mennä mutta paremmalla ajalla uudelleen!
 
35 ja raskaana
Kiitti :) minna mammalle!

Täällä on viikkoja nyt 11 ja kohtu on vauva.fi mukaan greipin kokoinen. Pahoinvointi on täälläkin helpottanut, mutta väsymystä saattaa olla ja hengästyn paljon helpommin kuin ennen.
Ilmeisesti liitoskivut tekevät tuloaan. Onko sitten iästä kiinni? teineistä tuli vasta ihan viimeisinä hetkinä ja nyt jo täällä :O huh.
Muuten mieli on virkeä ja mietin että ompa hommaa ostella kaikkea mahdollista.
miehen kanssa myös välit paremmat ja näyttäisi jopa hyväksyvän asian että olen raskaana.

Aurinkoa! :)
 
MinnaMamma
35 ja raskaana, hyvä että miehen kanssakin välit parantuneet =) Täällä kans mietitty hankintoja mutta eipä noita isommin tarvitse tehdä jos ei tulokas sitten ole eri sukupuolta kuin kaksi nuorimmaista, mutta se selviää ehkäpä rakenneultrassa joka on vasta heinäkuun puolivälissä. Töissä olo tuntuu hiukan nihkeältä mutta heinäkuussa alkaisi loma ja sitten ei olisikaan kun pari kuukautta ja alkaa vähän pidempi loma ja tällä kertaa aion olla kotona ainakin siihen asti että nuorimmainen on kaksi vuotias.

Tällä viikolla olisi sitten toinen neuvola mutta muuten tämä raskaus tuntuu melko oireettomalta mitä olenkin ihmetellyt sillä olen kyllä aiemmissa raskauksissa kärsinyt pahoivoinnista melko pitkälle asti (yhdessä raskaudessa oksensin ihan loppuun asti) mutta mukavaltahan tämä tuntuu kun voi vain olla ja katsella kuinka tuo vatsa pönöttää joka päivä enemmän =))
Mutta taas kotityöt kutsuvat, kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia!


Minna 15 tasan kai
 
35 ja raskaana
Minna mamma, voisiko olla että tämä teidän tulokas olisi eri sukupuolta kun niin erilainen raskaus? :)
Spekulointiahan tämä, mutta muistan näistä teineistä sen verran kun olivat kaksi perätysten melkein ja sukupuolet molemmilla XY = poika, niin raskaus oli täysin samanlainen molemmista.

Nyt ois viikkoja yli 13 ja NP-ultrakin takana. Se meni hyvin ja kromosomitutkimuksistakin sain normit tulokset- HUH HELPOTTI!!! :)))) Laskettu aika siirtyi 15.12-13
Heinäkuun lopulla sitten tuo rakenneultra.

Ihme turvotuksia, kipuiluja käsissä ja sellaisia on ollut, mutta huomasin kun ilma taas viileni hieman niin nekin helpottivat. Tämä raskaus on täysin erilainen kuin aiemmat, mutta onhan ikääkin huomattavasti enemmän kuin aiemmin.

Kävin myöskin laivalla ystävän kanssa syömässä itseni ähkyyn, ei uskaltanut koskea kalatuotteisiin, mutta kaikkea muuta sitten mössötinkin hyvän omatunnon kanssa :D huh

Onko teillä paino noussut kovasti? Itsellä yllättävän vähän aiempiin raskauksiin verraten.

ihanaa kesää taas ja missä kuulumiset muiltakin? :)
 
MinnaMamma
Kyllähän tuo on mielessä käynyt että taitaa olla eri sukupuolta uusin tulokas kuin kaksi edellistä,meillä on kyllä tyttöjä ja poikia molempia mutta kaksi nuorinta on tyttöjä.
Nyt on viikkoja 17 ja paino on noussut 2kg, mutta vatsa on kyllä jo ihan selvästi paisunut.Sain vihdoinkin työnantajalle kerrottua raskaudesta ja yllättävän lunkisti tuo asian otti.
35 ja raskaana minulla on myös nuita käsien kipuiluja mutta nuo ovat ihan tuttu vaiva edellisistä raskauksista, sen virallinen nimi taitaa olla rannekanavan oireyhtymä ja paranee sitten synnytyksen jälkeen.

Vielä olis viikko töitä ja sitten alkaa kesäloma kyllä sitä on odotettukin =)

Meillä jäi tuo kromosomitutkimus käymättä kun ehti mennä viikot yli, mutta ultrassa ei mitään poikkeavaa ollut, joten näillä mennään.


Mutta nyt kutsuu sauna ja sitten nukkumaan huomenna taas aamusta töihin, mutta eiköhän sitten lomalla saa kuulumisiakin aktiivisemmin päivitettyä.
 
nii
Ilmottaudun vähän jälkijunassa mukaan kirjoittelemaan. Odotan toista lastani ja esikoinen on vasta 1v1kk, joten ajattelin aiemmin etten varmaan ehdi kirjoittelemaan kun pikku-ukon kanssa tuntuu olevan kädet täynnä töitä. :) Olen siis kotona pojan kanssa ja uusi raskaus alkoi vähän suunnittelematta. Ikäeroa lapsille tulee 1,5 vuotta jos toinenkin menee yliajalle kuten eka meni. La mulla on 8.11. Vauvan liikkeet on alkaneet vimepäivinä tuntua tosi selkeästi mikä tuntuu tietenkin ihanalta <3
 
MinnaMamma
Huomenta,
olipa mukava kun oli uusi marraskuulainen ilmoittautunut joukkoon, tervetuloa minun puolesta kirjoittelemaan nii =)
Meillä tulee samanverran ikäeroa nuorimmille lapsille kuin teilläkin ja varmasti kiirettä tulee pitämään, itse ehdin lähteä töihin jo takaisin, mutta nyt olen kesälomalla ja loman jälkeen ehtii olemaan pari kuukautta töissä ja sitten uudelleen äitiyslomalle ja tällä kertaa aion kyllä jäädä kotohoidontuelle ainakin vuodeksi kun olisi niin monta lasta viedä hoitoon ja kerranhan lapset vain ovat pieniä.

Täälläkin liikkeet tuntuvat jo hyvin, mutta muuten on menossa oireeton vaihe raskaudessa ja nautinkin tästä, kun saattaa olla että loppuajasta on jos jonkinlaista kremppaa.
Rakenne ultraa jo kovasti odottelen,jos sattuisi tuo tulokkaaan sukupuolikin siellä selviävän niin saisi nuiden pikkuvaatteiden kohtalonkin tietoon =) Tuplarattaiden osto on myös edessä jos aikoo kävellenkin päästä liikkeelle, olenki käytettynä nuita etsinyt ja kyllähän nuita näyttää kohtuu hinnalla olevan myynnissä.

Mutta nyt pikkuneidin kanssa aamukahville ja suunnittelemaan päivän ohjelmaa, kirjoitellaanhan kuulumisia jatkossakin.


Minna 19+0
 

Yhteistyössä